Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Nowoczesny marketing - czyli jakie formy reklamy w przestrzeni miejskiej są obecnie na topie?

Nowoczesny marketing – czyli jakie formy reklamy w przestrzeni miejskiej są obecnie na topie?


Nowoczesny marketing – czyli jakie formy reklamy w przestrzeni miejskiej są obecnie na topie?

Nowoczesna reklama to nie tylko ta funkcjonująca w internecie, ale również zewnętrzna, obecna w przestrzeni publicznej. I choć większości z nas kojarzy się z brakiem estetyki, zakłócaniem miejskiego krajobrazu i mało atrakcyjnym przekazem, coraz częściej przybiera atrakcyjne, przykuwające uwagę odbiorców formy. Imponujące iluminacje, oryginalne murale czy nietypowe banery umieszczone na autobusach oraz tramwajach to rozwiązania, na które z pewnością warto się zdecydować. Niepowtarzalne i unikatowe kampanie skutecznie odczarowują zakorzeniony w naszej pamięci obraz podartych plakatów i billboardów opatrzonych bezsensownymi sloganami.

Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, co ją charakteryzuje?

Nowoczesne reklamy, czyli jakie? Po pierwsze przykuwające uwagę odbiorców, a nie ich zniechęcające i irytujące. Taki rezultat uzyskasz, decydując się na efektowną formę przekazu, taką, obok której trudno przejść obojętnie. Co równie ważne, reklamy miejskie powinny być zlokalizowane w dobrze widocznych miejscach, odpowiednio wyeksponowane, a przede wszystkim czytelne. Takie możliwości dają banery umieszczone na dużych budynkach mieszkalnych, elewacjach biurowców czy środkach komunikacji miejskiej. Pamiętaj przy tym, że nowoczesna reklama zewnętrzna stroni od nachalności – nie bierz więc pod uwagę ciągu banerów promocyjnych, które znajdują się w niedalekiej odległości od siebie. Ponadto dobry, współczesny marketing jak ognia unika pretensjonalności, która była domeną kampanii promocyjnych z lat 80. i 90. XX wieku. Zastępuje ją oryginalność, niesztampowość, a często także akcenty humorystyczne.

Nowoczesny marketing – najważniejsze zalety

Nowoczesne reklamy obecne w przestrzeni publicznej zaskakują. Czym? Często są umieszczone w nietypowych lokalizacjach – murale zdobią stare budynki, które dzięki nim zyskują drugie, lepsze życie, a ławki w parku służą nie tylko do siedzenia, ale również są nieoczywistym i atrakcyjnym nośnikiem reklamowym. Nowoczesny marketing miejski szokuje również różnorodnością form, które dopasowane są do celów, jakie ma zrealizować określona kampania – czasami reklama przekazuje konkretną informację, na przykład wskazuje drogę, a innym razem sprawia, że odbiorca lepiej zapamiętuje daną markę. Jakie jeszcze zalety ma nowoczesna reklama zewnętrzna?

  • na długo pozostaje w pamięci,
  • przyciąga uwagę odbiorców,
  • sprawdza się zarówno w przypadku dużych, jak i mniejszych firm,
  • może być wykorzystana w kampanii sprzedażowej lub wizerunkowej,
  • dociera do różnorodnych odbiorców,
  • może być łączona z innymi formami promocji, na przykład samplingiem,
  • jest efektywna,
  • daleko jej do nachalnych przekazów reklamowych.

Na które nowoczesne formy reklamy zewnętrznej powinieneś się zdecydować?

Jak już kilkakrotnie zaznaczyliśmy, nowoczesna reklama może przybierać różnorodne formy. Podświetlane firmowe loga umieszczone na budynkach, nieco awangardowe murale czy banery rozpostarte na zewnętrznych ścianach autobusów – to jedne z popularniejszych. Co je wyróżnia?

Iluminacje i duże reklamy na budynkach

Nietuzinkowe iluminacje świetlne są najlepszym dowodem na to, że marketing outdoorowy nie musi być infantylny i sztampowy. Z potęgi gry świateł i siły dużych formatów reklamowych od dawna korzystają największe metropolie świata – wystarczy wspomnieć nowojorski Times Square. W Polsce na tytuł króla iluminacji zasługuje Warsaw Spire. Obiekt widoczny jest w całym mieście, a znajdujących się na nim reklam nie sposób przeoczyć. Taka forma promocji jest idealna dla większych marek, które poprzez baner, a często tylko swoje logo, umieszczone w centralnym punkcie miasta, wzmacniają swój wizerunek i stają się jeszcze bardziej prestiżowe w oczach odbiorców. Pamiętaj, że iluminacje reklamowe nie są przypisane tylko do nowoczesnych, zachwycających modernistyczną stylistyką budynków. Bynajmniej – mogą znaleźć się też na wysokich, choć lata świetności mających już za sobą, wieżowcach, kamienicach, domach handlowych czy uczelniach.

Murale

Ten rodzaj reklamy zewnętrznej stanowi doskonałą, choć nieoczywistą, a często również kontrowersyjną, fuzję sztuki z komercją. Pierwsze murale pokrywały jaskinie i grobowce, współczesne zdobią ulice małych i średnich miast oraz największych metropolii. Znajdujące się w miejscach o dużym natężeniu ruchu – w okolicach dworców kolejowych, przy stacjach metra, w centrach miast i nieopodal ośrodków sportowych czy kulturowych, skutecznie przykuwają uwagę odbiorców. Nic w tym dziwnego – są o wiele bardziej oryginalne niż klasyczne banery, a ponadto wykonane ręcznie i dopracowane w każdym calu. Ponadto wyróżniają się rozmiarem i nietypową, ale jednocześnie zachwycającą stylistyką.

Ściany reklamowe

Reklamy w przestrzeni miejskiej umieszczane są nie tylko na elewacjach budynków, ale mają również postać wolnostojących ekspozycji. Takie ściany reklamowe mogą być ulokowane w parkach, na deptakach, w okolicach uczelni, przy dworcach autobusowych, tramwajowych i kolejowych czy na skwerach. Tak naprawdę dają nieograniczone możliwości lokalizacyjne, są mobilne, dzięki czemu możesz zmieniać miejsce prowadzonej przez Ciebie kampanii. Proste i jednocześnie przemyślane reklamowe ekspozycje są dobrym sposobem promowania nie tylko firm, ale również wydarzeń sportowych, eventów, targów i konferencji.

Reklamy umieszczone na środkach komunikacji miejskiej

Przestrzeń miejska to nie tylko różnego rodzaju budynki, ale również środki transportu publicznego. One także są doskonałym nośnikiem reklamowym. W zależności od wielkości miasta codziennie podróżuje nimi setki, a nawet tysiące osób. Mało tego – mijają je piesi, rowerzyści i kierowcy samochodów. Oni wszyscy tworzą szerokie grono odbiorców reklam zamieszczonych na autobusach czy tramwajach. Jakie są inne zalety tego typu promocji? Po pierwsze trudno ją zignorować – mimowolnie patrzysz na nią, czekając na przystanku czy stojąc w korku. Poza tym ma duży, imponujący format, dzięki któremu skutecznie przykuwa uwagę i jest widoczna nawet z większej odległości.

Nowoczesne reklamy znajdujące się w przestrzeni miejskiej, nie są przytłaczające, ani też natarczywe. Mimo że kierowane są do szerokiego grona odbiorców, daleko im do nachalności. Niektóre zachwycają prostotą, inne wręcz przeciwnie – efektywnością. Wszystkie, dzięki temu, że są maksymalnie przemyślane, nie zaburzają miejskiego krajobrazu, a wręcz przeciwnie, stanowią jego idealne dopełnienie. Jeśli chcesz uzupełnić o nie prowadzoną przez Ciebie kampanię lub uczynić z nich podstawę swoich działań promocyjnych, skontaktuj się z nami, a chętnie podpowiemy Ci, jakie formy nowoczesnej reklamy ulicznej wybrać.

Sprawdź naszą ofertę na ambient marketing !

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.