Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Nowinki ze świata, czyli niestandardowe kampanie reklamowe z różnych stron świata

Nowinki ze świata reklamy, czyli niestandardowe kampanie reklamowe z różnych stron świata


Nowinki ze świata reklamy, czyli niestandardowe kampanie reklamowe z różnych stron świata

Kiedy przegląda się branżową prasę z dziedziny reklamy i marketingu na świecie, jeszcze wciąż pojawia się temat Covid-19, który wywołał kryzys oraz reorganizację pracy i wartości w wielu branżach przemysłu. Jednak w tym sektorze także coraz częściej i dobitniej przebija się jeden istotny i znany marketerom czynnik: marki (zwłaszcza w pocovidowej rzeczywistości) muszą komunikować się w precyzyjnie określonych warunkach, z bardzo konkretnymi konsumentami, w oparciu o konkretną sytuację i potrzebę ze strony klienta. Zatem, dobrze dobrana kampania powinna wykazywać zrozumienie sytuacji w terenie, regionie, kraju, kontynencie, a nawet dostosować komunikację do konkretnej firmy. Co więcej, oprócz dopasowania geograficznego, komunikaty marketingowe muszą być ważne pod względem osobistym, sytuacyjnym oraz w odniesieniu do wartości danego odbiorcy. Zdefiniowanie segmentu konsumentów (odnośnie psychografii i postaw) pomaga zarówno w stworzeniu osobistego połączenia z konsumentem, jak i możliwości wpływu na ich zachowania zakupowe, czego dowiodły poniższe marki.

1. Mocne zagranie Play Station w AUCKLAND, Nowa Zelandia(grudzień, 2021)

PlayStation pokazuje, że ograniczenia nie istnieją i tworzy spektakularny projekt reklamowy w ramach kampanii Play Station. By ożywić świat gier, w centrum Auckland powstał ogromny plakat oparty na…wielu plakatach. Niestandardowo pomalowana ściana tworzy niesamowity mural. Przekaz wzmocniono billboardem z hasłem: Play has no limits (Play nie ma granic, tł.wł.). Kampania to świetny przykład wykorzystania efektu ulicznych plakatów do wprowadzenia w świat multimediów. Zeskanowanie zamieszczonego na ścianach kodu QR pozwala na dostęp do najnowszego telewizora PlayStation. Ta 2,5-minutowa ekstrawagancja  zabiera odbiorców do nowego, wspaniałego świata gry, dostępnego dzięki PlayStation.

Kampania to połączenie wizji, kreatywności i sztuki.

”Play has no limits”, kampania Play Station

2. Kampania Porsche Australia „Łącząc dwa światy” (listopad, 2021)

Firma Porsche Cars Australia w listopadzie rozpoczęła nową kampanię, której celem było wprowadzenie na lokalny rynek nowego, całkowicie elektrycznego crossovera Porsche Taycan Cross Turismo. Akcja zatytułowana „Łącząc dwa światy” została nakręcona nad zapierającym dech w piersiach jeziorem MacDonnell w odległej Australii Południowej. Obraz prezentuje dwa zbiorniki wodne po obu stronach wału, które mają symbolizować dwoistość Taycan Cross Turismo – w pełni elektrycznego samochodu sportowego z napędem na wszystkie koła. Co więcej, reklamowane auto to idealny przykład zaangażowania marki w ekologię i zrównoważony rozwój. Taycan, pierwsze całkowicie elektryczne Porsche, zostało wprowadzone na rynek w Australii w 2021 r. Teraz, by zaspokoić aktywny styl życia wielu australijskich właścicieli Porsche, dodawane są modele Taycan Cross Turismo. Kolejne warianty Taycan pojawią się w ofercie w 2022 roku.

Kampania, ze względu na niesamowity obraz zaczyna przyciągać uwagę konsumentów i reklamodawców na całym świecie. Jako, że nowe pokolenie właścicieli Porsche jest tubylcami społecznościowymi, Firma Porsche Cars Australia, zintegrowała swoją kampanię ze spotami na portalach społecznościowych. Pozwoliło to marce uzyskać status najszybciej rozwijającego się luksusowego auta na Instagramie w Australii w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najnowszą kampanię już można sledzić na @PorscheAus na Instagramie, a w najbliższych tygodniach całą serię oglądać w mediach społecznościowych.

Kampania Porsche Australia „Łącząc dwa światy”

3. WhatsApp rozpoczął kampanię sylwestrową (grudzień, 2021)

WhatsApp mówi, że Nowy Rok zaczyna się, gdy otrzymasz wiadomość, na którą czekałeś (It’s not the New Year until you get the message you’ve been waiting forTo nie Nowy Rok, dopóki nie otrzymasz wiadomości, na którą czekałeś, tł.wł.). Dlaczego? Bo Sylwester to jedna z nielicznych, kultywowanych globalnie chwil, która naprawdę łączy ludzi.

WhatsApp tworząc kampanię odniósł się do swojego rekordowego sylwestra w 2020 r.  twierdząc, że poprzez ich komunikator wysłano 100 miliardów wiadomości oraz wykonano 1,4 miliarda połączeń wideo i głosowych. To więcej niż w jakikolwiek inny dzień w 10-letniej historii tej aplikacji. Spot ma być opublikowany w mediach społecznościowych, na cyfrowych platformach wideo, kanałach telewizyjnych i filmowych w pięciu krajach: Brazylii, Indiach, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Kampanię wyreżyserował zdobywca Złotego Lwa w Cannes, Niclas Larsson, a nakręcił zdobywca Oscara, Linus Sandgren. Akcja marketingowa to prezentacja 6 krajów: Brazylii, Indii, Meksyku, Nigerii, RPA i Wielkiej Brytanii – od scenerii nigeryjskiego kościoła, poprzez typowy dziedziniec w Bombaju aż po słynne brazylijskie plaże. Każdy klip to inna uroczystość, w której osoba jest zamrożona w czasie dopóki nie otrzyma wiadomości-życzeń noworocznych, na które czekała. Spoty stworzono w oparciu o zabawę szybkością (manewrowanie pomiędzy spowolnieniem a szybkością rzeczywistą) i światłem (zaginanie światła poprzez migawki), co pozwoliło stworzyć emocjonalne wizualizacje snów i wspomnień na pograniczu surrealizmu.

Według Appfigures, platformy dla twórców aplikacji mobilnych raportującej dane sprzedażowe, dane reklam czy światowe recenzje, tylko w sierpniu 2021 roku WhatsApp Messenger został pobrany 39 milionów razy, zaś  we wrześniu 2021 roku WhatsApp Business pobrano aż 18 milionów razy (z Google Play i App Store).

#WhatsApp #HappyNewYear

4. Twitter rozwija się pełną parą w Ghanie dzięki billboardom @TwitterGhana

@TwitterGhana to pierwszy dedykowany serwis społecznościowy w Afryce Subsaharyjskiej, który ożywia tweety na billboardach w stolicy Ghany – Akrze i współpracuje z festiwalem Afrochella (festiwal różnorodnej kultury Afryki i tętniącej życiem pracy afrykańskich twórców i przedsiębiorców). Zdaniem Twitter’a billboardy to prezentacja wyjątkowo ghańskich tematów i zabawnych momentów, dlatego też często podkreślana jest w nich miłość do jedzenia. Dla mieszkańców Akry widok billboardów z najzabawniejszymi i najbardziej powiązanymi tweetami z serwisu @TwitterGhana był na tyle zaskakujący, że wielu udostępniało obrazy gigantycznych billboardów uwieczniających chwile, realizacje i zabawne obserwacje dotyczące realiów codziennego życia w Ghanie. Celem kampanii jest wzmocnienie i zaakcentowanie tego co najlepsze w życiu Ghańczyków dzięki konwersacjom na Twitterze. Umieszczenie billboardów w Akrze i Temie jako prezentacji najlepszych tweetów i głosów Twittera Ghany to również oznaka przyspieszenia obecności Twittera na kontynencie, po ogłoszeniu wejścia na ten rynek na początku 2021 roku.

 

Billboardy @TwitterGhana, Akra, Ghana 

Okazuje się, że wykorzystanie takiego czynnika jak segmentacja klientów i osobowości może zapewnić głębszy wgląd w strategie i kreatywne podejścia marketingowe. Co więcej, te spostrzeżenia mogą pomóc precyzyjniej dotrzeć do potrzeb klienta i odpowiedzieć na nie w bardziej osobisty, a jednocześnie zaskakujący sposób, co przedstawiły powyższe kampanie. Indywidualizacja (czy też kastomizacja) konsumenta/grup konsumenckich to w obecnych czasach jedna z najistotniejszych tendencji rozwoju w relacjach/komunikacjiz konsumentem.

BE Media 👍

Bibliografia

https://www.mad-daily.com/

https://www.adnews.com.au/

https://www.marketingweek.com/the-best-and-worst-christmas-ads-2021-marketing-week-picks/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.