Mundialowy kop, ranking top 10!
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA 2018 trwają od tygodnia. Co prawda sama ceremonia otwarcia wielu nie powaliła na kolana, jednak pierwszy mecz między gospodarzami – Rosją a Arabią Saudyjską wyzwolił już poruszenie. Emocje rosą z dnia na dzień, choć tak naprawdę pierwszy moment kulminacyjny w Polsce można było zaobserwować w starciu Biało-Czerwonych z Senegalem. Komentarze nie ucichną jeszcze przez długi czas, ekscytacja będzie towarzyszyć codziennie, by ponownie osiągnąć swój szczyt 24 czerwca, gdy w Kazaniu Polacy zagrają z Kolumbią. Trzymamy kciuki!
Emocje nie tylko na boisku. Podniecenie związane z Mundialem mogli odczuć także reklamodawcy całego świata, którzy już kilka miesięcy przed mistrzostwami tworzyli reklamy swoich ofert. Taka komunikacja medialna należała do szczególnie intensywnych, zwłaszcza, że praca przy spocie to kontakt z wieloma gwiazdami piłki nożnej. W samej Polsce grę sportowo-aktorską prezentowały w reklamowych klipach i osoby związane z futbolem (trener Nawałka, komentatorzy, działacze, w tym Boniek), i sami piłkarze (chociażby Błaszczykowski, Lewandowski, Grosicki, Glik, Krychowiak, Piszczek). Na świecie swoich twarzy (i nóg) użyczali Messi, Ronaldo, Neymar, czy niebiorący udziału w turnieju Zlatan Ibrahimovic.
Puchar Świata w piłce nożnej to jedna z najlepszych kampanii reklamowych sama w sobie. Plus reklamy firm wiodących na rynku krajowym i globalnym. Kto zrobił to najlepiej? Oceńcie sami.
- Budweiser ‘Light up the FIFA World Cup’ – jeden ze sponsorów FIFA 2018 zabawę wprowadził już na etapie tekstu reklamowego (light up – rozświetlać, rozjaśniać, ale i polecieć). Zatem dostawa piwa za pomocą dronów, które przewożą Budweisera z amerykańskiego browaru w Saint Louis (Missouri) na imprezy fanów mundialu na całym świecie (w tym Szanghaj, Rio de Janeiro, Londyn, aż na moskiewski stadion Łużniki) to pomysł, który naprawdę rozpala.
- Coca-Cola ‘Nie czekaj do ostatniej chwili – bądź gotowy razem z Coca-Cola’ – emocje na spocie oficjalnego partnera mistrzostw świata niczym we wtorek przed meczem Polska-Senegal… Na to, by zdążyć, „Miałeś 4 lata”.
- Hyundai-Kia Motors ‘Three little birds’ – stadion piłkarski w tle, modele Hyundai, piosenka Boba Marleya śpiewana przez Maroon 5 – jako dumny sponsor Mistrzostw Świata FIFA od 1999 roku, firma chciała dostarczyć swoim „Klientom jeszcze bardziej emocjonalnych doświadczeń związanych z tym sportowym świętem”, czytamy na polskiej stronie Hyundai.
- McDonald’s ‘We’re with you’ – jako jeden z głównych sponsorów FIFA 2018, pokazuje w reklamie emocje, które nikomu chyba obce nie są… Cóż, cokolwiek czujesz, gdziekolwiek jesteś, „Jesteśmy z Tobą”, mówi McDonald’s prezentując swoją ofertę w rytmie rosyjskiej Kalinki.
- Adidas ‘Create the answer’ – ta znajdująca się w 1. grupie sponsorującej marka udowadnia, że odpowiedzią na wszelkie działania może być jedynie kreatywność. Do nieszablonowych posunięć i podejmowania inicjatyw zachęcają same legendy świata sportu – piłkarzy, tenisistów, freestylerów, deskorolkarzy, gwiazd NBA, m.in. Messi, Silva, Beckham, Hernandez, Zidane, Caroline Wozniacki, Lillard, … cała ich lista! A do tego oficjalna piłka Mistrzostw Świata 2018 firmy Adidas. Ciekawe ilu znanych rozpoznacie.
- Visa ‘All doors are open’ – przewrotnie: choć w turnieju Mistrzostw Świata udziału nie weźmie, w FIFA 2018 udział bierze. „Obiecałem, że będę na boisku podczas Mistrzostw Świata, ten turniej nie może się odbyć bez mojego imienia na koszulce”, przekonuje w jednym z całej serii spotów Zlatan Ibrahimovich, który został twarzą globalnej kampanii marketingowej Visa. „Nikt nie chce przegapić FIFA 2018, a jako oficjalny sponsor, Visa zapewnia, że nie będziesz musiał”, dodaje w spocie światowy lider płatności cyfrowych i podkreśla na swojej stronie, że „Visa jest wszędzie tam, dokąd zmierzasz”, a dzięki rozpoznawalności Ibrahimovica i jego barwnej osobowości „kibice nie przegapią tego lata żadnej ważnej akcji”.
- Biedronka ‘Dumni z naszych’ – główny sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski w piłce nożnej od 2010 roku stawia na gadżety kibica i akcje kolekcjonerskie – albumy z naklejkami światowej kadry piłkarskiej dla lojalnych klientów. Do tego prawdziwe sportowe emocje z Tomaszem Zimochem jako komentatorem w tle. Jeszcze raz: trzymamy kciuki!
- Warka ‘Biało-czerwoni’ – Różne miejsca i budynki na całej Planecie Warka otrzymują biało-czerwone kolory Polski. Przygląda się temu trener, Adam Nawałka, i pozdrawia tłum wiwatujących ludzi w rytmie melodii z westernu wszechczasów – Siedmiu wspaniałych, wykonywanej przez chór. Wpada w ucho.
- Lotos ‘Naj nie bierze się znikąd’ – główny sponsor reprezentacji Polski przedstawia kolejną odsłonę kampanii pod hasłem „NAJ nie bierze się znikąd”, w której prowadzący – dr Tomasz Rożek, fizyk znany m.in. z programu „Sonda 2” – wspólnie z różnymi sportowcami przekonuje, że najwyższą jakość trzeba wypracować. Lotos na swojej stronie dodaje, że hasło „ można zastosować zarówno w obszarze produkcji najwyższej jakości paliw, jak i przy walce o osiąganie najwyższych wyników sportowych”.
- To miejsce pozostawiam dla Was, jaki jest Wasz faworyt reklamowy?!