Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Miłosny Storytellig – czyli top 5 reklam o miłości

Miłosny Storytellig – czyli top 5 reklam o miłości


Miłosny Storytellig – czyli top 5 reklam o miłości

Walentynki. W taki dzień jak dziś nie da się uciec od tematu miłości. Na wystawach sklepowych roi się od czerwonych serduszek, skrzynka mailowa kipi od walentynkowych promocji, a stacje radiowe fundują nam poranek w rytmie „I Will Always Love You”. W tym roku nawet Facebook uległ walentynkowej presji i pokusił się o małą niespodziankę dla swoich użytkowników. Niewątpliwie, święto zakochanych służy już nie tylko okazywaniu uczuć, ale też celom marketingowym.

Święto zakochanych w marketingu to już niemal święto obowiązkowe, będące doskonałą okazją na podkreślenie relacji z klientem oraz tworzenie kampanii okolicznościowych. Podobnie jak w okresie Bożego Narodzenia, marketerzy zaczynają prześcigać się w pomysłach na scenariusze kampanii reklamowych, z tą różnicą, że reklamy są bardziej ukierunkowane na wątki miłosne.

Dziś i my postanowiliśmy pójść za walentynkowym trendem i pokusiliśmy się o zestawienie, najlepszych naszym zdaniem reklam o miłości

1. EXTRA GUM „THE STORY OF SARAH & JUAN”.

Kampania Extra Gum „The story of Sarah & Juan” to nasz zdecydowany faworyt. Producenci porzucili wszelkie standardy i zamiast skupić się na świeżym oddechu, opowiedzieli romantyczną i wzruszającą historię Sary i Juana, przy której nie sposób nie uronić choć jednej łezki.

2. VALENTINE’S DAY GOOGLE DOODLE

Reklama Valentine’s Day Google Doodle to doskonały dowód na to, że to nie budżet kampanii decyduje o jej sukcesie. Wystarczy dobra historia i parę prostych animacji w akompaniamencie odpowiednio dobranej muzyki, a końcowy efekt kampanii może być naprawdę zadowalający. Warto podkreślić, że reklama jest z 2012 roku, a mimo to wciąż doskonale spełnia swoją funkcję – angażujące i ponadczasowe treści nigdy się nie starzeją.

3. MONOPRIX – LABEL OF LOVE

Kampania Monoprix – Label of Love musiała znaleźć się na naszym podium. Reklama opowiada historię małego chłopca, który za pomocą opakowań z sieci sklepów Monoprix próbuje wyznać miłość swojej szkolnej koleżance. Wszystko przebiega zgodnie z planem do czasu, gdy dziewczyna wyprowadza się z miasta, nie poznając autora tajemniczych liścików. Pojawiające się komplikacje sprawiają, że wciągamy się w historię chłopca i zastanawia nas dalszy ciąg wydarzeń.

4. DIESEL – KEEP THE WORLD FLAWED

W naszym rankingu nie mogło zabraknąć tegorocznej kampanii marki Diesel – Keep The World Flawed promującej kolekcję wiosna – lato 2018. Reklama nie tylko zaskakuje i opowiada ciekawą historię miłosną, ale zwraca uwagę na ważny problem społeczny, jakim jest pogoń za perfekcyjnym ciałem. Diesel z dystansem i humorem przekazał wartościową treść, a przy tym zareklamował swoją nową kolekcję ubrań.

5. CORNETTO CUPIDITY, KISMET DINER

Brand należący do Algidy opowiedział już niejedna historię miłosną – na oficjalnym kanale You Tube „CornettoUK” znajdziemy całą serię reklam opowiadających o uczuciach. Każda historia jest wyjątkowa i wciągająca. Minusem jest długość spotów, które trwają średnio ok. 10 minut. Czas, jaki musimy poświęcić na obejrzenie reklamy, może trochę odstraszać, aczkolwiek zapewniamy, że warto.

Justyna Żelazińska

Specjalistka ds. marketingu i komunikacji w agencji reklamowej BE Media. Odpowiedzialna m.in. za planowanie i realizację efektywnej komunikacji, tworzenie strategii wizerunkowej, kontakty z dziennikarzami oraz planowanie działań promocyjnych agencji. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Miłośniczka pięknych rzeczy, uwielbia prostotę i naturalność. Pasjonatka designu północy, minimalizmu i sztuki współczesnej. Lubi odkrywać nowe miejsca i smakować nowych potraw – szczególnie w kuchni śródziemnomorskiej.