Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Miłość ma 4 łapy! Jak reklamować karmę dla zwierząt?

Miłość ma 4 łapy! Jak reklamować karmę dla zwierząt?🐶🐱


Miłość ma 4 łapy! Jak reklamować karmę dla zwierząt?🐶🐱

W Polsce coraz więcej gospodarstw domowych otwiera swoje drzwi dla zwierząt domowych, co przekłada się na nieustanny wzrost liczby posiadanych pupili. Pasja do zwierząt wśród Polaków rośnie z każdym rokiem; decydując się na przyjęcie psa czy kota pod swój dach, nowi właściciele wkładają ogromne serce w dbanie o swoich nowych członków rodziny. Zapewnienie odpowiedniej diety stanowi kluczowy element tej opieki—nie bez powodu rynek karmy dla zwierząt na początku 2023 roku został wyceniony na imponujące ponad 730 milionów złotych!

Inwestycje w marketing i reklamę karm dla zwierząt są równie istotne, co rozwój samych produktów. Reklama, stając się motorem napędowym rozpoznawalności marki, skutecznie przyciąga uwagę i zwiększa sprzedaż. W naszym artykule znajdziesz cenne wskazówki, jak i gdzie efektywnie dotrzeć do właścicieli czworonogów, aby Twoja kampania reklamowa była maksymalnie skuteczna. Przygotuj się na odkrycie najlepszych strategii marketingowych, które pozwolą Twojej marce zdobyć serca polskich miłośników zwierząt.

🐶Ile na karmę wydają właściciele zwierząt?

Instytut *GFK Polonia na początku 2023 roku przeprowadził badanie, w którym zapytał właścicieli czworonogów, jaką karmę dla zwierząt kupują najczęściej i ile na nią wydają. W efekcie dowiedzieliśmy się, że u psów częściej kupowana jest karma sucha, podczas gdy właściciele kotów preferują zakup karmy mokrej. Dodatkowo poznaliśmy średnią miesięczną kwotę, jaką Polacy przeznaczają na jedzenie dla czworonożnych przyjaciół. Właściciele psów wydają co miesiąc ok. 292 zł, podczas gdy posiadacze kotów muszą ponieść większe koszty, gdyż kwota ta sięga ok.393 zł.

Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje jakość karmy. Świadomość prawidłowego odżywiania czworonogów znacznie wzrosła w ostatnich latach, ponieważ jest ona inwestycją w zdrowie i dobre samopoczucie zwierzaka. Dlatego popularność zyskują gotowe posiłki dla zwierząt dostarczane pod drzwi właścicieli – dokładnie tak jak cateringi dietetyczne. Zamówienia można personalizować pod zwierzaka, uwzględniając jego preferencje smakowe, a także ewentualne alergie na wybrane składniki.

Wszystko to bierze się ze zmiany podejścia do zwierząt. Kot, pies czy nawet świnka morska nie jest tylko dla przyjemności człowieka, nie musi mu służyć – jest równoprawnym członkiem rodziny, o którego dba się równie mocno jak o partnera, dziecko czy samego siebie.

🐱Gdzie kupować karmę, czyli polowanie na promocje!

Karmy dla zwierząt z roku na rok drożeją, a biorąc pod uwagę ostatni rok, w którym inflacja mocno wzrosła, to koszt karmy dla zwierząt jest wyższy w stosunku do roku poprzedniego o ok.30 procent. Nie dziwi zatem fakt, że Polacy szukają informacji o promocjach. Najczęściej karma jest kupowana w dyskontach oraz w sklepach internetowych, gdzie trwa walka o klienta. O promocjach właściciele dowiadują się pocztą pantoflową oraz dzięki reklamie, dlatego warto skupić się trochę dłużej na tym punkcie.

🐶🐱Gdzie planować kampanię reklamową karmy dla zwierząt?

Planując kampanię reklamową karmy dla zwierząt, należy najpierw przeanalizować zachowania właścicieli czworonogów. Szacuje się, że w polskich domach mieszka 8 milionów psów oraz 7 milionów kotów. Pozostałe kilka milionów stanowią inne zwierzęta udomowione, jak chomiki, króliki czy papugi. Coraz częstsze jest też posiadanie więcej niż jednego zwierzaka w domu. Mimo tego ich właściciele nie siedzą cały czas w 4 ścianach – szczególnie właściciele psów. Opiekunowie psów, chociażby z obowiązku, każdego dnia udają się na dłuższe i krótsze spacery z pupilami. Wynika to m.in. ze znajomości podstawowych potrzeb mniejszych przyjaciół i ich zaspakajania. Zatem właściciel psa jest osobą mobilną, która dużo czasu spędza na zewnątrz.

Przemieszcza się nie tylko w sąsiedztwie domu, lecz także wzdłuż szlaków komunikacyjnych, które mogą prowadzić, chociażby do parków. W dużych aglomeracjach miejskich coraz trudniej jest znaleźć miejsce, obok którego nie przebiegałaby ulica. Zatem reklamy karmy dla zwierząt powinny znajdować się m.in. przy drogach, np. w formie billboardów lub plakatów na przystankach. Jednak tym, co zawsze przykuwa wzrok, jest reklama na autobusach i tramwajach. W dużych miejscowościach najłatwiej realizować ją na pojazdach komunikacji miejskiej.

Pojazdy komunikacji miejskiej można oklejać całościowo, bądź też skupić się na reklamie full back, czyli znajdującej się na tyle autobusu. Taka forma przyciąga wzrok pasażerów, przechodniów, a także kierowców mijających taki autobus. Poza tym dostępna jest 24/7, dociera do wielu dzielnic, a przede wszystkim zapewnia bardzo dużą grupę odbiorców.

Reklama na autobusach || BE Media

Reklama na autobusach || BE Media

Przekaz reklamowy musi być oczywiście odpowiednio dostosowany do warunków, w jakich przyjdzie się zapoznać z przekazem reklamowym. Im ciekawsza forma, tym większe zainteresowanie. Reklama na autobusach powinna zawierać krótkie i chwytliwe hasła, a także ciekawą formę graficzną. Statystyczna osoba, która będzie miała kontakt z reklamą na autobusie, będzie mogła jej poświęcić średnio raptem 7 sekund. W tak krótkim czasie musi dostać szansę przeczytać wszystko, co się na niej znajduje i postarać się zapamiętać. Z pewnością też będzie jej wypatrywać ponownie, jeśli ją zaciekawi. Biorąc pod uwagę fakt, że właściciele zwierząt kupują też karmę w internecie, warto do aktywności reklamowych dołączyć reklamę na paczkomatach (oklejone paczkomaty).

Reklama na paczkomatach skutecznie przyciąga internautów, którzy regularnie odbierają tam zakupy online. Dodatkowo, zwiększa świadomość marki wśród właścicieli zwierząt, którzy mijają paczkomaty podczas codziennych spacerów ze swoimi pupilami.

Reklama na paczkomatach|| BE Media

Jeżeli chcemy zwrócić uwagę na zdrowotne aspekty karmy, zaufanie i inne kluczowe wartości, umieśćmy reklamę w miejscach, gdzie odbiorcy mają czas na jej dokładne przyswojenie, takich jak przychodnie zdrowia. Pacjenci i towarzyszące im osoby często spędzają tam dłuższy czas, co stwarza idealne warunki do zwrócenia uwagi na szczegółowe informacje.

Reklama w placówkach medycznych poprzez sieć TV Pharma to nowoczesne rozwiązanie umożliwiające multimedialną promocję produktów. Dzięki kilkumilionowej liczbie kontaktów miesięcznie, ekrany  przynoszą korzyści zarówno reklamodawcom, jak i odbiorcom. Pacjenci, goście, lekarze i pracownicy stają się bezpośrednią lub pośrednią grupą docelową, a emitowane treści poprawiają doświadczenia pacjentów i promują produkty oraz usługi. Biorąc pod uwagę specyfikę miejsca oraz profil naszej grupy docelowej, jest to doskonałe miejsce do prezentacji oferty skierowanej do naszych czworonożnych przyjaciół.

Reklama w TVPharma premium|| BE Media

Kompleksowa oferta naszej agencji

Nasza agencja opracowała kompleksowe rozwiązania reklamowe w publicznych i prywatnych przychodniach medycznych oraz pełną gamę usług w zakresie kampanii OOH, DOOH i city transport na różnorodnych nośnikach, dostosowując reklamy do specyficznych wymagań. Kampanie na ekranach mogą być uruchomione już w dniu zatwierdzenia ostatecznego projektu graficznego, czyli wyglądu reklamy.

Realizacje reklamowe || BE Media

Reklama karmy dla zwierząt powinna być prowadzona na nośnikach OOH, DOOH oraz city transport, bo tam najczęściej można spotkać właścicieli zwierząt. Kluczem do sukcesu w reklamie jest trafienie do właściwej grupy docelowej w odpowiednim czasie, miejscu, i z właściwym komunikatem. Wykorzystując różnorodne nośniki reklamy, możemy skutecznie przekazać kluczowe informacje o zdrowotnych aspektach karmy dla zwierząt, budując zaufanie i świadomość marki wśród właścicieli czworonogów.

Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej wyceny oraz indywidualnej konsultacji. Zachęcamy do wypełnienia naszego formularza kontaktowego.

Źródło:

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.