Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Marketing tradycyjny i internetowy? Dlaczego warto to połączyć.

Marketing tradycyjny i internetowy? Dlaczego warto to połączyć.


Marketing tradycyjny i internetowy? Dlaczego warto to połączyć.

Smartfony, od których trudno oderwać wzrok nawet podczas jedzenia posiłku, laptopy będące popularnym narzędziem pracy czy tablety ułatwiające zdobywanie wiedzy. Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez tych urządzeń. A to zaledwie niewielka część cyfrowego nurtu: codziennie miliony ludzi korzysta z coraz popularniejszych serwisów społecznościowych, wysyła tysiące maili, robi zakupy online, sprawdza wiadomości na portalach internetowych i szuka informacji w wyszukiwarkach. Galopujący rozwój techniki sprawił, że marketing internetowy szybko rozgościł się w biznesie i wszystko wskazuje na to, że zagrzał w nim miejsce już na dobre. Czy oznacza to, że reklama tradycyjna odeszła do lamusa? Czy stosowanie klasycznych form promocji ma jeszcze sens? Oczywiście! Przeczytaj poniższy wpis, a wyjaśnimy Ci dlaczego.

Marketing tradycyjny, czyli jaki?

Marketing, czyli zbiór działań mających na celu tworzenie, komunikowanie, a także dostarczanie produktów otaz usług wartościowych z punktu widzenia klientów, funkcjonował na długo, zanim powstał internet, wyszukiwarka, a nawet komputer. Pierwsze działania marketingowe sięgają czasów, kiedy prekursorzy handlu eksponowali swoje towary na prostych stoiskach. Aby być skutecznymi sprzedawcami, nie potrzebowali banerów internetowych czy newsletterów. Z biegiem czasu marketing offline coraz intensywniej się rozwijał. Dzisiaj przez to pojęcie rozumiemy wszystkie klasyczne działania i te instrumenty marketingowe, które nie funkcjonują w przestrzeni internetowej. Najpopularniejszymi formami tradycyjnej są reklamy są billboardy, reklamy w radio, telewizji i prasie, ulotki czy plakaty. Marketerzy nie ograniczają się jednak wyłącznie do nich – nieustannie pracują nad nowymi rozwiązaniami, a efektami ich działań są iluminacje świetlne, oferty wyświetlane na ekranach znajdujących się w przychodniach, biurowcach i środkach komunikacji miejskiej czy paczkomaty pełniące rolę nośników reklamowych. Wymienione koncepcje stanowią najlepszy dowód na to, że marketing tradycyjny nie jest pieśnią przeszłości – tkwi w nim potencjał, a szkopuł tkwi w tym, aby potrafić go wykorzystać. Dlatego też w dobie cyfryzacji nie możemy zapomnieć o najważniejszych zaletach klasycznej reklamy:

  • Pozwala korzystać z wielu kanałów dystrybucji

Telewizja, prasa, radio, ulotki, plakaty, billboardy, telebimy – to tylko część nośników, jakich możesz używać w prowadzonej przez Ciebie kampanii.

  • Jest bardzo opłacalna i skuteczna w przypadku lokalnych biznesów

W promocji osiedlowego sklepu, niewielkiego salonu fryzjerskiego czy małego warsztatu samochodowego reklama za pomocą tradycyjnych ulotek lub plakatów jest niezwykle przydatna, a wręcz nieodzowna.

  • Charakteryzuje się trwałością

Zepsuty komputer czy brak dostępu do internetu mogą przerwać prowadzenie kampanii marketingowej, w przypadku klasycznych billboardów czy szyldów reklamowych takie ryzyko nie występuje.

  • Trudno ją zignorować

Przekazy zamieszczane na klasycznych nośnikach reklamowych bardzo ciężko zbagatelizować, w przeciwieństwie do tych bazujących na digital marketingu – irytujący baner internetowy możesz zamknąć, reklamę wyświetlającą się podczas oglądania filmiku na YouTube ominąć, a niechciane maile ofertowe przenieść do folderu ze spamem.

Co to jest marketing internetowy?

W odróżnieniu od klasycznego marketing online to promowanie usług oraz produktów nie za pośrednictwem tradycyjnych nośników, ale w sieci. Internet pozwala Ci rozpowszechniać Twoją ofertę bez ograniczeń geograficznych – dzięki niemu możesz dotrzeć do swoich odbiorców na całym świecie. Mało tego – umożliwia również komunikowanie się z klientami w czasie rzeczywistym. Decydując się na e-reklamę, możesz promować się w wyszukiwarce internetowej, na blogach, w serwisach społecznościowych czy za pośrednictwem aplikacji. Do Twojej dyspozycji są także takie rozwiązania jak email marketing, portale internetowe, pozycjonowanie czy fora. Do niewątpliwych zalet marketingu internetowego należą:

  • możliwość gromadzenia danych, a co za tym idzie zdobywanie wiedzy na temat klienta,
  • budowanie społeczności,
  • generowanie ruchu na Twojej stronie internetowej,
  • budowanie zaufania klientów.

Marketing tradycyjny a marketing internetowy – jak powinieneś promować swój biznes?

Jak widzisz, zarówno korzystanie z reklamy tradycyjnej, jak i internetowej, niesie za sobą szereg korzyści. Zamiast zastanawiać się, które z rozwiązań jest lepsze, weź pod uwagę inną opcję – kompilację obu rodzajów marketingu. Prowadzenie nowoczesnej kampanii billboardowej w mieście, przykuwające wzrok banery wyświetlające się na telebimach umieszczonych w autobusach i tramwajach czy nośniki promocyjne ulokowane w sklepach, w połączeniu z umiejętnymi działaniami w sieci, mogą przynieść naprawdę imponujące efekty. Najlepszym przykładem zestawienia ze sobą starej szkoły reklamy z e-marketingiem jest reklama na paczkomatach. Robisz zakupy online, zamawiasz je z dostawą i odbierasz w wybranym przez Ciebie punkcie. Nie poruszasz się tylko w internecie – Twoi klienci też nie, dlatego taki nośnik reklamowy to skuteczny sposób na promocję marki. Kolejnym rozwiązaniem będącym kombinacją nowoczesnych technologii oraz marketingu out off home jest reklama w galeriach – to najwyższej jakości multimedialny przekaz. Melanż tradycyjności i nowoczesności znajdziesz także w innych formach marketingu: iluminacje świetlne, citylight czy reklamy wyświetlane na telebimach LED są dalekie od irytujących przydrożnych billboardów i natrętnych okienek pop-up na stronach internetowych. Dzięki przemyślanej prezentacji przykuwają wzrok, natomiast dobra ekspozycja sprawia, że docierają do szerokiego grona odbiorców.

Marketing klasyczny i nowoczesne formy promocji

Mimo tego, że nasze życie w dużej mierze przeniosło się do cyfrowego świata, wciąż spacerujemy po mieście, dojeżdżamy do pracy samochodem, korzystamy z komunikacji miejskiej czy robimy zakupy w galeriach handlowych. To tylko część doskonałych okazji do tego, aby zainteresować klientów ofertą Twojej firmy. Reklama outdoorowa Ci to umożliwia. Kluczem do sukcesu jest umiejętnie wykorzystanie szans, które daje stara, ale jednocześnie postępowa, i bynajmniej nie zamknięta na nowe rozwiązania, szkoła marketingu. Chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić? Skontaktuj się z nami.

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.