Bmedia - 艂adowanieBmedia - 艂adowanie

Lato 2022 z BE Media

馃尯Lato 2022 z BE Media

馃尯Lato 2022 z BE Media

Reklama zewn臋trzna, po prawie trzech latach pandemii i przestoj贸w w bran偶y, notuje wielki powr贸t. OOH na powa偶nie zacz臋艂a o偶ywia膰 si臋 wiosn膮 i oczekuje si臋, 偶e jej rozkwit przypadnie na ca艂y rok 2022, z kontynuacj膮 w roku 2023. Sk膮d takie za艂o偶enia? Przede wszystkim wp艂ywa na to jeden czynnik: coraz wi臋cej konsument贸w wychodzi na zewn膮trz, a wi臋c i coraz wi臋cej konsument贸w zwraca uwag臋 na reklam臋 zewn臋trzn膮.

Entuzjazm, kt贸ry ogarn膮艂 spo艂ecze艅stwo po zako艅czeniu pandemii Covid-19 wida膰 by艂o 鈥瀏o艂ym okiem鈥. Nie tylko w Polsce, ale i na ca艂ym 艣wiecie, ludzie zacz臋li opuszcza膰 domy i sp臋dza膰 czas na zewn膮trz. Zwi臋kszy艂 si臋 ruch pieszy i ko艂owy do miejsc, kt贸re wcze艣niej by艂y mocno ograniczone pod wzgl臋dem spo艂ecznym, w tym sklepy, restauracje, bary, kina, a nawet o艣rodki zdrowia. Jak to si臋 przek艂ada na reklam臋 zewn臋trzn膮? Niezwykle optymistycznie, zw艂aszcza w okresie letnim. Ludzie cz臋艣ciej przebywaj膮 poza domem, planuj膮 podr贸偶e, robi膮 zakupy, sp臋dzaj膮 czas rodzinnie. Dla marek ma to ogromne znacznie – jest to r贸wnoznaczne ze zwi臋kszeniem zaanga偶owania ze strony odbiorc贸w i zwi臋kszeniem mo偶liwo艣ci sprzeda偶y towar贸w i us艂ug.

Reklama w przestrzeni miejskiej

  1. Odpocz膮膰 od reklamy internetowej i zadba膰 o zdrowie鈥

OOH jest dzi艣 w centrum uwagi. Po sp臋dzeniu ostatnich dw贸ch lat przed komputerem w pracy, szkole, 偶yciu towarzyskim, wiele os贸b: po pierwsze, jest zm臋czonych/zirytowanych ekranem, po drugie 鈥 straci艂o wra偶liwo艣膰 na reklamy internetowe. Co wi臋cej, badanie IPSOS dla Huawei przeprowadzone w 2021 roku potwierdzi艂o, 偶e Polacy w pandemii sp臋dzali wi臋cej czasu przed komputerem, co u 70% skutkowa艂o pogorszeniem kondycji wzroku. Dla marketer贸w to idealny moment, by przestawi膰 wydatki na reklam臋 w kierunku OOH i dostarczy膰 konsumentom bardziej trafne i kontekstowe reklamy. Podczas podr贸偶y, dojazd贸w do pracy i spotka艅 towarzyskich szczeg贸lnie sprawdz膮 si臋 reklamy w/na transporcie publicznym, w biurowcach, poci膮gach i dworcach, iluminacje 艣wietlne oraz na tablicach i billboardach oraz wselkiego rodzaju reklamy ambientowe w przestrzeni miejskiej.

Pandemia niestety po艂o偶y艂a si臋 wielkim cieniem na naszym zdrowiu, i tu bynajmniej nie chodzi jedynie o wzrok. Jako, 偶e priorytetem by艂y 鈥瀙rzypadki covidowe鈥 oraz strach przed zaka偶eniem wirusem w艂a艣nie w plac贸wce medycznej, dost臋p do pa艅stwowej opieki medycznej by艂 albo utrudniony, albo przesuwany na inny termin. Dlatego te偶 wielu konsument贸w zacz臋艂o korzysta膰 z prywatnej opieki lekarskiej. Wraz ze zwi臋kszeniem liczby pacjent贸w, reklamodawcy maj膮 mo偶liwo艣膰 zintensyfikowania ekspozycji swoich produkt贸w w plac贸wkach, kt贸re wyr贸偶niaj膮 si臋 widoczno艣ci膮 i wiarygodno艣ci膮. TVPharma premium nie tylko wp艂ywa pozytywnie na do艣wiadczenia pacjent贸w, ale jest istotnym medium promuj膮cym produkty i us艂ugi ka偶dej ga艂臋zi przemys艂u.

TVPharma premium

TVPharma premium

  1. Sp臋dzi膰 czas plenerowo鈥

W przypadku niemal偶e ka偶dej marki cieplejsze miesi膮ce to zwi臋kszone mo偶liwo艣ci sprzeda偶y i uzyskania przychod贸w. Konsumenci s膮 w letnich nastrojach i ch臋tnie organizuj膮 sobie czas wolny poza domem, bior膮 udzia艂 w wydarzeniach kulturalnych i rekreacyjnych na 艣wie偶ym powietrzu, spotykaj膮 si臋 rodzinnie lub ze znajomymi.

Reklama w przestrzeni miejskiej

Zgodnie z badaniem PAYBACK Opinion Poll z pa藕dziernika 2021 roku, Polacy najcz臋艣ciej sp臋dzaj膮 czas wolny na spotkaniach z rodzin膮 lub przyjaci贸艂mi. Firmy maj膮 wi臋c idealn膮 okazj臋, by si臋 pokaza膰, niezale偶nie od tego czy ich celem jest zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci, czy generowanie sprzeda偶y. Wybieraj膮c strategiczne lokalizacje mog膮 to za艂o偶enie zrealizowa膰 w prosty spos贸b. Jedn膮 z najwi臋kszych atrakcji plenerowych w Warszawie jest kino letnie, zw艂aszcza, 偶e bezp艂atne. To miejsce, odwiedzane przez tysi膮ce os贸b, staje si臋 idealnym miejscem dla reklamodawc贸w: mo偶na wypromowa膰 swoje produkty na ekranie jako g艂贸wny sponsor lub w postaci spotu reklamowego, zaprezentowa膰 si臋 w formie sampling贸w produkt贸w podczas seans贸w czy reklamowa膰 si臋 na le偶akach. Reklama w po艂膮czeniu z kultur膮 to maria偶 idealny, szczeg贸lnie, 偶e i odbiorca bardzo zr贸偶nicowany.

呕r贸d艂o: PAYBACK Poland

 

  1. Wyj艣膰/wyjecha膰 z domu鈥

Wakacje/lato to najpopularniejszy sezon na podr贸偶e. Ludzie na ca艂ym 艣wiecie planuj膮 wyjazdy, w tym roku mo偶e nawet wi臋cej, ni偶 przed pandemi膮. Wed艂ug badania przeprowadzonego przez The Harris Poll dla OAAA w marcu 2022, tego lata wakacje planuje wi臋kszo艣膰 doros艂ych Amerykan贸w (85%)1. Dla reklamodawc贸w to wymarzona okazja do promocji swoich produkt贸w/us艂ug w bardzo widoczny spos贸b 鈥 za pomoc膮 reklam OOH. Co wi臋cej, reklama mo偶e by膰 zaprezentowana szerokiej rzeszy odbiorc贸w, i to w r贸偶nych miejscach: na dworcach kolejowych, w autobusach, na lotniskach, na tablicach i billboardach w centrach miast oraz na trasie podr贸偶y.

Reklama w przestrzeni miejskiej

  1. Skorzysta膰 z transportu publicznego鈥

Przejazdy komunikacj膮 publiczn膮 staj膮 si臋 coraz bardziej powszechne. Po pierwsze, coraz wi臋cej os贸b doje偶d偶a do pracy, bo pracownicy wracaj膮 do biur, pracuj膮 w trybie stacjonarnym. Po drugie, ludzie coraz cz臋艣ciej podr贸偶uj膮 艣rodkami transportu publicznego ze wzgl臋du na wygod臋 i czynniki ekonomiczne. Zatem, reklamodawcom k艂aniaj膮 si臋 tu pewne mo偶liwo艣ci promocji za pomoc膮 widocznego OOH w obiektach o d艂u偶szym czasie przebywania czy nara偶enia na ekspozycj臋, jak reklama w autobusach i na autobusach, w tramwajach, na przystankach.

  1. Powakacyjnie wr贸ci膰 do szko艂y鈥

Tak, tak, wakacje jeszcze si臋 nie zacz臋艂y, a tu ju偶 o nast臋pnym roku szkolnym 鈥 kto艣 mo偶e skwitowa膰. Owszem, tylko lipcowo-sierpniowe kampanie pod has艂em 鈥濿racamy do szko艂y鈥 to odpowied藕 na potrzeby wielu rodzic贸w, kt贸rzy kompletuj膮 wyprawk臋 szkoln膮 stopniowo, w zale偶no艣ci od zasob贸w finansowych. Wed艂ug analiz firmy Deloitte z 2021 roku, 艣redni koszt wyprawki szkolnej dla jednego dziecka to oko艂o 1388 z艂. I cho膰 z zakupem zeszyt贸w i przybor贸w szkolnych mo偶na wstrzyma膰 si臋 do wrze艣nia, o takich elementach jak buty sportowe, plecak, str贸j na w-f rodzice zwykle my艣l膮 wcze艣niej, co jest wietn膮 okazj膮 dla marek do promocji swoich towar贸w nie tylko na ekranach w galeriach handlowych, ale te偶 w miejscach licznie ucz臋szczanych przez rodzic贸w i dzieci, jak kino letnie.

Coventry University na bilbordach

Reklama OOH obecnie jest bardziej zauwa偶alna ni偶 przed pandemi膮. Dla reklamodawc贸w to idealna okazja, by nawi膮za膰 kontakt z po偶膮danym segmentem konsument贸w. Marki maj膮 teraz szans臋, by wykorzysta膰 ten wzrost uwagi konsument贸w i za po艣rednictwem OOH skierowa膰 do nich komunikat, komunikat, kt贸ry i wywrze pozytywne wp艂yw na odbiorc臋, i zwi臋kszy 艣wiadomo艣膰 marki.

Widzimy聽si臋 na mie艣cie! BEMedia

Bibliografia

  1. https://consumer.huawei.com/pl/offer/wlaczochroneoczu/
  2. OOH Consumer Insights & Intent Q1 2022 Opportunities: Local and Summer Travel, Seasonal Shopping, and the Automotive Category
  3. https://www2.deloitte.com/pl/pl/misc/search.html?qr=wyprawka%20szkolna%20

 

Joanna Pe艂ech-Mikulska

Charyzmatyczna manager dzia艂u kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarz膮dzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze zwi膮zana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywn膮 reklam膮 zewn臋trzn膮. Pierwsze kroki zawodowe stawia艂a w dzia艂ach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywa艂a 2 letni sta偶 absolwencki. Po powrocie do Polski pracowa艂a w polskim oddziale ameryka艅skiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna by艂a za bie偶膮ce kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekst贸w oraz podr贸偶niczka z zami艂owaniem do 艣piewu, kt贸ra ho艂duje zasadzie, 偶e do sukcesu nie ma drogi na skr贸ty.