Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Lato 2022 z BE Media

🌺Lato 2022 z BE Media


🌺Lato 2022 z BE Media

Reklama zewnętrzna, po prawie trzech latach pandemii i przestojów w branży, notuje wielki powrót. OOH na poważnie zaczęła ożywiać się wiosną i oczekuje się, że jej rozkwit przypadnie na cały rok 2022, z kontynuacją w roku 2023. Skąd takie założenia? Przede wszystkim wpływa na to jeden czynnik: coraz więcej konsumentów wychodzi na zewnątrz, a więc i coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na reklamę zewnętrzną.

Entuzjazm, który ogarnął społeczeństwo po zakończeniu pandemii Covid-19 widać było „gołym okiem”. Nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, ludzie zaczęli opuszczać domy i spędzać czas na zewnątrz. Zwiększył się ruch pieszy i kołowy do miejsc, które wcześniej były mocno ograniczone pod względem społecznym, w tym sklepy, restauracje, bary, kina, a nawet ośrodki zdrowia. Jak to się przekłada na reklamę zewnętrzną? Niezwykle optymistycznie, zwłaszcza w okresie letnim. Ludzie częściej przebywają poza domem, planują podróże, robią zakupy, spędzają czas rodzinnie. Dla marek ma to ogromne znacznie – jest to równoznaczne ze zwiększeniem zaangażowania ze strony odbiorców i zwiększeniem możliwości sprzedaży towarów i usług.

Reklama w przestrzeni miejskiej

  1. Odpocząć od reklamy internetowej i zadbać o zdrowie…

OOH jest dziś w centrum uwagi. Po spędzeniu ostatnich dwóch lat przed komputerem w pracy, szkole, życiu towarzyskim, wiele osób: po pierwsze, jest zmęczonych/zirytowanych ekranem, po drugie – straciło wrażliwość na reklamy internetowe. Co więcej, badanie IPSOS dla Huawei przeprowadzone w 2021 roku potwierdziło, że Polacy w pandemii spędzali więcej czasu przed komputerem, co u 70% skutkowało pogorszeniem kondycji wzroku. Dla marketerów to idealny moment, by przestawić wydatki na reklamę w kierunku OOH i dostarczyć konsumentom bardziej trafne i kontekstowe reklamy. Podczas podróży, dojazdów do pracy i spotkań towarzyskich szczególnie sprawdzą się reklamy w/na transporcie publicznym, w biurowcach, pociągach i dworcach, iluminacje świetlne oraz na tablicach i billboardach oraz wselkiego rodzaju reklamy ambientowe w przestrzeni miejskiej.

Pandemia niestety położyła się wielkim cieniem na naszym zdrowiu, i tu bynajmniej nie chodzi jedynie o wzrok. Jako, że priorytetem były „przypadki covidowe” oraz strach przed zakażeniem wirusem właśnie w placówce medycznej, dostęp do państwowej opieki medycznej był albo utrudniony, albo przesuwany na inny termin. Dlatego też wielu konsumentów zaczęło korzystać z prywatnej opieki lekarskiej. Wraz ze zwiększeniem liczby pacjentów, reklamodawcy mają możliwość zintensyfikowania ekspozycji swoich produktów w placówkach, które wyróżniają się widocznością i wiarygodnością. TVPharma premium nie tylko wpływa pozytywnie na doświadczenia pacjentów, ale jest istotnym medium promującym produkty i usługi każdej gałęzi przemysłu.

TVPharma premium

TVPharma premium

  1. Spędzić czas plenerowo…

W przypadku niemalże każdej marki cieplejsze miesiące to zwiększone możliwości sprzedaży i uzyskania przychodów. Konsumenci są w letnich nastrojach i chętnie organizują sobie czas wolny poza domem, biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i rekreacyjnych na świeżym powietrzu, spotykają się rodzinnie lub ze znajomymi.

Reklama w przestrzeni miejskiej

Zgodnie z badaniem PAYBACK Opinion Poll z października 2021 roku, Polacy najczęściej spędzają czas wolny na spotkaniach z rodziną lub przyjaciółmi. Firmy mają więc idealną okazję, by się pokazać, niezależnie od tego czy ich celem jest zwiększenie świadomości, czy generowanie sprzedaży. Wybierając strategiczne lokalizacje mogą to założenie zrealizować w prosty sposób. Jedną z największych atrakcji plenerowych w Warszawie jest kino letnie, zwłaszcza, że bezpłatne. To miejsce, odwiedzane przez tysiące osób, staje się idealnym miejscem dla reklamodawców: można wypromować swoje produkty na ekranie jako główny sponsor lub w postaci spotu reklamowego, zaprezentować się w formie samplingów produktów podczas seansów czy reklamować się na leżakach. Reklama w połączeniu z kulturą to mariaż idealny, szczególnie, że i odbiorca bardzo zróżnicowany.

Żródło: PAYBACK Poland

 

  1. Wyjść/wyjechać z domu…

Wakacje/lato to najpopularniejszy sezon na podróże. Ludzie na całym świecie planują wyjazdy, w tym roku może nawet więcej, niż przed pandemią. Według badania przeprowadzonego przez The Harris Poll dla OAAA w marcu 2022, tego lata wakacje planuje większość dorosłych Amerykanów (85%)1. Dla reklamodawców to wymarzona okazja do promocji swoich produktów/usług w bardzo widoczny sposób – za pomocą reklam OOH. Co więcej, reklama może być zaprezentowana szerokiej rzeszy odbiorców, i to w różnych miejscach: na dworcach kolejowych, w autobusach, na lotniskach, na tablicach i billboardach w centrach miast oraz na trasie podróży.

Reklama w przestrzeni miejskiej

  1. Skorzystać z transportu publicznego…

Przejazdy komunikacją publiczną stają się coraz bardziej powszechne. Po pierwsze, coraz więcej osób dojeżdża do pracy, bo pracownicy wracają do biur, pracują w trybie stacjonarnym. Po drugie, ludzie coraz częściej podróżują środkami transportu publicznego ze względu na wygodę i czynniki ekonomiczne. Zatem, reklamodawcom kłaniają się tu pewne możliwości promocji za pomocą widocznego OOH w obiektach o dłuższym czasie przebywania czy narażenia na ekspozycję, jak reklama w autobusach i na autobusach, w tramwajach, na przystankach.

  1. Powakacyjnie wrócić do szkoły…

Tak, tak, wakacje jeszcze się nie zaczęły, a tu już o następnym roku szkolnym – ktoś może skwitować. Owszem, tylko lipcowo-sierpniowe kampanie pod hasłem „Wracamy do szkoły” to odpowiedź na potrzeby wielu rodziców, którzy kompletują wyprawkę szkolną stopniowo, w zależności od zasobów finansowych. Według analiz firmy Deloitte z 2021 roku, średni koszt wyprawki szkolnej dla jednego dziecka to około 1388 zł. I choć z zakupem zeszytów i przyborów szkolnych można wstrzymać się do września, o takich elementach jak buty sportowe, plecak, strój na w-f rodzice zwykle myślą wcześniej, co jest świetną okazją dla marek do promocji swoich towarów nie tylko na ekranach w galeriach handlowych, ale też w miejscach licznie uczęszczanych przez rodziców i dzieci, jak kino letnie.

Coventry University na bilbordach

Reklama OOH obecnie jest bardziej zauważalna niż przed pandemią. Dla reklamodawców to idealna okazja, by nawiązać kontakt z pożądanym segmentem konsumentów. Marki mają teraz szansę, by wykorzystać ten wzrost uwagi konsumentów i za pośrednictwem OOH skierować do nich komunikat, komunikat, który i wywrze pozytywne wpływ na odbiorcę, i zwiększy świadomość marki.

Widzimy się na mieście! BEMedia

 

Bibliografia

  1. https://consumer.huawei.com/pl/offer/wlaczochroneoczu/
  2. OOH Consumer Insights & Intent Q1 2022 Opportunities: Local and Summer Travel, Seasonal Shopping, and the Automotive Category
  3. https://www2.deloitte.com/pl/pl/misc/search.html?qr=wyprawka%20szkolna%20

 

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.