Krótkie formaty wideo 🎥
Social media nieustannie wzbudzają wielkie emocje wśród większości ludzi. Jedni je kochają, inni nienawidzą. Mimo tego warto pamiętać, że SoMe są jednym z ważniejszych narzędzi marketingowych. Ponieważ skracają dystans pomiędzy twórcami a obserwatorami, przyczyniają się do lojalizacji klientów względem marki. Dlatego właśnie warto poświęcić mediom społecznościowym trochę czasu i tworzyć angażujące filmy na Tik Toka i Instagram. Pytanie tylko: jak to robić?
🎥Dlaczego warto kręcić filmy na firmowy TikTok i Instagram?
Jeśli z jednym pierwszych pytań, które nasuwają Ci się teraz jest „Ale po co w ogóle kręcić rolki? Zdjęcia nie wystarczą?”, to wiedz, że odpowiedź brzmi, że zdjęcia niestety już nie starczą. Nie oznacza to oczywiście, że masz całkowicie zrezygnować z ich wrzucania, ale warto urozmaicać feed (tablicę/główną stronę profilu), także filmikami.
Tak samo jak w przypadku reklam DOOH, tak i w social mediach ruchome obrazki przykuwają większą uwagę niż statyczne zdjęcia. Poza tym dają więcej możliwości jeśli chodzi o pokazanie produktu.
Możesz mieć po prostu zrobione zdjęcie, na którym prezentujesz produkt. Ale znacznie lepiej jest pokazać go w użyciu. Nie martw się, jeśli Twoja firma skupia się na usługach. To również można pokazać na filmiku. Przykładem ze świata influencerów niech będzie Klaudia Halejcio – aktorka i influencerka, która swoimi komediowymi filmikami podbija serca internautów i doprowadza do bólu brzucha ze śmiechu.
Klaudia wielokrotnie realizuje projekty dla znanych marek, pokazując w nich nie tylko produkty (ubrania, kosmetyki, gadżety elektroniczne), lecz także usługi, jak np. wakacje z biurem podróży czy też usługi obejmujące organizację garderoby.
Takie filmy sprzedają, bo pokazują produkt w użyciu i jego faktyczne zastosowanie. To jest bardziej przekonujące niż zwykłe zdjęcie (podobnie jak reklamy TV).
Czy muszę tańczyć? Dlaczego warto zwracać uwagę na trendy (i brać w nich udział)?
To co charakterystyczne dla social mediów to przede wszystkim funkcja rozrywkowa. SoMe mają bawić, dawać ludziom uczucie przyjemności i wywoływać uśmiech na twarzy. Stąd też popularne w nich są trendy i challenge, które powielają użytkownicy. Niektóre z nich to krótkie układy choreograficzne (jak taniec Wednesday Adams – p.s. nasza Kasia też tańczyła 😉 ) albo różnego rodzaju challenge sprawdzające mobilność i sprawność fizyczną. Są też mniej wymagające. Większość z nich można w ciekawy sposób dopasować do swojej branży.
Jednak przede wszystkim opublikowanie tego rodzaju filmiku to przede wszystkim pokazanie, że masz do siebie dystans i że w Twojej firmie podążasz za trendami. To szczególnie istotne, jeśli Twoimi klientami jest pokolenie Z. Chociaż millenialsi też lubią się bawić 😉
Jeśli sam nie jesteś w stanie podążać za trendami, warto zatrudnić do tego osobę, która się na tym zna.
Orkiestra gra czyli kilka słów o muzyce
Czasem dla większej popularności filmiku wystarczy dobranie odpowiedniego podkładu muzycznego. Nie musisz tańczyć bardziej lub mniej skomplikowanych choreografii. Wystarczy, że pod swoje nagranie podłożysz aktualny instagramowy lub tiktokowy hit muzyczny (ach ten Pedro!). Wtedy niczym w znanym teleturnieju muzycznym użytkownicy od razu rozpoznają znaną piosenkę po jednej nutce i chętniej oglądają filmiki ją wykorzystujące. Często też, bo są ciekawi jak go wykorzystano na nowo. Zatem jeśli chcesz przyciągnąć odbiorców na swoje konto, postaw na muzyczne hity.
Nie tylko mów, ale i pisz
Kolejnym sposobem na przyciągnięcie odbiorców i zwrócenie ich uwagi jest tworzenie filmików, na których będą dostępne napisy. Warto to robić z 2 powodów:
- Filmiki oglądają także osoby niedosłyszące, dzięki czemu mogą swobodnie konsumować te same treści co inni użytkownicy i nie czuć się wykluczeni;
- Często SoMe są przeglądane na telefonie podczas jazdy komunikacją miejską czy w miejscach publicznych. Nie zawsze można wtedy obejrzeć filmik z dźwiękiem. Napisy sprawią, że zamiast przewinąć rolkę do następnej, oglądający zostaną przy Twoim filmie.
Pamiętaj, że należy brać pod uwagę zdanie obserwatorów, dlatego regularnie pytaj ich o różne rzeczy. Możesz zapytać o kolor następnego produktu albo też poprosić o poradę w zupełnie innym zakresie.
Dobrze jest też przygotować miniaturę z krótkim, ale chwytliwym tekstem, który zachęci użytkowników do kliknięcia w rolkę.
Czas to pieniądz!
Pamiętasz zasadę „czas to pieniądz”? W przypadku social mediów też tak jest, chociaż waluta to ani złotówki, ani dolary. Tutaj walutą samą w sobie jest czas. Użytkownicy mają miliony treści do skonsumowania, więc wiadomo, że nie są w stanie obejrzeć wszystkiego. Muszą wybierać. Dlatego jeśli chcesz się wybić to pamiętaj o wszystkich wymienionych wyżej zasadach i dodaj do nich jeszcze jedną: nie twórz zbyt długich rolek. Czasem wystarczą już kilkusekundowe filmy, by zatrzymać uwagę widza. Ponieważ zapętlają się automatycznie, algorytm traktuje je jakby były odtworzone kilkukrotnie. Wtedy też promuje filmik w sekcji „eksploruj”.
Treści muszą być na tyle krótkie, by można je było szybko skonsumować, ale jednocześnie mieć przyjemność z oglądania ich i by zachęcały do obserwowania Twojego profilu. Staraj się zmienić w maksymalnie 60 sekundach.
Jakość przede wszystkim!
I na koniec ważna zasada, o której mówią wszystkie influencerki: przetrzyj obiektyw 😉 Brudny obiektyw aparatu w telefonie przyczynia się do pogorszenia jakości nagrania. Social media lubią ładne obrazki dobrej jakości. Dlatego tworząc profil profesjonalny zadbaj o profesjonalne podejście. Wykorzystaj odpowiedni sprzęt do nagrywania, dbaj o czystość obiektywu, zadbaj o oświetlenie i estetyczne tło. To wszystko ma znaczenie, bo nawiązuje do greckiego etosu kalos kaghatos czyli piękny i dobry. Dobrej jakości filmy są też dowodem na dobrą jakość Twoich usług lub produktów.
Be Media również jest w social mediach. Możesz oglądać nasze filmiki m.in. na tik toku (o, tutaj! 😊 ). Na profilu możesz zobaczyć humorystyczne filmiki, jak i nasze wersje popularnych trendów. Zobaczysz tam wiele naszych realizacji.
Zachęcamy też do tego, by aktywnie łączyć social media z kampaniami outdoorowymi, szczególnie DOOH, bo drzemie w nich duży potencjał na wspólne siły i zwiększenie zasięgów. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, skontaktuj się z nami – zaplanujemy Twoją kampanię i połączymy z social mediami 😊