Bmedia - 艂adowanieBmedia - 艂adowanie

Kr贸tkie formaty wideo 馃帴

Kr贸tkie formaty wideo 馃帴


Kr贸tkie formaty wideo 馃帴

Social media nieustannie wzbudzaj膮 wielkie emocje w艣r贸d wi臋kszo艣ci ludzi. Jedni je kochaj膮, inni nienawidz膮. Mimo tego warto pami臋ta膰, 偶e SoMe s膮 jednym z wa偶niejszych narz臋dzi marketingowych. Poniewa偶 skracaj膮 dystans pomi臋dzy tw贸rcami a obserwatorami, przyczyniaj膮 si臋 do lojalizacji klient贸w wzgl臋dem marki. Dlatego w艂a艣nie warto po艣wi臋ci膰 mediom spo艂eczno艣ciowym troch臋 czasu i tworzy膰 anga偶uj膮ce filmy na Tik Toka i Instagram. Pytanie tylko: jak to robi膰?

馃帴Dlaczego warto kr臋ci膰 filmy na firmowy TikTok i Instagram?

Je艣li z jednym pierwszych pyta艅, kt贸re nasuwaj膮 Ci si臋 teraz jest 鈥濧le po co w og贸le kr臋ci膰 rolki? Zdj臋cia nie wystarcz膮?鈥, to wiedz, 偶e odpowied藕 brzmi, 偶e zdj臋cia niestety ju偶 nie starcz膮. Nie oznacza to oczywi艣cie, 偶e masz ca艂kowicie zrezygnowa膰 z ich wrzucania, ale warto urozmaica膰 feed (tablic臋/g艂贸wn膮 stron臋 profilu), tak偶e filmikami.

Tak samo jak w przypadku reklam DOOH, tak i w social mediach ruchome obrazki przykuwaj膮 wi臋ksz膮 uwag臋 ni偶 statyczne zdj臋cia. Poza tym daj膮 wi臋cej mo偶liwo艣ci je艣li chodzi o pokazanie produktu.

Mo偶esz mie膰 po prostu zrobione zdj臋cie, na kt贸rym prezentujesz produkt. Ale znacznie lepiej jest pokaza膰 go w u偶yciu. Nie martw si臋, je艣li Twoja firma skupia si臋 na us艂ugach. To r贸wnie偶 mo偶na pokaza膰 na filmiku. Przyk艂adem ze 艣wiata influencer贸w niech b臋dzie Klaudia Halejcio 鈥 aktorka i influencerka, kt贸ra swoimi komediowymi filmikami podbija serca internaut贸w i doprowadza do b贸lu brzucha ze 艣miechu.

Klaudia wielokrotnie realizuje projekty dla znanych marek, pokazuj膮c w nich nie tylko produkty (ubrania, kosmetyki, gad偶ety elektroniczne), lecz tak偶e us艂ugi, jak np. wakacje z biurem podr贸偶y czy te偶 us艂ugi obejmuj膮ce organizacj臋 garderoby.

Takie filmy sprzedaj膮, bo pokazuj膮 produkt w u偶yciu i jego faktyczne zastosowanie. To jest bardziej przekonuj膮ce ni偶 zwyk艂e zdj臋cie (podobnie jak reklamy TV).

Czy musz臋 ta艅czy膰? Dlaczego warto zwraca膰 uwag臋 na trendy (i bra膰 w nich udzia艂)?

To co charakterystyczne dla social medi贸w to przede wszystkim funkcja rozrywkowa. SoMe maj膮 bawi膰, dawa膰 ludziom uczucie przyjemno艣ci i wywo艂ywa膰 u艣miech na twarzy. St膮d te偶 popularne w nich s膮 trendy i challenge, kt贸re powielaj膮 u偶ytkownicy. Niekt贸re z nich to kr贸tkie uk艂ady choreograficzne (jak taniec Wednesday Adams 鈥 p.s. nasza Kasia te偶 ta艅czy艂a 馃槈 ) albo r贸偶nego rodzaju challenge sprawdzaj膮ce mobilno艣膰 i sprawno艣膰 fizyczn膮. S膮 te偶 mniej wymagaj膮ce. Wi臋kszo艣膰 z nich mo偶na w ciekawy spos贸b dopasowa膰 do swojej bran偶y.

Jednak przede wszystkim opublikowanie tego rodzaju filmiku to przede wszystkim pokazanie, 偶e masz do siebie dystans i 偶e w Twojej firmie pod膮偶asz za trendami. To szczeg贸lnie istotne, je艣li Twoimi klientami jest pokolenie Z. Chocia偶 millenialsi te偶 lubi膮 si臋 bawi膰 馃槈

Je艣li sam nie jeste艣 w stanie pod膮偶a膰 za trendami, warto zatrudni膰 do tego osob臋, kt贸ra si臋 na tym zna.

Orkiestra gra czyli kilka s艂贸w o muzyce

Czasem dla wi臋kszej popularno艣ci filmiku wystarczy dobranie odpowiedniego podk艂adu muzycznego. Nie musisz ta艅czy膰 bardziej lub mniej skomplikowanych choreografii. Wystarczy, 偶e pod swoje nagranie pod艂o偶ysz aktualny instagramowy lub tiktokowy hit muzyczny (ach ten Pedro!). Wtedy niczym w znanym teleturnieju muzycznym u偶ytkownicy od razu rozpoznaj膮 znan膮 piosenk臋 po jednej nutce i ch臋tniej ogl膮daj膮 filmiki j膮 wykorzystuj膮ce. Cz臋sto te偶, bo s膮 ciekawi jak go wykorzystano na nowo. Zatem je艣li chcesz przyci膮gn膮膰 odbiorc贸w na swoje konto, postaw na muzyczne hity.

Nie tylko m贸w, ale i pisz

Kolejnym sposobem na przyci膮gni臋cie odbiorc贸w i zwr贸cenie ich uwagi jest tworzenie filmik贸w, na kt贸rych b臋d膮 dost臋pne napisy. Warto to robi膰 z 2 powod贸w:

  • Filmiki ogl膮daj膮 tak偶e osoby niedos艂ysz膮ce, dzi臋ki czemu mog膮 swobodnie konsumowa膰 te same tre艣ci co inni u偶ytkownicy i nie czu膰 si臋 wykluczeni;
  • Cz臋sto SoMe s膮 przegl膮dane na telefonie podczas jazdy komunikacj膮 miejsk膮 czy w miejscach publicznych. Nie zawsze mo偶na wtedy obejrze膰 filmik z d藕wi臋kiem. Napisy sprawi膮, 偶e zamiast przewin膮膰 rolk臋 do nast臋pnej, ogl膮daj膮cy zostan膮 przy Twoim filmie.

Pami臋taj, 偶e nale偶y bra膰 pod uwag臋 zdanie obserwator贸w, dlatego regularnie pytaj ich o r贸偶ne rzeczy. Mo偶esz zapyta膰 o kolor nast臋pnego produktu albo te偶 poprosi膰 o porad臋 w zupe艂nie innym zakresie.

Dobrze jest te偶 przygotowa膰 miniatur臋 z kr贸tkim, ale chwytliwym tekstem, kt贸ry zach臋ci u偶ytkownik贸w do klikni臋cia w rolk臋.

Czas to pieni膮dz!

Pami臋tasz zasad臋 鈥瀋zas to pieni膮dz鈥? W przypadku social medi贸w te偶 tak jest, chocia偶 waluta to ani z艂ot贸wki, ani dolary. Tutaj walut膮 sam膮 w sobie jest czas. U偶ytkownicy maj膮 miliony tre艣ci do skonsumowania, wi臋c wiadomo, 偶e nie s膮 w stanie obejrze膰 wszystkiego. Musz膮 wybiera膰. Dlatego je艣li chcesz si臋 wybi膰 to pami臋taj o wszystkich wymienionych wy偶ej zasadach i dodaj do nich jeszcze jedn膮: nie tw贸rz zbyt d艂ugich rolek. Czasem wystarcz膮 ju偶 kilkusekundowe filmy, by zatrzyma膰 uwag臋 widza. Poniewa偶 zap臋tlaj膮 si臋 automatycznie, algorytm traktuje je jakby by艂y odtworzone kilkukrotnie. Wtedy te偶 promuje filmik w sekcji 鈥瀍ksploruj鈥.

Tre艣ci musz膮 by膰 na tyle kr贸tkie, by mo偶na je by艂o szybko skonsumowa膰, ale jednocze艣nie mie膰 przyjemno艣膰 z ogl膮dania ich i by zach臋ca艂y do obserwowania Twojego profilu. Staraj si臋 zmieni膰 w maksymalnie 60 sekundach.

Jako艣膰 przede wszystkim!

I na koniec wa偶na zasada, o kt贸rej m贸wi膮 wszystkie influencerki: przetrzyj obiektyw 馃槈 Brudny obiektyw aparatu w telefonie przyczynia si臋 do pogorszenia jako艣ci nagrania. Social media lubi膮 艂adne obrazki dobrej jako艣ci. Dlatego tworz膮c profil profesjonalny zadbaj o profesjonalne podej艣cie. Wykorzystaj odpowiedni sprz臋t do nagrywania, dbaj o czysto艣膰 obiektywu, zadbaj o o艣wietlenie i estetyczne t艂o. To wszystko ma znaczenie, bo nawi膮zuje do greckiego etosu kalos kaghatos czyli pi臋kny i dobry. Dobrej jako艣ci filmy s膮 te偶 dowodem na dobr膮 jako艣膰 Twoich us艂ug lub produkt贸w.

Be Media r贸wnie偶 jest w social mediach. Mo偶esz ogl膮da膰 nasze filmiki m.in. na tik toku (o, tutaj! 馃槉 ). Na profilu mo偶esz zobaczy膰 humorystyczne filmiki, jak i nasze wersje popularnych trend贸w. Zobaczysz tam wiele naszych realizacji.

Zach臋camy te偶 do tego, by aktywnie 艂膮czy膰 social media z kampaniami outdoorowymi, szczeg贸lnie DOOH, bo drzemie w nich du偶y potencja艂 na wsp贸lne si艂y i zwi臋kszenie zasi臋g贸w. Je艣li nie wiesz jak to zrobi膰, skontaktuj si臋 z nami 鈥 zaplanujemy Twoj膮 kampani臋 i po艂膮czymy z social mediami 馃槉

 

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacj膮 鈥瀎ilologia dla medi贸w鈥. Od prawie 10 lat dzia艂aj膮ca aktywnie w 艣wiecie copywritingu. Do艣wiadczenie zdobywa艂a wsp贸艂pracuj膮c z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekst贸w SEO, tekst贸w specjalistycznych, wpis贸w blogowych oraz tre艣ci na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zaj臋膰 samoobrony dla dzieci. Mi艂o艣niczka mindfulness, aktywnego sp臋dzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekst贸w atrakcyjnych dla czytelnik贸w, tworzenie materia艂贸w tekstowych na wewn臋trzne potrzeby dzia艂u marketingu i reklamy, a tak偶e przygotowywanie newsletter贸w dla klient贸w agencji.