Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

🐲 Kreatywność jest zawsze w modzie 🚀

🐲Kreatywność zawsze w modzie🎀


🐲Kreatywność zawsze w modzie🎀

Według MarketingWeek 65% konsumentów twierdzi, że w przypadku formatów reklamy ważna jest dla nich różnorodność i niestandardowość. Reklama konwencjonalna nie zawsze spełnia te wymogi. Wtedy na ratunek przychodzi AMBIENT! Dla ambientu podstawowym założeniem jest to, że świat jest sceną reklamową i wszystko może być potencjalnym nośnikiem reklamy.

1. Źle zainstalowane billboardy Specsavers 

Z okazji 20-lecia firma Specsavers (specjalizująca się w sprzedaży produktów optycznych, w tym okularów, okularów przeciwsłonecznych i soczewek kontaktowych), zaprezentowała zachwycająco oldschoolowe kreacje. Kampania Specsavers obejmuje trzy źle zainstalowane billboardy – dwa w Londynie i jeden w Leeds. ”Billboard blunder” (Pomyłka na billboardzie, tł.wł.) i ”Dodgy install” (Sprytna instalacja, tł.wł.) zawierają 48-arkuszowe plakaty, które zostały zainstalowane w humorystycznie zły sposób, podczas gdy ”Lost ladder” (Zgubiona drabina, tł.wł.) pokazuje drabinę billboardu, która została przypadkowo przyklejona. Jak podkreśla firma, marka może sprawić, że ludzie poczują się dobrze w przestrzeni publicznej i odzyskają trochę radości.

2. Od „brzydkiego” do „kultowego”: jak Crocs zmienił postrzeganie marki

6 lat temu „memy” były trzecim najczęściej używanym słowem powiązanym z nazwą marki w wynikach wyszukiwania na Google. Dlaczego? W tamtych czasach obuwie marki było bezlitośnie wyśmiewane jako szczyt modowych kataklizmów. Nowa strategia marketingowa wspierana przez partnerstwa celebrytów i projektantów, media społecznościowe i mentalność „fanów” pomogła Crocs ponad dwukrotnie zwiększyć przychody do prawie 2 miliardów funtów od 2015 roku. W ciągu ostatnich sześciu lat Crocs przekształcił się w coś w rodzaju ikony mody, uwielbianej przez celebrytów i główne domy mody. Szczególnie popularny stał się wśród pokolenia Z.

Warto też tu nadmienić, że Crocs jest jedną z wielu firm, które podjęły konkretne rozwiązania ekologiczne w zakresie zrównoważonego rozwoju. Marka ogłosiła, że we wszystkich stylach w 2022 r. mają zadebiutować buty z nowego materiału na bazie biologicznej (materiału zwanego technologią Ecolibrium). Marka ogłasza to jako pierwszy krok w dążeniu do osiągnięcia zerowej zawartości netto węgla do 2030 r.

3. Światowy Dzień Wody w Singapurze

Narodowa agencja wodna Singapuru PUB wzywa Singapur do wniesienia wkładu w ochronę wód w kraju w nowej kampanii, która ma rozpocząć 22 marca 2022 r., w Światowy Dzień Wody. W ramach corocznej akcji na rzecz ochrony wody, Public Utilities Board (PUB) opublikował film zatytułowany „Możemy sprawić, by każda kropla się liczyła”. Film przekazuje przesłanie kampanii: każdy może odegrać rolę w ochronie wód, a zwykłe proste działania mogą przyczynić się do zabezpieczenia wodnej przyszłości kraju.

Stworzony we współpracy z Tribal Worldwide Singapore film jest wspierany przez serię reklam drukowanych, OOH, cyfrowych i społecznościowych, które podkreślają sześć prostych sposobów na bardziej zrównoważone wykorzystanie wody. Każdy element wizualny zawiera „uśmiech”, aby przekazać liczne korzyści płynące z oszczędzania wody między innymi dla ludzi, urządzeń i środowiska. Akcję wspierać będzie ponad 370 społecznościowych, korporacyjnych i detalicznych partnerów PUB. Dodatkowo, konsumenci mogą liczyć na ponad 65 ofert i promocji od ponad 50 partnerów detalicznych, którzy angażują się w ochronę wód w kraju.

Choć każde z opisanych powyżej działań zawiera inne treści, ich wspólnym mianownikiem jest jedno przesłanie: dla dobra drugiego człowieka i otaczającego świata. Reklama, co jest szczególnie widoczne w powyższych kampaniach i podejmowanych globalnie krokach, coraz częściej pełni rolę nie tylko rozrywkową, ale przede wszystkim informacyjno-edukacyjną, a jej społeczne przesłanie dociera do milionów odbiorców.

BEMedia – jesteśmy dla Was ❤️ 

 

  1. https://wfanet.org/knowledge/item/2022/03/09/WFA-calls-on-brands-to-reconsider-media-spend-in-Russia
  2. https://yougov.co.uk/topics/consumer/articles-reports/2022/03/14/two-thirds-public-say-brands-should-take-stance-uk
  3. https://www.marketing-interactive.com/pub-tribal-make-every-drop-count

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.