Bmedia - 艂adowanieBmedia - 艂adowanie

Kreatywno艣膰 jest zawsze w modzie 馃殌

Kreatywno艣膰 zawsze w modzie馃巰

Kreatywno艣膰 zawsze w modzie馃巰

Wed艂ug MarketingWeek 65% konsument贸w twierdzi, 偶e w przypadku format贸w reklamy wa偶na jest dla nich r贸偶norodno艣膰 i niestandardowo艣膰. Reklama konwencjonalna nie zawsze spe艂nia te wymogi. Wtedy na ratunek przychodzi AMBIENT! Dla ambientu podstawowym za艂o偶eniem jest to, 偶e 艣wiat jest scen膮 reklamow膮 i wszystko mo偶e by膰 potencjalnym no艣nikiem reklamy.

1. 殴le zainstalowane billboardy Specsavers聽

Z okazji 20-lecia firma Specsavers (specjalizuj膮ca si臋 w sprzeda偶y produkt贸w optycznych, w tym okular贸w, okular贸w przeciws艂onecznych i soczewek kontaktowych), zaprezentowa艂a zachwycaj膮co oldschoolowe kreacje. Kampania Specsavers obejmuje trzy 藕le zainstalowane billboardy 鈥 dwa w Londynie i jeden w Leeds. 鈥Billboard blunder鈥 (Pomy艂ka na billboardzie, t艂.w艂.) i 鈥Dodgy install鈥 (Sprytna instalacja, t艂.w艂.) zawieraj膮 48-arkuszowe plakaty, kt贸re zosta艂y zainstalowane w humorystycznie z艂y spos贸b, podczas gdy 鈥Lost ladder鈥 (Zgubiona drabina, t艂.w艂.) pokazuje drabin臋 billboardu, kt贸ra zosta艂a przypadkowo przyklejona. Jak podkre艣la firma, marka mo偶e sprawi膰, 偶e ludzie poczuj膮 si臋 dobrze w przestrzeni publicznej i odzyskaj膮 troch臋 rado艣ci.

2. Od 鈥瀊rzydkiego鈥 do 鈥瀔ultowego鈥: jak Crocs zmieni艂 postrzeganie marki

6 lat temu 鈥瀖emy鈥 by艂y trzecim najcz臋艣ciej u偶ywanym s艂owem powi膮zanym z nazw膮 marki w wynikach wyszukiwania na Google. Dlaczego? W tamtych czasach obuwie marki by艂o bezlito艣nie wy艣miewane jako szczyt modowych kataklizm贸w. Nowa strategia marketingowa wspierana przez partnerstwa celebryt贸w i projektant贸w, media spo艂eczno艣ciowe i mentalno艣膰 鈥瀎an贸w鈥 pomog艂a Crocs ponad dwukrotnie zwi臋kszy膰 przychody do prawie 2 miliard贸w funt贸w od 2015 roku. W ci膮gu ostatnich sze艣ciu lat Crocs przekszta艂ci艂 si臋 w co艣 w rodzaju ikony mody, uwielbianej przez celebryt贸w i g艂贸wne domy mody. Szczeg贸lnie popularny sta艂 si臋 w艣r贸d pokolenia Z.

Warto te偶 tu nadmieni膰, 偶e Crocs jest jedn膮 z wielu firm, kt贸re podj臋艂y konkretne rozwi膮zania ekologiczne w zakresie zr贸wnowa偶onego rozwoju. Marka og艂osi艂a, 偶e we wszystkich stylach w 2022 r. maj膮 zadebiutowa膰 buty z nowego materia艂u na bazie biologicznej (materia艂u zwanego technologi膮 Ecolibrium). Marka og艂asza to jako pierwszy krok w d膮偶eniu do osi膮gni臋cia zerowej zawarto艣ci netto w臋gla do 2030 r.

3. 艢wiatowy Dzie艅 Wody w Singapurze

Narodowa agencja wodna Singapuru PUB wzywa Singapur do wniesienia wk艂adu w ochron臋 w贸d w kraju w nowej kampanii, kt贸ra ma rozpocz膮膰 22 marca 2022 r., w 艢wiatowy Dzie艅 Wody. W ramach corocznej akcji na rzecz ochrony wody, Public Utilities Board (PUB) opublikowa艂 film zatytu艂owany 鈥Mo偶emy sprawi膰, by ka偶da kropla si臋 liczy艂a鈥. Film przekazuje przes艂anie kampanii: ka偶dy mo偶e odegra膰 rol臋 w ochronie w贸d, a zwyk艂e proste dzia艂ania mog膮 przyczyni膰 si臋 do zabezpieczenia wodnej przysz艂o艣ci kraju.

Stworzony we wsp贸艂pracy z Tribal Worldwide Singapore film jest wspierany przez seri臋 reklam drukowanych, OOH, cyfrowych i spo艂eczno艣ciowych, kt贸re podkre艣laj膮 sze艣膰 prostych sposob贸w na bardziej zr贸wnowa偶one wykorzystanie wody. Ka偶dy element wizualny zawiera 鈥u艣miech鈥, aby przekaza膰 liczne korzy艣ci p艂yn膮ce z oszcz臋dzania wody mi臋dzy innymi dla ludzi, urz膮dze艅 i 艣rodowiska. Akcj臋 wspiera膰 b臋dzie ponad 370 spo艂eczno艣ciowych, korporacyjnych i detalicznych partner贸w PUB. Dodatkowo, konsumenci mog膮 liczy膰 na ponad 65 ofert i promocji od ponad 50 partner贸w detalicznych, kt贸rzy anga偶uj膮 si臋 w ochron臋 w贸d w kraju.

Cho膰 ka偶de z opisanych powy偶ej dzia艂a艅 zawiera inne tre艣ci, ich wsp贸lnym mianownikiem jest jedno przes艂anie: dla dobra drugiego cz艂owieka i otaczaj膮cego 艣wiata. Reklama, co jest szczeg贸lnie widoczne w powy偶szych kampaniach i podejmowanych globalnie krokach, coraz cz臋艣ciej pe艂ni rol臋 nie tylko rozrywkow膮, ale przede wszystkim informacyjno-edukacyjn膮, a jej spo艂eczne przes艂anie dociera do milion贸w odbiorc贸w.

BEMedia 鈥 jeste艣my dla Was 鉂わ笍

 

  1. https://wfanet.org/knowledge/item/2022/03/09/WFA-calls-on-brands-to-reconsider-media-spend-in-Russia
  2. https://yougov.co.uk/topics/consumer/articles-reports/2022/03/14/two-thirds-public-say-brands-should-take-stance-uk
  3. https://www.marketing-interactive.com/pub-tribal-make-every-drop-count

Joanna Pe艂ech-Mikulska

Charyzmatyczna manager dzia艂u kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarz膮dzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze zwi膮zana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywn膮 reklam膮 zewn臋trzn膮. Pierwsze kroki zawodowe stawia艂a w dzia艂ach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywa艂a 2 letni sta偶 absolwencki. Po powrocie do Polski pracowa艂a w polskim oddziale ameryka艅skiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna by艂a za bie偶膮ce kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekst贸w oraz podr贸偶niczka z zami艂owaniem do 艣piewu, kt贸ra ho艂duje zasadzie, 偶e do sukcesu nie ma drogi na skr贸ty.