Konsument w ruchu, czyli jak trafiać z reklamą do osób spędzających czas poza domem
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Konsument w ruchu, czyli jak trafiać z reklamą do osób spędzających czas poza domem

Konsument w ruchu, czyli jak trafiać z reklamą do osób spędzających czas poza domem


Konsument w ruchu, czyli jak trafiać z reklamą do osób spędzających czas poza domem

Reklama dla swej skuteczności musi podążać za odbiorcą, tak by utrwalać w nim świadomość promowanej marki i kształtować jego preferencje zakupowe. Jedną z form efektywnego przekazu jest reklama out of home, czyli OOH, kierowana do osób znajdujących się poza domem, do których nie docierają inne rodzaje mediów.

CZYM JEST REKLAMA OOH?

Ludzie, zwłaszcza mieszkańcy dużych miast coraz więcej czasu przebywają poza domem, czy biurem – załatwiają swoje sprawy, spotykają się ze znajomymi, uprawiają sporty, angażują się w różne formy aktywności na świeżym powietrzu. Taki model spędzania czasu jest dziś szczególnie pożądany, bowiem pandemia i związane z nią ograniczenia przełożyły się na zamknięcie wielu branż i obowiązkową izolację. Poza tym, poruszanie się po przestrzeni miejskiej jest zdeterminowane koniecznością przedostania się do pracy, na uczelnię, zajęcia dodatkowe oraz na spotkania biznesowe i towarzyskie.

Wszystko to oznacza, że bardzo duża część społeczeństwa spędza znaczną ilość czasu w ruchu, poza miejscem, w którym można dotrzeć do nich z tradycyjną formą przekazu reklamowego, w tym reklamą telewizyjną, czy radiową. Branża reklamowa już dawno zwróciła uwagę na potencjał tkwiący w odbiorcach poruszających się w przestrzeni miejskiej, tym bardziej, że  z punktu widzenia reklamodawców niezwykle ważne stało się pozyskanie narzędzi umożliwiających docieranie do nich z przekazem reklamowym w czasie, którego nie spędzają w miejscu zamieszkania.

Dotarcie do tej grupy docelowej umożliwia reklama OOH (out of home), czyli poza domem. Na segment OOH składają się wszelkie wizualne nośniki reklamowe znajdujące się w przestrzeni publicznej – mogą być to billboardy, szyldy, plakaty, reklamy na obiektach małej architektury, reklama tranzytowa – obejmująca pojazdy transportu miejskiego, lotniska oraz dworce kolejowe, a także reklamy oparte na miejscach, jak np. reklama w biurowcach, czy w placówkach medycznych. Reklamę OOH uzupełniają również różnego rodzaju akcje ambientowe, czyli kampanie niestandardowe, wyróżniające się swoim unikalnym charakterem spośród innych form przekazu, jak na przykład murale, czy iluminacje świetlne.

 

OOH – BĄDŹ TAM, GDZIE TWOI ODBIORCY!

Dla osób, które nie są biegłe w temacie strategii reklamowej zastanawiające może być, czy nie wystarczy pokazać się odbiorcom w czasie kiedy przebywają w zaciszu domowym. Niestety nie! Powodów jest kilka – przede wszystkim znaczna część mieszkańców dużych miast, zwłaszcza ludzi młodych, aktywnych zawodowo i towarzysko, więcej czasu niż w domu spędza poza nim. Poza tym, coraz więcej osób zapewnia, iż nie ogląda telewizji – część z nich zupełnie nie ma telewizora, reszta zrezygnowała z tradycyjnej telewizji na rzecz coraz bardziej popularnych platform streamingowych – jak podaje CyfrowaRzeczpospolita, powołując się na dane pochodzące z portalu Streamerzy.pl, aż 61% widzów platform streamingowych deklaruje, że nie ogląda telewizji wcale, zaś 26% ogląda mniej niż godzinę dziennie. Jeśli chodzi o reklamę internetową, to jej działanie może być nieco osłabione na skutek korzystania przez użytkowników z różnego rodzaju blokerów reklam. Z kolei ci, którzy ich nie używają zasypywani są tak dużą ilością reklam, że w całym tym gąszczu dosyć trudno się wyróżnić i być zauważonym.

W związku z tym media dostępne wyłącznie stacjonarnie nie mają szans na dotarcie do tego całkiem pokaźnego grona osób prowadzących aktywny tryb życia. Oznacza to, że aby reklamodawcy mogli utrwalać w odbiorcach świadomość swych marek, muszą uruchamiać wysoce efektywne i skuteczne kampanie outdoorowe, kierowane do osób przebywających na zewnątrz.

Taki stan rzeczy otwiera ogromne możliwości przed reklamą OOH, która stanowi doskonałe uzupełnienie, a niekiedy jedyną alternatywę wobec standardowych kanałów reklamowych. Tym bardziej, że reklamy OOH są trudne do uniknięcia i nie mogą być ignorowane jak te prezentowane za pośrednictwem tradycyjnych mediów, które można wyłączyć, pominąć zmieniając kanał, czy wręcz całkowicie zablokować wyświetlanie. Co więcej, jak wynika z najnowszego raportu opracowanego przez PWC, pt. Global Entertainment & Media Outlook 2021–2025 – PwC, prognozuje się, iż polski sektor mediów i rozrywki będzie wart w przyszłym roku 10 mld dolarów, przy czym reklama OOH stanowi jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów sektora E&M – szacuje się, że wydatki na reklamę OOH wzrosną do 2025 roku o niemal 11%.

DIGITALIZACJA, CZYLI JAK OOH ZMIENIA SIĘ W NOWOCZESNY DOOH

Te pozytywne rokowania z całą pewnością przełożą się również na branżę DOOH, czyli digital out of home, której podstawę stanowią cyfrowe nośniki reklamowe. Jednym z typów DOOH są sieci digital signage, składające się z nowoczesnych i dobrze widocznych monitorów instalowanych w miejscach uczęszczanych przez duże ilości osób. Ekrany reklamowe stanowią niezwykle interesującą formę prezentacji treści multimedialnych, bardzo dobrze ocenianą przez odbiorców reklam. Wyświetlany na nich dynamiczny kontent prezentowany jest w atrakcyjny i nowoczesny sposób, z kolei duży format nośników zapewnia dobrą widoczność i czytelność, co sprawia, że wyświetlane na nich reklamy przyciągają uwagę. Co więcej reklama DOOH doskonale wpisuje się w koncepcję smart city – domenę nowoczesnych miast, z którą identyfikują się ich mieszkańcy.

 

REKLAMA DOOH W OFERCIE BE MEDIA

Wszystko to sprawia, że reklama DOOH jest niezwykle atrakcyjna dla odbiorców, a tym samym pożądana przez reklamodawców. W związku z tym BE Media posiada w swej ofercie szeroki wachlarz możliwości w zakresie realizacji kampanii typu outdoor.

Szczególnym zainteresowaniem cieszy się reklama w przychodniach, która ma potencjał dotarcia ze swym przekazem do ponad 3,5 miliona kontaktów miesięcznie. Jej odbiorcami są pacjenci prywatnych placówek medycznych Medicover zlokalizowanych na terenie całego kraju. Sieć digital signage umiejscowiona w ambulatoriach, aptekach i szpitalu stanowi doskonałe medium reklamowe dla reklamodawców z wielu branż, w tym z rynku farmaceutycznego, FMCG, health & beauty, RTV, auto –  moto, czy nieruchomości. Oczywiście swoją reklamę na ekranach w przychodniach mogą zamieścić również przedstawiciele innych sektorów, dla których grupę docelową stanowią osoby odwiedzające te obiekty.

Niezwykle atrakcyjną formę prezentowania treści multimedialnych, zwłaszcza w kampaniach wizerunkowych, mających na celu wzmacnianie świadomości marek stanowi iluminacja na wieży Warsaw Spire. Ta spektakularna kreacja stanowi niezawodny sposób by przyciągnąć uwagę osób poruszających się po mieście i zostać zauważonym z niemalże każdego miejsca w Warszawie.

Ciekawym i skutecznym medium dynamicznego przekazu stanowi również reklama w biurowcach, która obejmuje ekrany reklamowe zlokalizowane w warszawskich kompleksach biurowych kategorii A, jak Warsaw Spire, czy Warsaw Hub. Miejsca te uczęszczane są przez pracowników biur i klientów firm posiadających swe siedziby na terenie biurowców, jak również osoby odwiedzające te miejsca w celach rekreacyjnych, np. spędzających czas w restauracji, czy uczestniczących w zajęciach fitness.

W ofercie reklamy w przestrzeni miejskiej szczególne miejsce zajmuje również reklama tranzytowa, na którą składa się reklama w metrze, a także reklama w tramwajach i autobusach poruszających się po większych miastach na terenie całej Polski. Ekrany reklamowe zainstalowane w taborze miejskim mają potencjał dotarcia nawet do 4 miliardów osób rocznie – na tyle szacuje się rynek miejskich przewozów pasażerskich w naszym kraju.

Niezwykle ważnym elementem naszej oferty DOOH jest reklama w EDU TV, kierowana do studentów. Ekrany reklamowe w ilości ponad 200 sztuk zlokalizowane są na terenie niemal pięćdziesięciu uczelni wyższych. Wśród reklamodawców znajdują się najczęściej pracodawcy, firmy oferujące różnego rodzaju staże i praktyki studenckie, producenci sprzętu elektronicznego, a także organizatorzy różnych form rozrywki dedykowanej dla środowiska akademickiego.

Oczywiście, to tylko fragment możliwości jeśli chodzi o realizację przez BE Media kampanii reklamowych typu outdoor – zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą reklamy zewnętrznej naszej firmy.

Reklama OOH to obszar działań promocyjnych posiadających ogromny potencjał dotarcia do osób znajdujących się poza domem, które z całą pewnością należy brać pod uwagę w kampaniach mających na celu utrwalanie świadomości marek.  

 

Iwona Włodarczyk

Absolwentka prawa, oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Prawo finansowe i gospodarcze; Społeczeństwo informacyjne; Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych oraz Prawo nowych technologii. Przez całe życie zawodowo związana z prawem nowych technologii, zwłaszcza jego zastosowaniem w branży reklamowej oraz informatycznej. W BE Media odpowiedzialna za sporządzanie, opiniowanie i analizę umów z partnerami mediowymi, kontrahentami oraz Klientami, uczestnictwo w negocjacjach oraz bieżące doradztwo prawne. Autorka bloga poświęconego bezpieczeństwu informacji i prawa w IT, pasjonatka literatury i nurkowania, z zacięciem do dekorowania wnętrz.