Komunikacja Out of Home w marketingu farmaceutycznym
Branża farmaceutyczna rozwija się bardzo dynamicznie pomimo tego, że promocja leków jest dziedziną objętą licznymi obostrzeniami. Ścisłe regulacje prawne narzucają wiele ograniczeń, z którymi musi poradzić sobie marketing farmaceutyczny. W tym celu warto wykorzystywać nowoczesne narzędzia marketingowe, które w szybki i bezpośredni sposób trafiają do potencjalnego odbiorcy oraz skorzystać w tym celu z usług doświadczonej agencji reklamowej.
Jednym z tego rodzaju instrumentów służących promocji produktów farmaceutycznych jest komunikacja Out of Home (OOH- poza domem) w tej cyfrowej i tradycyjnej odsłonie.
Promocja leków, a właściwie jej strategia content marketingowa wiąże się z zastosowaniem odpowiednich narzędzi. Do niedawna byliśmy przyzwyczajeni głównie do reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych. Rozwój e-commercu sprawił, że coraz częściej firmy prowadzą swoje sklepy internetowe również lub wyłącznie w internecie. Promocja produktów farmaceutycznych także w dużej mierze przeniosła się tam, gdzie jest jej potencjalny odbiorca. Ma to związek przede wszystkim z większymi możliwościami i ogromnymi zasięgami, jakie oferują takie narzędzia. Za ich pomocą można dotrzeć do o wiele szerszego grona odbiorców i znacznie skrócić ścieżkę zakupową. Jednym z instrumentów służących do promocji poza domem w formie cyfrowej jest digital OOH, czyli reklama Digital Out of Home. Na czym polega i jak wykorzystuje go marketing farmaceutyczny?
Reklama OOH i DOOH– na czym polega?
Out of Home to reklama zewnętrzna, zwana inaczej outdoorową. Najogólniej ujmując, OOH jest reklamą, która trafia do użytkownika poza jego domem. Są to różnego rodzaju bilbordy, przystanki ( czyli citylighty) słupy reklamowe czy plakaty, które pojawiają się w przestrzeni miejskiej. Skuteczność reklamy OOH jest wysoka, biorąc pod uwagę współczesny styl życia, w którym sporą część czasu spędzamy właśnie poza domem.
Nowoczesną odmianą OOH jest Digital Out of Home (w skrócie DOOH), który polega na wyświetlaniu komunikatów reklamowych w formie cyfrowej, czyli na multimedialnych ekranach. Reklamy DOOH są dynamiczne, dobrze widoczne, a ich odpowiednie ulokowanie pomaga dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.
Reklama OOH i DOOH a marketing farmaceutyczny
Reklama w placówkach medycznychjest jednym z najszybszych i bezpośrednich sposobów dotarcia do potencjalnie zainteresowanego produktem klienta. Przede wszystkim dlatego, że przychodnie, apteki czy szpitale objęte są społecznym zaufaniem. Ponadto trafiają do ściśle wyselekcjonowanego odbiorcy, a w połączeniu z atrakcyjnym wizualnie przekazem mają większe szanse na zwrócenie uwagi i wzbudzenie zaufania.
Reklama w przychodniach czy aptekach w formie multimedialnej (Digital Out of Home) i tej tradycyjnej pozwala zbudować szybką i skuteczną komunikację z potencjalnym odbiorcą. Taka reklama przekazuje informacje na temat danego produktu w sposób ciekawy, kolorowy i multimedialny. Biorąc pod uwagę rozwój rynku farmaceutycznego, jak i digital OOH marketingu, to połączenie obu branż wydaje się oczywiste. Wybór narzędzia OOH i DOOH w przypadku promocji leków i suplementów może przynieść wymierne korzyści dla obu stron.
Komunikacja marketingowa w przychodniach to komunikacja z pacjentem w miejscu, w którym pacjent właśnie tej informacji szuka. Jest istotnym i aktualnym źródłem wiadomości na temat profilaktyki zdrowotnej, w tym: promocji wzorców zdrowego stylu życia, zapobiegania chorobom, sposobów leczenia, zdrowych i rekomendowanych produktów spożywczych, ale także nowoczesnych urządzeń wspomagających zdrowie jak np. oczyszczacze powietrza. Dodatkowo stanowi urozmaicenie czasu pacjentom oczekującym na wizytę oraz odwraca ich uwagę od spraw związanych z wizytą w przychodni.