Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Komunikacja marki i dotarcie do pokolenia Z

Komunikacja marki i dotarcie do pokolenia Z


Komunikacja marki i dotarcie do pokolenia Z

Pokolenie Z to obecnie bardzo pożądana grupa odbiorców, ale jednocześnie bardzo „specyficzna” i trudna w pozyskaniu. Z tego artykuły dowiesz się, jak planować kampanię, która skierowana jest do tego pokolenia i co przyciąga ich uwagę.

Czym jest pokolenie Z?

Pokoleniem Z określa się młodych ludzi urodzonych pomiędzy 1995 a 2009 rokiem czyli pomiędzy 15 a 29 rokiem życia – wchodzących na rynek pracy, kończących edukację. Charakterystyczna dla tego pokolenia jest cyfryzacja. Ta grupa wiekowa od małego wie co to nowoczesna technologia. Jest z nią bardzo zaprzyjaźniona, a ich życie opiera się głównie na korzystaniu z internetu. Mają potrzebę szybkiego wyszukiwania informacji w internecie i to z niego głównie czerpią wiedzę. Z drugiej strony są przedsiębiorczy, bardziej chętni do działania na własny rachunek i otwierania swoich firm. Chętnie dzielą się swoim życiem w mediach społecznościowych, ale z drugiej strony doskonale znają zagrożenia czyhające w wirtualnym świecie. Mimo że są otwarci na poznawanie nowych osób, to zdarza się, że brak im pewnych umiejętności społecznych wynikających właśnie ze zbyt częstego spędzania czasu online.

Jak kupuje pokolenie Z?

Oczywiście online. Ponieważ internet jest dla nich środowiskiem naturalnym, to tam się czują najlepiej. Doskonale potrafią znaleźć to, czego potrzebują w danej chwili. Wygoda jest dla nich bardzo ważna i to przemawia za wirtualnymi zakupami. Kolejną ważną rzeczą jest dla nich troska o środowisko, bo szybko zachodzące zmiany klimatyczne  ich martwią. Ważna jest też dla nich etyka, stąd też ich skłonność to zapłacenia większej ceny za produkt, jeśli firma go produkująca spełnia ich oczekiwania pod względem bycia ekologicznym i fair-trade. Jednym słowem jeśli działa zgodnie z ich wartościami.

Jak tworzyć kampanię skierowaną do pokolenia Z?

Z powyższych akapitów możesz łatwo wywnioskować, że decydując się na tworzenie kampanii OOH, warto postawić na ekologię. Przykładem niech będą kampanie muralowe czyli zamiast wieszania plakatów, banerów na budynkach, malowanie ich ekologicznymi farbami. Obecnie dostępnych jest coraz więcej farb ekologicznych czyli takich, które wykazują działania antybakteryjne, a także pochłaniają zanieczyszczenia. Murale są zazwyczaj tworzone przez artystów malarzy, co również przemawia na plus dla pokolenia Z, bowiem jest to pokolenie artystów. Przykładem niech będzie zrealizowana kampania marki Converse, której efektem był mural umieszczony na domu braci Jabłkowskich w Warszawie przy ul. Brackiej. Marka postawiła w tej kampanii nie tylko na ekologię, ale też na otwartość, różnorodność i współpracę pomiędzy artystami z pokolenia Z, którzy chcą wpływać na przyszłość i tworzyć ją jeszcze lepszą.

Pokolenie Z stawia na relacje, dlatego ważne jest zaproszenie ich w kampanii do „rozmowy” oraz współtworzenia reklamy.

Jednak to co najważniejsze to postawienie na kampanie DOOH. Nośniki reklamowe są idealnie dostosowane do wymagań pokolenia Z. To odbiorcy treści głównie obrazkowych, gdzie komunikaty są krótkie, ale ciekawe. Zatem Twój komunikat musi zachęcać ich do dalszego zapoznania się z Twoją ofertą lub marką. Ale nie tylko DOOH się sprawdza, lecz także OOH. Tutaj dobrym przykładem niech będzie kampania sklepów Żabka. Na swoich plakatach pokazali, że w ramach dbania o środowisko zamienili foliowe reklamówki na papierowe torby.

Kolejnym przykładem angażujących Zetki i pozwalającym im na utożsamienie się z marką jest reklama książek z serii „Chyłka” wydawnictwa Czwarta Strona, gdzie zamiast grafiki pojawiło się lustro, w którym każdy mógł się przejrzeć, a zaczepny napis zachęcał do dłuższego obcowania z reklamą. Humorystyczny rys również zachęca do zaprzyjaźnienia się z marką, a jak już wiesz, to jest ważne dla Zoomersów.

Dla Zetki poszukiwanie informacji o firmie, którą poznali z reklam, jest naturalne. Dlatego dobrym pomysłem byłoby zrobienie reklamy OOH z kodem QR, który po zeskanowaniu przenosiłby ich bezpośrednio na Twoją stronę. I wiesz co? My chętnie to dla Ciebie przygotujemy!

W zespole Be Media mamy przedstawicieli tego pokolenia, dlatego chętnie pomożemy Ci w stworzeniu odpowiedniej kampanii skierowanej do pokolenia Z. Oferujemy kreatywne kampanie OOH i DOOH, które przedstawią Twoją markę lub produkt krótko, zwięźle i na temat czyli tak jak zoomersi lubią.

[1] https://misot.pl/efektywna-komunikacja-z-pokoleniem-z-co-wynika-z-badan/

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.