Jakie możliwości daje reklama na komunikacji miejskiej?
Reklama w komunikacji miejskiej to znakomite rozwiązanie dla każdego przedsiębiorstwa – zarówno lokalnych podmiotów, jak i dużych korporacji. Dzięki połączeniu relatywnie niskich kosztów z wysoką skutecznością przekazy promocyjne w autobusach, metrze i tramwajach nie mogą narzekać na brak popularności. Jakie możliwości dają i dlaczego warto się na nie zdecydować? Na te i inne pytania odpowiadamy w tym artykule!
Rodzaje reklamy w komunikacji miejskiej
Reklama w komunikacji miejskiej to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do szerokiej, czasami wręcz milionowej grupy odbiorców. Dzięki wykorzystaniu nośników znajdujących się nie tylko w pojazdach, ale także na przystankach można zrealizować kampanię o szerokim zasięgu, której nie można po prostu przeoczyć. W przeciwieństwie do reklamy internetowej przekaz promocyjny umieszczony w środkach komunikacji nie może zostać zablokowany lub pominięty – pasażerowie, chcąc nie chcąc, zauważą komunikaty umieszczone wewnątrz pojazdów.
Chcąc zrealizować kampanię reklamy w komunikacji miejskiej, masz do wyboru aż trzy rodzaje. Poniżej opisujemy dokładnie każdy z nich.
- Reklama w autobusach – obejmuje ekrany LCD, uchwyty pasażerskie i ramki podsufitowe oraz jest dostępna w takich miastach jak Kraków, Toruń, Warszawa, Poznań, Białystok, Gdańsk, Lublin, Bydgoszcz Szczecin czy Wrocław. Dzięki reklamie w autobusach można dotrzeć do pasażerów nawet w małych miejscowościach, w których tego typu pojazdy są jedynym dostępnym środkiem komunikacji miejskiej.
- Reklama w metrze – ekologiczny środek transportu daje ogromne możliwości stworzenia atrakcyjnego dla pasażerów przekazu reklamowego. W pojazdach można zastosować ekrany LCD, ramki, naklejki na szybach wagonów czy na całym wagonie. Dzięki temu można dotrzeć do nawet 60% mieszkańców Warszawy.
- Reklama w tramwajach – zaliczamy do niej wykorzystanie ekranów LCD, siedzeń i uchwytów oraz ramki. Podobnie jak inne formy reklamy w środkach komunikacji miejskiej, tak i reklamy w tramwajach dają możliwość dopasowywania przekazu pod względem terytorialnym. Co więcej, dzięki niskiej prędkości pojazdu, pasażerowie mają więcej czasu na zapoznanie się z informacjami dotyczącymi usług i towarów.
Zalety reklamy w autobusach, metrze i tramwajach
Jakie zalety ma reklama w komunikacji miejskiej? Ich lista obejmuje przede wszystkim:
- masowy zasięg – reklama w autobusach, metrze i tramwajach jest bardzo często dostępna nawet przez kilkanaście godzin na dobę, a trasy pojazdów obejmują różne części miasta,
- dużą mobilność,
- bogaty wybór nośników reklamowych – w zależności od pojazdu mogą być to ekrany LCD, uchwyty pasażerskie, naklejki na szybach wagonów czy ramki podsufitowe,
- gwarancję powtarzalności, która automatycznie przekłada się na większe szanse zapamiętania,
- możliwość wyróżnienia się spotów na tle innych komunikatów wyświetlanych w pojazdach,
- niski koszt dotarcia,
- wysoką efektywność.
Reklama w komunikacji miejskiej a badania
Zalety, którymi mogą pochwalić się reklamy w autobusach, metrze i tramwajach, to dopiero początek. Fakt, że środki komunikacji miejskiej są jednymi z najlepszych miejsc, które można wykorzystać do promocji produktów i usług, jest potwierdzony badaniami. Firma Biostat przeprowadziła je na zlecenie Busradar.pl, a ich wyniki pokazują jasno, że skuteczność takiej reklamy nie jest przypadkowa – aż 88,7% korzysta z transportu publicznego. Aż ¼ badanych potwierdziła, że każdego dnia lub prawie codziennie dojeżdża do pracy, na uczelnię czy w dowolne inne miejsce właśnie autobusem, tramwajem lub metrem.
Dodatkowo reklama w transporcie publicznym jest pozytywnie odbierana przez pasażerów. Dlaczego? Ponieważ w przeciwieństwie do komunikatów wyświetlanych w internecie nie jest męcząca i uporczywa, a wręcz przeciwnie – pozwala zająć czas podczas podróży. To znakomita wiadomość dla firm, które zdecydowały się w nią zainwestować – pozytywne emocje automatycznie sprawiają, że to z nimi będzie kojarzona i sama reklama, i marka.