Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Jak tworzyć reklamy, które nie będę irytujące dla pasażerów?!🚋

Jak tworzyć reklamy, które nie będę irytujące dla pasażerów?! 🚋


Jak tworzyć reklamy, które nie będę irytujące dla pasażerów?! 🚋

W ciągu jednego roku z komunikacji miejskiej w Warszawie korzysta prawie miliard pasażerów! Ta ogromna ilość osób oznacza dla reklamodawców możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Reklamy w środkach transportu publicznego (autobusy, tramwaje) mogą uprzyjemniać czas pasażerom, którzy podróżują do lub z pracy – szczególnie jeśli warunki nie pozwalają na czytanie książek czy też korzystanie z telefonu. Jednak aby reklama przełożyła się na sprzedaż, musi być przyjemna w odbiorze. W tym artykule podpowiemy Ci, co zdaniem naszej agencji reklamowej zajmującej się reklamą  w komunikacji miejskiej, należy zrobić, aby reklama nie była irytująca dla pasażerów.

Co irytuje pasażerów w reklamach?

Skuteczność reklamy określa się na podstawie konwersji. Im większa sprzedaż po kampanii reklamowej, tym większy jej sukces. Są jednak fundamentalne błędy, przez które reklama nie przynosi efektu, a wręcz staje się irytująca dla pasażerów.

Abyś mógł łatwiej przygotować kampanię reklamową w pojazdach komunikacji miejskiej przygotowaliśmy listę błędów, która pozwoli Ci uniknąć stworzenia irytującej reklamy.

Słaba czytelność

Mimo że podróż autobusem lub tramwajem trwa chociaż kilka minut, to i tak czas na zapoznanie się z reklamą nie jest nieograniczony. Reklama musi być zatem dobrze widoczna. Stosowanie zbyt małej czcionki lub też mocnych, kontrastujących kolorów utrudnia zapoznanie się z treścią reklamy, co w efekcie nie przynosi żadnego efektu. Pasażer prędzej zrezygnuje z zapoznania się z jej treścią niż będzie na siłę próbował przeczytać, co zostało napisane.

Nieestetyczny projekt

Reklama w autobusach powinna być dobrze zaprojektowana od strony graficznej. Jeśli będzie składać się z nieestetycznych elementów, stanie się odpychająca. Zamiast więc zachęcać do skorzystania z Twojej oferty, wpłynie negatywnie na wizerunek Twojej firmy. Pasażerowie będą bowiem utożsamiać reklamę z jakością Twoich usług. Słaba reklama=słabe usługi. I chociaż tak zapewne nie jest, to reklama  firmy w komunikacji miejskiej jest jak książka z powiedzenia – ocenia się ją po okładce.

NASZE PROJEKTY

Jako agencja, zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest stworzenie estetycznego i przyciągającego uwagę projektu, zwłaszcza gdy mowa o reklamie w autobusach i tramwajach. Dlatego współpracujemy ściśle z naszymi klientami, aby tworzyć nie tylko wizualnie atrakcyjne, ale i skuteczne kampanie reklamowe, które są dostosowane do specyfiki nośników. Kładziemy duży nacisk na dopracowanie każdego detalu, aby reklamy naszych Klientów były postrzegane pozytywnie przez odbiorców i przyczyniały się do budowania pozytywnego wizerunku naszych klientów. Wspólnie tworzymy projekty, które nie tylko przyciągają uwagę, ale także są spójne z wartościami i celami marketingowymi naszych klientów, co w konsekwencji przekłada się na sukces ich kampanii.

Zbyt długi/krótki czas wyświetlania

Mimo że podczas podróży pasażer ma czas na zapoznanie się z reklamą, to jednak czas wyświetlania nie jest bez znaczenia. Zbyt długa reklama może nużyć, z kolei zbyt krótka utrudni zapoznanie się z pełną treścią.

Tutaj należy też wspomnieć o tym, że bardzo ważne jest dostosowanie ilości treści (zawartej w reklamie) do czasu wyświetlania. Jeśli reklama wyświetla się przez kilka sekund, to ten czas powinien wystarczyć na przeczytanie wszystkiego. W innym wypadku pasażer się zirytuje, że musi znów czekać na ponowne wyświetlenie się reklamy, by doczytać do końca.

Zbyt częste wyświetlenia

Jako klient masz wpływ na to, jak często jest wyświetlana Twoja reklama. Pamiętaj, że co za dużo, to niezdrowo. Jeśli nie chcesz, aby pasażerowie traktowali Cię jakbyś wyskakiwał im z lodówki, pozwól im odetchnąć, zanim ponownie wyświetli się na ekranie.

Reklama o niczym

Reklama musi być przemyślana. Nie tylko od strony wizualnej, ale też koncepcyjnej. Kiepskie żarty, zbyt dużo kontrowersji czy też brak pomysłu szkodzą wizerunkowi reklamy. Pamiętaj – aby się reklamować, musisz wiedzieć, jaki jest tego cel. Reklamowanie się, bo inni tak robią, nie zapewni Ci sukcesu kampanii. Musi mieć cel: sprzedaż lub rozpoznawalność marki. Bez tego będzie nic nie znaczącym ruchomym obrazkiem.

Jak zamówić reklamę w autobusach i tramwajach?

Jeśli chcesz rozpocząć emisję swojej reklamy w pojazdach komunikacji miejskiej, skontaktuj się z naszą agencją. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w implementowaniu reklamy na wyświetlaczach w autobusach oraz tramwajach. Pomożemy Ci w stworzeniu kampanii od A do Z. Dostosujemy Twój projekt lub też stworzymy go od podstaw. Współpracując z nami możesz mieć pewność, że reklama będzie wyróżniać się spośród innych i będzie chętnie oglądana przez pasażerów.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.