Jak stworzyć skuteczną strategię reklamową Digital Signage?
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Jak stworzyć skuteczną strategię reklamową Digital Signage?

Jak stworzyć skuteczną strategię reklamową Digital Signage?


Jak stworzyć skuteczną strategię reklamową Digital Signage?

Digital signage to świetne narzędzie marketingowe, pod warunkiem, że zostanie połączone z dobrą lokalizacją i ciekawą strategią. Bez pomysłu na kreację, DS. będzie stanowiło stertę elektrośmieci – monitorów i  przekaźników oraz obsługującego je oprogramowania.

DIGITAL SIGNAGE – NOWOCZESNE SYSTEMY PREZENTACJI TREŚCI 

Postęp technologiczny sprawia, że zewsząd otaczają nas narzędzia nowych technologii – dziś korzystamy z nich już nie tylko w domu, czy w pracy. Nowe technologie zdominowały także krajobraz miejski – nikogo nie dziwią już zatem instalowane w wielu miejscach monitory emitujące treści multimedialne – na lotniskach, w galeriach handlowych, w placówkach medycznych, na uczelniach, przy kasach sklepowych i biletowych, w gabinetach kosmetycznych, czy u fryzjerów – na jednych wyświetlane są przyciągające uwagę treści, inne pozostają wyłączone. Choć jedne i drugie tworzą sieć digital signage, to tylko te pracujące mają szansę na skuteczne dotarcie emitowanego na nich kontentu do wybranej grupy docelowej. Oczywiście pod warunkiem stworzenia spójnej i ciekawej strategii reklamowej oraz prawidłowego zdefiniowania odbiorcy.

JAK ZBUDOWANY JEST SYSTEM DIGITAL SIGNAGE? 

Pomimo, że ekrany reklamowe zna chyba każdy, to dla wielu osób fachowa nazwa sieci, którą tworzą może brzmieć obco. Digital signage – co to znaczy i jaka jest budowa systemu?

Digital signage (w skrócie ds. ) to zestaw narzędzi tworzących sieć dynamicznej komunikacji elektronicznej umożliwiający prezentację treści multimedialnych na urządzeniach końcowych, zarządzanych przez centralny system dystrybucji treści.

System taki składa się z rozwiązań hardware’owych oraz oprogramowania, które pozwala na monitorowanie prawidłowości pracy urządzeń, a także automatyczną emisję kontentu na wielu nośnikach jednocześnie i zdalne dodawanie materiałów. Co składa się na system digital signage?

  1. Po pierwsze profesjonalne ekrany

Front całego systemu ds. tworzą wyświetlacze – ekrany LED, monitory LCD, monitory i tablice interaktywne, czy projektory. Najczęściej są one pokaźnych rozmiarów, tak by prezentowana treść była jasna, czytelna i przyciągała zainteresowanie odbiorców. Z uwagi na fakt, iż nośniki pracują przez wiele godzin, optymalnym wyborem przy projektowaniu sieci będą profesjonalne ekrany o zastosowaniach przemysłowych. Co odróżnia je od zwykłych telewizorów? Przede wszystkim cena, bowiem są to zaawansowane rozwiązania, dedykowane do pracy ciągłej, w przeciwieństwie do telewizorów, których przeznaczeniem jest użytkowanie przez kilka godzin dziennie. Profesjonalne monitory mają wbudowane karty sieciowe, pozwalające na zdalny dostęp, tak by możliwe było zdalne zarządzenie emitowaną na nich treścią oraz diagnozowanie usterek. Poza tym, w przeciwieństwie to tradycyjnych telewizorów nie wymagają uiszczania abonamentu RTV, nie posiadają bowiem wbudowanego tunera TV.

  1. Po drugie system zarządzania treścią

Jest to dedykowane oprogramowanie, którego celem jest planowanie emisji oraz dostarczanie treści do ekranów. Dla skuteczności działań oraz skrócenia czasu obsługi systemu dostęp w ramach sieci realizowany jest zdalnie, bez konieczności wgrywania kontentu do każdego urządzenia z osobna.

Takie funkcjonalności umożliwiają tworzenie harmonogramu emisji poprzez zdefiniowanie m.in. kolejności wyświetlania materiałów, długości pętli, ilości powtórzeń, tak by kampania była zgodna z media planem. Do tego możliwe są zmiany treści w ramach jednej kampanii, np. w zależności od pory dnia, czy charakteru obiektu, w którym są one emitowane.

Jednocześnie system umożliwia weryfikację prawidłowości pracy poszczególnych urządzeń, co pozwala na szybkie wykrywanie usterek oraz natychmiastowe korygowanie ewentualnych błędów w emisji.

  1. Po trzecie system raportowania

Nowoczesne systemy zarządzania emisją pozwalają również na tworzenie raportów nt. realizowanych kampanii obejmujących w szczególności informacje nt. czasu trwania kampanii, czy ilości wyświetleń. Z drugiej strony aplikacje takie umożliwiają tworzenie zestawień nt. awarii poszczególnych urządzeń w sieci.

Funkcjonalności te mają znaczenie zwłaszcza na potrzeby tworzenia dokumentacji z realizacji kampanii, a także dla oceny skuteczności i wydajności ich pracy.

ZASTOSOWANIE DIGITAL SIGNAGE

Sieci ds. mają szerokie zastosowania, szczególnie chętnie wykorzystywane są w ramach różnego rodzaju działań promocyjnych – zarówno o mniejszym zasięgu, realizowanych lokalnie we własnym zakresie właściciela ekranów, jak również na potrzeby branży reklamowej w ramach kampanii prowadzonych na rzecz klientów agencji.

Digital signage co to znaczy w reklamie? Na ekranach wyświetlane są najczęściej profesjonalne spoty reklamowe, chociaż spotykane są również prostsze animacje, grafiki, czy plansze zawierające określony przekaz. Najczęściej materiały emitowane są w pętli, co oznacza, że poszczególne filmy powtarzane są co kilka minut i przeplatają się z innymi treściami. Materiały multimedialne są o wiele ciekawsze dla odbiorców niż plakaty, czy ulotki, dzięki czemu przyciągają ich uwagę na dłużej niż tradycyjne przekazy analogowe.

Blue Eyes Media posiada w swej ofercie możliwość emisji kampanii reklamowych w sieciach digital signage – w TV Pharma Premium, w komunikacji miejskiej – w autobusach i tramwajach, w biurowcach, na uczelniach, w sklepach Media Expert, w serwisach samochodowych, czy na lotniskach.

JAK STWORZYĆ SKUTECZNY SYSTEM DIGITAL SIGNAGE? 

Kampanie reklamowe dla swej skuteczności wymagają przede wszystkim przemyślanej i dobrze zaplanowanej kreacji, a także odpowiedniego wyboru medium, za pośrednictwem którego przekaz dotrze do wybranych odbiorców. Sieci digital signage stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych, analogowych kanałów – jednak za ich sukcesem stoi zwykle lokalizacja oraz zasięg. Warto zadbać zatem, by sieć umiejscowiona była w uczęszczanych miejscach, przestrzeniach biznesowych, czy obiektach które zapewniają duży ruch.

Właśnie ze względu na lokalizację monitorów reklama na ekranach w sieciach ds. znajdujących się w ofercie BE Media pozwala na dotarcie do niezwykle szerokiego grona potencjalnych klientów. W zależności od oferowanego produktu, bądź usługi można wybrać jeden z kilku naszych systemów, choć w celu zintensyfikowania działań zaleca się działania kompleksowe, obejmujące możliwie najszerszą grupę obiektów.

Co to jest digital signage? To nowoczesne medium pozwalające na emisję ciekawych, kreatywnych treści multimedialnych, przyciągających uwagę odbiorców, zlokalizowane w uczęszczanych miejscach i obleganych obiektach. Cechy te niewątpliwie wpływają na wysoką skuteczność działań reklamowych w sieciach ds., a co za tym idzie zainteresowanie reklamodawców.

 

Iwona Włodarczyk

Absolwentka prawa, oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Prawo finansowe i gospodarcze; Społeczeństwo informacyjne; Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych oraz Prawo nowych technologii. Przez całe życie zawodowo związana z prawem nowych technologii, zwłaszcza jego zastosowaniem w branży reklamowej oraz informatycznej. W BE Media odpowiedzialna za sporządzanie, opiniowanie i analizę umów z partnerami mediowymi, kontrahentami oraz Klientami, uczestnictwo w negocjacjach oraz bieżące doradztwo prawne. Autorka bloga poświęconego bezpieczeństwu informacji i prawa w IT, pasjonatka literatury i nurkowania, z zacięciem do dekorowania wnętrz.