Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Jak stworzyć dobry projekt reklamowy na autobusach?!

Jak stworzyć dobry projekt reklamowy na autobusach?!


Jak stworzyć dobry projekt reklamowy na autobusach?!

Reklama na autobusach dynamicznie zyskuje na popularności, dlatego w naszym artykule przedstawimy szczegółowe wytyczne dotyczące tworzenia przyciągających uwagę projektów reklamowych.

Ta publikacja służy jako kompleksowy przewodnik, ułatwiający planowanie i projektowanie reklam na autobusach, aby były one estetyczne, atrakcyjne w odbiorze oraz skuteczne w dotarciu do celowej grupy odbiorców. Podpowiemy co należy zrobić, aby przygotować dobry i skuteczny projekt 🥁

Rozmiar ma znaczenie 😉

Reklamy na autobusach dostępne są w coraz większej ilości miast. Jednak to, jaki tabor i jakie modele autobusów są dostępne, powinno być brane pod uwagę w pierwszej kolejności podczas przygotowywania projektów. Każda aglomeracja miejska czy mniejsza jednostka administracyjna dysponuje zróżnicowaną flotą autobusową, co przekłada się na zróżnicowane sposoby i zakres możliwości ekspozycji reklamowej. Inna powierzchnia pod reklamę jest dostępna w Solarisach, a inna na Mercedesach. Współpracując z naszą agencją otrzymasz pełną specyfikację techniczną autobusów z wyszczególnionymi wymiarami. Pomożemy Ci też przygotować projekt tak, aby na linii cięcia nie było żadnych istotnych elementów (napisy, fragmenty twarzy), które mogłyby zaburzyć przekaz reklamowy i wywołać niepożądane rozbawienie u odbiorców.

 

Krótko, zwięźle i na temat!

Pamiętaj, że autobus jest ciągle w ruchu. Grono osób, które zobaczy Twoją reklamę jest duże, ale też czas na jej zobaczenie jest bardzo krótki. Dlatego przekaz musi być krótki i konkretny. Dobrze sprawdzają się łatwe do zapamiętania i chwytliwe hasła, np. „catering dietetyczny od 44,50zł za dzień” lub „hotel blisko serca Warszawy”.

W ruchu masz raptem kilka sekund na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta, dlatego projekt reklamy musi być ciekawy. Dużo osób mogłoby teraz powiedzieć, że to kontrowersyjne reklamy najbardziej skupiają wzrok, ale należy też pamiętać, że odbiorcą reklamy na autobusie są osoby w każdym przedziale wiekowym: zarówno osoby starsze, jak i dzieci. Dlatego język reklamy i jej treść powinny być odpowiednie dla wszystkich grup wiekowych.

Jak czcionka i kolory wpływają na postrzeganie marki?

Często popełnianym błędem jest zbyt mała czcionka. Wynika to z tego, że firmy chcą przekazać jak najwięcej informacji. Jednak nie taki jest cel reklamy na autobusie. Ona ma być wabikiem. Reklama widoczna z daleka wpływa lepiej na konwersję i jest przyjemniejsza w odbiorze dla potencjalnego klienta. Nie męczy go bowiem próba odczytania, co się na niej znajduje, bo wybrałeś za małą czcionkę.

Duża i jasna czcionka jest lepiej odbierana. Staraj się unikać bardzo jasnych i  ciemnych kolorów, które mogą „znikać” w zależności od pór roku. Tak, pora roku też ma znaczenie w odbiorze reklamy. Zimą autobusy łatwiej się brudzą, ze względu na topiący się śnieg tworzący błoto na drogach, co wpływa na jej wygląd.

Spójność – klucz do sukcesu!

Reklama na autobusie dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców. Autobus jeździ po całym mieście i reklama na nim jest zauważana przez niemal każdego przechodnia, kierowcę czy pasażera. To gwarantuje nowych odbiorców, w przeciwieństwie do reklamy internetowej, która działa kontekstowo. Wyszukiwarka dobrze wie, co Cię interesuje i pod to dobiera reklamy, które Ci się wyświetlają zarówno na stronach www, jak i w social mediach. Jednak mocy internetu nie należy lekceważyć, bo reklama na autobusie to najczęściej dopiero początek drogi klienta do Twojej firmy. Proste do zapamiętania hasło sprawi, że klient zacznie szukać Twojej oferty właśnie w internecie. Dlatego też pamiętaj o spójnej identyfikacji wizualnej. Kolory w reklamie na autobusach są nie bez znaczenia, bo to one często pomagają w rozpoznaniu marki. Jak teraz Ci powiem, żebyś zgadł co to za firma, której kolory to czerwony i biały, to z pewnością pomyślisz o coca-coli. Tak jak żółty kolor kojarzy się z McDonalds, tak i kolory Twojej marki powinny być takie same w każdej reklamie. Szukając w internecie, np. hotelu, klient podświadomie będzie patrzył też na logo i jego kolory. Jeśli nie będą one takie same jak na reklamie w autobusie, to nie znajdzie Ciebie, lecz konkurencję.

Specjalizujemy się w projektowaniu i implementacji kampanii reklamowych na autobusach. Dostosowujemy materiały reklamowe do specyfikacji różnych typów pojazdów, zapewniając optymalne wykorzystanie przestrzeni i jej widoczność. Przyjmujemy gotowe materiały, które zostaną przez nas przystosowane pod względem specyfikacji do wybranych autobusów, lub tworzymy wspólnie z klientem całkiem nowe. Realizujemy kampanie reklamowe na autobusach w wybranym mieście lub regionie, oraz te kampanie ogólnopolskie. Nasze projekty wyróżniają się wyjątkową estetyką i przemyślaną stroną wizualną, tworząc niezapomniany efekt i zapewniając wyróżnienie na rynku.

Jeśli natkniesz się na reklamę na autobusie, która Cię zaskoczy i zachwyci, prawdopodobnie jest to dzieło naszego zespołu;-). Serdecznie zapraszamy do kontaktu 🚎

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.