Jak skutecznie reklamować się we Wrocławiu
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Jak skutecznie reklamować się we Wrocławiu

Jak skutecznie reklamować się we Wrocławiu


Jak skutecznie reklamować się we Wrocławiu

Na przestrzeni ostatnich lat reklama zewnętrzna stała się nieodłącznym elementem krajobrazu wszystkich dużych miast. Dziś nie tylko Londyn, Nowy Jork, czy Tokio mogą pochwalić się supernowoczesnymi nośnikami digital signage – reklama w przestrzeni miejskiej Wrocław także charakteryzuje się dużą innowacyjnością i przyciąga uwagę odbiorców. Co zatem obejmuje reklama w mieście Wrocław?

Wrocławski outdoor

Blue Eyes Media realizuje kompleksowe kampanie reklamowe na terenie całego kraju, z wykorzystaniem wielu typów nowoczesnych mediów. Jedną z bardziej popularnych form ekspozycji treści reklamowych są nośniki cyfrowe zlokalizowane w biurowcach, placówkach medycznych, czy na uczelniach, które pozwalają na docieranie do konkretnie zdefiniowanych grup docelowych. Niezwykle często reklamodawcy decydują się również na reklamę zamieszczaną na ekranach wielkoformatowych, czyli telebimach, a także w szeroko rozumianych przewozach pasażerskich. 

Dużą różnorodnością nośników i kreacji cieszy się także oferowana przez naszą firmę reklama w mieście Wrocław, które z ilością ponad sześciuset czterdziestu tysięcy mieszkańców jest czwartym pod względem liczby ludności miastem w Polsce, stanowiąc jednocześnie główne miasto aglomeracji wrocławskiej. Reklama Wrocław to zatem niezwykle rozległy i interesujący rynek, idealny do prezentacji biznesów lokalnych, ale nie tylko – we Wrocławiu skutecznie realizowaliśmy kampanie marek globalnych, w tym filii Brytyjskiego Uniwersytetu Coventry oraz brandów ogólnokrajowych jak Muszynianka.

Kampanie reklamowe realizowane w komunikacji miejskiej 

Większość mieszkańców dużych metropolii miejskich każdego dnia przemierza ulice swego miasta w drodze do pracy i z pracy w wagonikach tramwajów, bądź w autobusach. Podróż taka może trwać nawet kilkadziesiąt minut, zatem wiele osób próbuje jakoś zagospodarować ten czas – jedni słuchają muzyki, inni przeglądają media społecznościowe, ktoś czyta książkę. Jednak większość pasażerów po prostu zerka na zmieniający się za oknem krajobraz, bądź spogląda na treści prezentowane na ekranach zamontowanych na pokładzie pojazdu. 

Reklama w komunikacji miejskiej Wocław to zatem wyjątkowa okazja do zaprezentowania swoich produktów, bądź usług i dotarcia z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Wrocławskie MPK obsługuje 200 milionów pasażerów rocznie, zaś miejski tabor obejmuje ponad 300 autobusów oraz ponad 200 tramwajów, które w ciągu roku przemierzają po mieście ponad 35 milionów kilometrów (informacja pochodzi ze strony internetowej https://mpk.wroc.pl). 

Jak wygląda reklama we wrocławskich autobusach?

Powyższe liczby mówią same za siebie – reklama Wrocław obejmująca pojazdy komunikacji miejskiej to niezwykle skuteczne i rozległe medium. Biorąc pod uwagę ilość wrocławskich autobusów kursujących na niemal stu liniach można tylko wyobrazić sobie potencjał oraz zasięg przekazu. 

Decydując się na działania reklamowe w taborze miejskim warto postawić na przemyślaną i ciekawą kreację, która przyciągnie uwagę pasażerów – reklama w autobusach Wrocław może przybrać formę spotu reklamowego, bądź zmieniających się plansz zawierających treść reklamową. Istnieje również możliwość oklejenia pojazdu, tak by przekaz dostępny był dla osób znajdujących się poza pojazdem.

Zaprezentowane poniżej przykładowe kreacje obrazują jak może wyglądać reklama obejmująca autobusy, realizowana w przestrzeni miejskiej Wrocław.

Co obejmuje reklama w wagonach tramwajowych?

Reklama w tramwaju Wrocław stwarza szerokie możliwości koncepcyjne i niezwykle rozległe zasięgi – osiemnaście linii normalnych i trzy tramwaje okresowe każdego dnia przewożą bowiem tysiące pasażerów. Podobnie jak ma to miejsce w autobusach, na ekranach zlokalizowanych w tramwajach najczęściej emitowane są materiały reklamowe w postaci spotów – w 15, bądź 30 sekundowych filmach można zawrzeć informacje o produkcie, usłudze, czy też materiał mający na celu utrwalanie świadomości marki. Niezwykle często nośniki tego typu emitują kampanie społeczne, obejmujące przekazy niekomercyjne, poruszające tematy ważne dla szerokiego grona społeczeństwa, jak np. akcje dotyczące ochrony zdrowia. Kampania w tramwaju daje również możliwość zamieszczenia plakatu w ramce, a także oklejenia wagonów. Jak może wyglądać reklama Wrocław w komunikacji miejskiej? Poniżej nasze przykładowe realizacje.

Telebimy jako nowoczesne nośniki reklamowe

Reklama zewnętrzna Wrocław obejmuje nie tylko komunikację miejską – znaczna część naszych kreacji to reklama na cyfrowych nośnikach wielkoformatowych, jak reklama na telebimach Wrocław. Duże ekrany zlokalizowane są najczęściej w okolicach głównych arterii komunikacyjnych miasta, przy dużych placach, ruchliwych ulicach, czy w okolicy galerii handlowych, czyli wszędzie tam, gdzie każdego dnia generowany jest duży ruch. Reklama w mieście Wrocław realizowana z wykorzystaniem telebimu zapewnia zatem dotarcie zarówno do mieszkańców miasta, jak również do wszystkich przejeżdżających przez stolicę Dolnego Śląska. 

Reklama stanowi współcześnie nieodłączny element funkcjonowania niemalże wszystkich firm – odpowiednio zaplanowana i zrealizowana kampania reklamowa może stanowić źródło pozyskiwania nowych klientów, a także wpływać na umacnianie wizerunku marki. Dla skuteczności działań marketingowych niezwykle ważny jest jednak wybór odpowiedniego medium, tak by rozszerzyć zasięgi i dotrzeć do możliwie szerokiego grona odbiorców. Dlatego reklama w przestrzeni miejskiej Wrocław obejmująca całe spektrum nośników, stanowi skuteczny środek do osiągnięcia celów naszych klientów.

Iwona Włodarczyk

Absolwentka prawa, oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Prawo finansowe i gospodarcze; Społeczeństwo informacyjne; Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych oraz Prawo nowych technologii. Przez całe życie zawodowo związana z prawem nowych technologii, zwłaszcza jego zastosowaniem w branży reklamowej oraz informatycznej. W BE Media odpowiedzialna za sporządzanie, opiniowanie i analizę umów z partnerami mediowymi, kontrahentami oraz Klientami, uczestnictwo w negocjacjach oraz bieżące doradztwo prawne. Autorka bloga poświęconego bezpieczeństwu informacji i prawa w IT, pasjonatka literatury i nurkowania, z zacięciem do dekorowania wnętrz.