Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Jak łączyć różne formy reklamy, czyli pomysły na kampanie Wielkanocne 🐤

Jak łączyć różne formy reklamy, czyli pomysły na kampanie Wielkanocne 🐤


Jak łączyć różne formy reklamy, czyli pomysły na kampanie Wielkanocne 🐤

Efektywna kampania marketingowa to taka, która nie tylko dociera do szerokiej grupy docelowych odbiorców, ale również skutecznie pobudza ich do działania (call to action). Ograniczenia zasięgu poszczególnych mediów mogą stanowić wyzwanie, dlatego kluczowe jest zastosowanie zintegrowanej strategii reklamowej. Łącząc różne formy reklamy, można nie tylko zwiększyć zasięg kampanii, ale także efektywniej angażować odbiorców i zachęcać ich do podjęcia konkretnej akcji.

Jak łączyć ze sobą różne formy reklamy?

Kampanie marketingowe mogą być efektywnie implementowane poprzez wykorzystanie szeregu zróżnicowanych kanałów i platform dystrybucji. Wśród nich wyróżnia się:

I. Internet: w tym media społecznościowe oraz strony internetowe, które oferują szerokie możliwości targetowania reklam i personalizacji przekazów,  zintegrowanych kampanii marketingowych, które są w stanie efektywnie komunikować się z odbiorcami na wielu poziomach, zwiększając tym samym skuteczność działań promocyjnych.

II. Media tradycyjne, w tym telewizja, radio, prasa, które nadal pozostają silnymi kanałami komunikacji marketingowej, umożliwiając dotarcie do szerokich mas odbiorców poprzez zaplanowane kampanie reklamowe, które są w stanie zbudować rozpoznawalność marki i wpłynąć na decyzje zakupowe oraz REKLAMA ZEWNETRZNA, w której się specjalizujemy.

Reklama zewnętrzna (OOH – Out-of-Home Advertising) obejmuje wszelkie formy reklamy znajdujące się poza domem, takie jak bilbordy, citylighty, tablice, plakaty umieszczone w miejscach publicznych.

  • DOOH – Digital Out-of-Home Advertising), która jest rozwinięciem tradycyjnej reklamy OOH i wykorzystuje takie nośniki jak ekrany LCD wewnątrz określonych obiektów publicznych jak i ekrany LED.
  • Transport komunikacji publicznej, który umożliwia umieszczanie reklam w środkach transportu (autobusach, tramwajach, pociągach) oraz na przystankach. Jest to sposób na dotarcie do osób korzystających z publicznych środków transportu, zapewniający wysoką częstotliwość ekspozycji przekazu reklamowego.

Jest to strategia, która umożliwia osiągnięcie szerokiego zasięgu wśród różnorodnych grup docelowych w przestrzeni miejskiej.

Po dokładnym określeniu grupy docelowej należy dobrze zaplanować kampanię. Jeśli zależy Ci na jak największym zasięgu, to dobrym pomysłem jest połączenie ze sobą różnych form reklamy. Przykładem będzie realizacja kampanii np. w telewizji oraz OOH/DOOH indoor. Co daje takie połączenie? Pozwala ono na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Jednak nie każdy ogląda TV i są też osoby, które nie korzystają z social mediów. Zatem jeśli tworzysz produkt do danej grupy wiekowej oczywiście możesz zakładać, że znajdziesz ich w internecie albo na kanapach przez telewizorami, jednak może się okazać, że duża część Twoich przyszłych klientów znajduje się w świecie rzeczywistym, a nie tylko wirtualnym. I tak zrealizowane kampanii w formie billboardów lub w formie ekranów w konkretnych miejscach, np. w przychodniach pozwoli Ci dotrzeć także do innych osób. Miksowanie różnych form reklamy od wielu lat jest realizowane przez polskie i zagraniczne firmy. Za każdym razem kampanie te cieszą się dużym sukcesem.

Gdzieś to już widzieliśmy czyli przykłady łączonych kampanii wielkanocnych

Mózg człowieka jest zaprogramowany w taki sposób, że szuka tego, co już zna. To pozostałość mózgu pierwotnego, który wypatruje bezpieczeństwa w tym co znane. To samo dotyczy zakupów. Klienci częściej sięgają po produkty, które znają, nawet jeśli miałoby to oznaczać dla nich większy wydatek. W ten sposób wiedzą, czego się spodziewać. Dlatego też ważne jest zaszczepianie w świadomości klienta swojej marki.

Co zatem zrobić, kiedy planujesz kampanię w Wielkanoc? Zmiksuj różne formy reklamy. Im częściej potencjalni klienci będą widzieć Twoją reklamę w różnych miejscach, tym większe prawdopodobieństwo, że przełoży się to na konwersję i wzrost sprzedaży.

W okresie wielkanocnym wiele dyskontów stawia na kampanie OOH oraz City Transport. Dlaczego? Ponieważ jadąc autobusem, w którym znajduje się reklama danego sklepu (np. na wyświetlaczach LCD albo na tyle pojazdu), łatwo jest później trafić do tego sklepu (szczególnie jeśli autobus przejeżdża obok). Podobnie jest z konkretnymi produktami – kojarzę z reklamy, więc kupuję w sklepie.

Jak wygląda marketing łączony w Be Media?

Jako agencja reklamowa od wielu lat zachęcamy naszych klientów do łączenia różnych form reklamy – szczególnie w formie OOH, DOOH oraz City Transport. Dlaczego? Ponieważ zwiększa to świadomość marki, a raz zobaczona reklama w jednym miejscu sprawia, że potem łatwiej ją wypatrzyć w innych miejscach.

Stąd też w naszej ofercie masz możliwość w ramach 1 umowy realizowania kampanii w różnych środkach przekazu. To duża oszczędność czasu oraz pieniędzy, ponieważ nie musisz szukać różnych firm, aby zorganizować kampanię np. w przychodniach oraz w środkach transportu publicznego czy też w biurowcach i na billboardach. Przykładem niech będzie zrealizowana przez nas kampania marki Wrangler, której spoty reklamowe wyświetlane były w biurowcach, a także na nośnikach zlokalizowanych w galeriach, przed galeriami i na tradycyjnym formacie. Co dało takie połączenie? Najpierw przedstawiło markę potencjalnym zainteresowanym (pracownicy firm szukający odzieży dobrej jakości), a następnie utrwaliliśmy świadomość marki umieszczając jej reklamę w galeriach handlowych, czyli w miejscu zakupu. Taki zabieg to duża szans na sukces.

Decydując się na kampanię reklamową, wykorzystującą zarówno tradycyjne formy reklamy zewnętrznej (OOH, czyli Out-of-Home) jak i cyfrowe (DOOH, czyli Digital Out-of-Home), możesz skutecznie i dynamicznie docierać do swoich potencjalnych klientów. Taki zintegrowany mix reklamowy pozwala na bardziej elastyczne i interaktywne przekazywanie treści, dostosowane do aktualnych potrzeb i zachowań odbiorców.

Jeśli jesteś zainteresowany skutecznym dotarciem do swoich klientów, wykorzystując sprawdzone metody reklamy zewnętrznej połączone z nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy dostosować strategię reklamową do potrzeb Twojej firmy. Oddzwonimy do Ciebie w ciągu kilku minut, aby omówić szczegóły współpracy i zaproponować rozwiązania, które najlepiej odpowiadają Twoim celom biznesowym.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.