Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Formy reklamy zewnętrznej, a grupy docelowe. Jak je powiązać?

Formy reklamy zewnętrznej, a grupy docelowe. Jak je powiązać?

Formy reklamy zewnętrznej, a grupy docelowe. Jak je powiązać?

Prawidłowe określenie grupy docelowej pozwala zwiększyć skuteczność nie tylko reklamy zewnętrznej, ale także każdego innego przekazu promocyjnego. Dlaczego jest ona tak ważna? Bo to właśnie do niej ma trafić komunikat i zachęcić do skorzystania z usług Twojej firmy czy oferowanego przez Ciebie produktu. Chodzi, oczywiście, o sprzedaż, ale nie tylko – czasami reklama outdoorowa służy jako narzędzie do employer brandingu. Jak powiązać ją z grupą docelową? Podpowiadamy!

Kilka słów o grupie docelowej

Grupa docelowa, nazywana również targetem, to dokładne określenie osób, które są odbiorcami usług i produktów oferowanych przez Twoją firmę. Bez jej określenia reklama zewnętrzna nie przyniesie oczekiwanych efektów, a jeśli da jakieś rezultaty, to jednak jej potencjał nie będzie wykorzystany do maksimum. Wiedząc, kim jest Twój klient, możesz przygotować odpowiednią strategię i dopasować do niego przekaz reklamowy.

Na określenie grupy docelowej reklamy outdoorowej mają wpływ następujące czynniki:

  • Wiek i płeć potencjalnych klientów – czy Twój produkt jest skierowany do kobiet, mężczyzn, a może i do jednych, i do drugich? Należy także określić przedział wiekowy odbiorców przekazu.
  • Miejsce zamieszkania – czy Twoja reklama jest przeznaczona dla mieszkańców wsi, czy małych i dużych miast? Czy potencjalni klienci dojeżdżają do pracy i szkoły samochodem, czy może komunikacją miejską?
  • Sytuacja materialna – postaraj się określić średnie zarobki swoich potencjalnych klientów.
  • Sytuacja rodzinna – czy grupą docelową są małżeństwa, osoby w związku, czy może single?
  • Zainteresowania – jak Twoi odbiorcy spędzają wolny czas, z jakich mediów korzystają i kogo obserwują w mediach społecznościowych.

Czas sprawdzić, jak wyglądają grupy docelowe w przypadku reklamy w komunikacji miejskiej, na uczelniach wyższych, w prywatnych przychodniach, na telebimach, w Media Expert i na Paczkomatach.

Reklama w komunikacji miejskiej

W przypadku reklamy w komunikacji miejskiej mamy do czynienia z możliwością łatwego dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Jeśli Twoja grupa docelowa jest dość zróżnicowana i zależy Ci na tym, aby przekaz zobaczyła większość potencjalnych klientów, to właśnie taka forma promocji będzie strzałem w dziesiątkę. Reklama w komunikacji miejskiej będzie strzałem w dziesiątkę w przypadku osób uczących się i dorosłych, podróżujących do pracy i do szkoły komunikacją miejską, mieszkających zarówno w centrum miasta, jak i na obrzeżach czy w pobliskich miejscowościach.

Reklama na uczelniach wyższych

Reklama na uczelniach wyższych nie sprawia najmniejszych problemów, jeśli chodzi o powiązanie jej z grupą docelową. Są to studenci, a czasami również pracownicy uniwersytetu, czyli osoby wykształcone, ambitne, często szukające praktyk, stażu lub stałej pracy.

Reklama w prywatnych przychodniach

Reklama w prywatnych przychodniach to forma promocji stworzona specjalnie z myślą o pacjentach i kadrze lekarskiej danej placówki lub o wszystkich osobach odwiedzających punkty medyczne w danym regionie, a nawet w całym kraju. Co istotne, ten rodzaj komunikacji pozwala dotrzeć do klientów we wszystkich grupach wiekowych. Skupia się on przede wszystkim na zdrowiu, ale nie tylko – z możliwości, jakie daje, mogą skorzystać także inne marki, na przykład z branży RTV i AGD, nowych technologii czy Health&Beauty.

Reklama na telebimach

Reklama na telebimach daje ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o możliwość określenia grupy docelowej i dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. Ekrany LED umożliwiają nieustanne wyświetlanie dynamicznego, kolorowego i atrakcyjnego wizualnie przekazu, który zostanie zauważony przez aż 9 na 10 osób! Grupą docelową mogą być na przykład klienci pobliskich sklepów, pasażerowie podróżujący komunikacją miejską czy mieszkańcy danego miasta.

Reklama w Media Expert

Reklama w Media Expert to przede wszystkim gwarancja ogromnego zasięgu, który wynosi nawet do setek tysięcy odbiorców dziennie, oraz atrakcyjna i zróżnicowana grupa docelowa. Głównymi odbiorcami przekazu są, oczywiście, klienci sklepu, czyli osoby, które interesuje zakup sprzętu elektronicznego, AGD czy RTV. Być może wśród nich są osoby, które zainteresuje kredyt na droższe urządzenia albo potencjalni klienci sieci komórkowej?

Reklama na Paczkomatach

Reklama na Paczkomatach pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Tak naprawdę wszystko zależy od ich lokalizacji! Przykładowo skrytki InPost umieszczone na stacjach benzynowych mogą być znakomitym nośnikiem przekazu dla kierowców. Dodatkowo tego typu formy promocji sprawdzą się znakomicie w przypadku chęci dotarcia do e-konsumenta, czyli osób, które robią zakupy online, oraz w formie reklamy lokalnej. Paczkomaty znajdują się praktycznie wszędzie – w galeriach handlowych, na parkingach, w biurowcach, a nawet dworach i przy szkołach, dzięki czemu z łatwością dotrzesz dzięki nim do swojej grupy docelowej.

BE Media

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.