Dlaczego nie rezygnować z reklamy OOH mimo przykrych doświadczeń?

Reklama OOH to bardzo skuteczny środek komunikacji wzmacniający pozycję marki na rynku. Mimo wielu publikacji i badań pokazujących wysoką skuteczność tego rodzaju działań marketingowych, część firm rezygnuje z nich, ze względu na swoje przykre doświadczenia. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego nie warto rezygnować z kampanii OOH, nawet jeśli poprzednie nie przyniosły oczekiwanego rezultatu.
Czego klienci oczekują od reklamy OOH?
Najważniejszą rzeczą, której klienci oczekują od reklam OOH, jest bardzo duża grupa odbiorców. Firmy liczą na to, że dzięki reklamie zewnętrznej, o ich firmie i produkcie, dowie się jak najwięcej osób. Są to potencjalni klienci, którzy zainteresowani reklamowanym towarem – bądź usługą – skierują się właśnie do reklamodawcy. To przekłada się jednocześnie na zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów, jak i na wzrost sprzedaży pozwalający firmie na utrzymanie stabilnej pozycji na rynku oraz rozwój.
Poza tym klienci oczekują, że koszt dotarcia reklamy do pojedynczego odbiorcy będzie niższy, niż w przypadku reklam internetowych. W związku z tym liczą na szybki wzrost inwestycji.
Skąd się biorą przykre doświadczenia w reklamie OOH?
Mimo wielu korzyści, wymienionych powyżej, znajduje się grupa firm, które nie mogą mówić o wcześniejszych sukcesach swojej reklamy OOH, a ich przykre doświadczenia sprawiają, że niechętnie kierują swoją uwagę do tej formy marketingu. Jednak nie tędy droga. Przede wszystkim należy przeanalizować, skąd się wzięły przykre doświadczenia i co spowodowało, że kampania okazała się nieskuteczna. Tak naprawdę każdy przypadek należałoby analizować osobno, ponieważ tylko wtedy można skutecznie naprawić błędy. Z naszego doświadczenia możemy wymienić kilka (przypuszczalnych) powodów, dla których kampania była nieefektywna:
- nieodpowiedni nośnik OOH,
- źle wybrana lokalizacja reklamy,
- nieodpowiedni projekt graficzny,
- nudny projekt reklamy,
- niedopasowanie treści komunikatu do grupy odbiorców,
- błędy w reklamie,
- zły czas emisji reklamy.
Jak naprawić błędy?
Każdej firmie, która zgłasza się do Be Media w celu wdrożenia kampanii outdoorowej, zadajemy pytanie o jej doświadczenie z reklamą OOH. Czy już wykorzystywali taką formę reklamy? Na jakim nośniku i jaki był jej efekt? Następnie pytamy, czego potencjalny klient oczekuje od nas i jaki jest jego cel reklamowy. W kolejnym kroku proponujemy najlepsze rozwiązanie, które zaowocuje wysokimi osiągnięciami.
Może się okazać, że zaproponujemy ten sam rodzaj nośnika, np. billboard, który był wykorzystany przy błędnie stworzonej kampanii. I nie będzie to wcale powieleniem błędu. Bo nośnik wcale nie musiał być przyczyną braku sukcesu. Mogła ona leżeć zupełnie gdzie indziej.
Od wielu lat zajmujemy się reklamą outdoorową, która jest bardzo precyzyjnie dopasowana nie tylko do oczekiwań klienta, ale przede wszystkim do rezultatów, które ma przynieść. Zdarza się, że proponujemy zupełnie inne rozwiązanie, niż początkowo oczekiwano. To wszystko wynika z doświadczenia. Dobrze wiemy, kiedy i gdzie sprawdzają się konkretne komunikaty. Jaka forma reklamy jest najbardziej odpowiednia dla konkretnych grup wiekowych. I doskonale wiemy, kiedy należy wdrożyć reklamę i jak długi powinien być czas jej emisji.
Z reklamami OOH jest jak z nauką: czasem potrzeba wielu powtórzeń, zanim na teście pojawi się ocena celująca. Nie każda forma reklamy jest odpowiednia dla każdej branży. Specyfika biznesu jest równie istotna, tak jak odpowiednio dobrany kolor czcionki. Dlatego w Be Media oferujemy dostęp do wielu nośników reklamy OOH w różnych formach:
- duże reklamy wielkoformatowe,
- billboardy,
- ekrany w przychodniach prywatnych, na uczelniach
- reklama w/na transporcie publicznym,
- citylighty, czyli reklamy na przystankach,
- kampanie ambientowe,
- reklamy LED,
- reklamy w biurowcach,
- reklama na Warsaw Spire,
- i wiele innych miejsc i nośników.
Każda z form reklamy OOH ma swoje cechy charakterystyczne i to do nich należy dopasować komunikat reklamowy, by był on przyjazny dla odbiorców. Zapraszamy do współpracy wszystkich przedsiębiorców, którzy mają złe doświadczenia z marketingiem outdoorowym, jak i te, które nigdy go nie próbowały. Z pewnością znajdziemy dla Ciebie odpowiednie rozwiązanie.