Czym jest reklama ambientowa? Kto może / powinien z niej skorzystać i jak to zrobić?
Rosnąca konkurencja na rynku stawia przed przedsiębiorcami coraz to nowe wyzwania, wymagając od nich nieszablonowego i kreatywnego podejścia do realizowanych kampanii reklamowych. Jedną z form promocji, którą można wykorzystać zarówno do sprzedaży, jak i budowania wizerunku marki, jest ambient. Czym jest taka reklama i na czym polega? Podpowiadamy!
Czym jest reklama ambientowa?
Reklama ambientowa to nowoczesny sposób przekazu promocyjnego, obejmujący przede wszystkim akcje promocyjne o niestandardowym charakterze. W tego typu działaniach nawet standardowe i klasyczne nośniki są wykorzystane w nietypowy sposób, aby nie tylko zwracać uwagę, ale także pozwalać na jak największą interakcję z odbiorcami. Doskonałym tego przykładem są przede wszystkim iluminacje, ale ambient może wykorzystywać również murale, ściany reklamowe, a nawet wiaty przystankowe.
Kto powinien zdecydować się na reklamę ambientową?
Zastanawiasz się, kto najbardziej skorzysta z reklamy ambientowej? Realizowane przez naszą firmę iluminacje świetlne na budynkach i nie tylko to doskonała forma promocji dla każdego przedsiębiorstwa – zarówno mniejszych, jak i większych, międzynarodowych podmiotów. Odpowiednio stworzony przekaz pozwoli zwrócić uwagę przechodniów i kierowców, wyróżniając się jednocześnie na tle pozostałych reklam outdoorowych. Co więcej, tego typu rozwiązania mogą być bez problemu łączone z samplingiem, aby zdobyć feedback dotyczący reklamowego produktu lub usługi. Jeśli zależy Ci na prowadzeniu wielokierunkowych działań, których celem jest nie tylko budowanie świadomości i kreowanie wizerunku marki, ale także kampania sprzedażowa, to ambient jest strzałem w dziesiątkę.
Zalety reklamy ambientowej
Skąd popularność, którą cieszy się w ostatnich latach reklama ambientowa? Jej sekretem jest nie tylko możliwość prowadzenia wielokierunkowych działań i połączenia kampanii wizerunkowej ze sprzedażową, ale także wiele innych zalet. Ambient to przede wszystkim gwarancja:
- nieinwazyjnego i jednocześnie ciekawego przekazu,
- wysokiej zauważalności reklamy,
- możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji,
- szansy na dotarcie do różnorodnej i bardzo szerokiej grupy odbiorców,
- elastyczności podczas planowania i realizacji kampanii,
- wysokiej efektywności, która przekłada się bezpośrednio na zwiększenie rozpoznawalności i sprzedaży,
- możliwości połączenia nietuzinkowego przekazu z samplingiem produktu.
Jak można wykorzystać ambient w działaniach reklamowych?
W zależności od reklamowanego produktu i specyficznych potrzeb przedsiębiorstwa można zastosować taką reklamę ambientową jak na przykład iluminacje na budynkach, które są oryginalną i efektywną formą kampanii promocyjnej. Aktualnie w BE Media oferujemy spektakularną iluminację na najwyższym biurowcu w Warszawie, czyli wieży Warsaw Spire. Oprócz tego ambient może obejmować także sampling ulotek i produktów, realizację kampanii przy wykorzystaniu takich nośników jak murale i ściany reklamowe oraz skorzystanie z usług animatorów i hostess.
Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty reklamy ambientowej
Zachęcamy również do przeczytania artykułów:
Czym jest reklama ambientowa?
Iluminacja na wieży Warsaw Spire