Czy warto inwestować w reklamę zewnętrzną w polskich miastach?
Czy reklama zewnętrzna jest dobrym pomysłem? Zdecydowanie tak – warto inwestować w outdoorowe nośniki. Przede wszystkim ze względu na szeroki zasięg oddziaływania, dzięki któremu taka forma przekazu pozwala dotrzeć czasami nawet do milionów potencjalnych klientów. To dopiero początek długiej listy zalet, którymi może pochwalić się reklama outdoorowaw Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie, Krakowie czy w Toruniu – bo to właśnie w dużych polskich miastach przynosi ona najlepsze rezultaty.
Zalety reklamy outdoorowej
Reklama zewnętrzna w dużych polskich miastach to nie tylko gwarancja szerokiego i masowego zasięgu oddziaływania. Outdoorowe kampanie to również możliwość zaistnienia w świadomości potencjalnego klienta i budowania wizerunku marki w atrakcyjny, zwracający uwagę i, co najważniejsze, skuteczny sposób. Ze względu na możliwość umieszczenia reklamy na różnych nośnikach, w tym na przykład na Paczkomatach, w windach czy nawet na lotniskach, taka forma promocji może pochwalić się także dużą częstotliwością. Efekt? Grupa odbiorców może trafiać na nie nawet kilka razy dziennie, co automatycznie przekłada się na utrwalenie przekazu.
Rodzaje reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna może przyjmować różne formy. Do najczęściej wybieranych form outdoorowych zaliczają się:
- reklama na komunikacji miejskiej,
- reklama w metrze,
- reklama na telebimach,
- reklama w windach,
- reklama na lotniskach,
- reklama na uczelniach wyższych,
- reklama w prywatnych przychodniach.
Zastanawiasz się, która reklama outdoorowaw Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Szczecinie, Wrocławiu czy w Toruniu będzie najlepszym wyborem? Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje i zalety każdej z nich.
Reklama na komunikacji miejskiej
Reklama na komunikacji miejskiej może przyjmować różnorodne formy – od filmów promocyjnych wyświetlanych na monitorach znajdujących się wewnątrz pojazdów, przez ramki reklamowe, aż plakaty na przystankach. Taka kampania outdoorowa sprawdzi się znakomicie bez względu na to, czy prowadzisz dużą, czy małą firmę – jej skuteczność może Cię zaskoczyć, bo aż ⅔ podróżujących zwraca uwagę na reklamy w trakcie podróży.
Reklama w metrze
Reklama w metrze, podobnie jak w przypadku tej w komunikacji miejskiej, może przyjmować różnorodne formy – od ekranów LCD, przez oklejenie całościowe wagonów i ścian peronowych, aż po wideo wall czy naklejki na szybach i kasownikach. Możliwości są ogromne! Odpowiednio zaprojektowany przekaz pozwala na dotarcie nawet do 60% mieszkańców stolicy, szybkie i skuteczne zwiększenie świadomości marki oraz dostosowanie reklamy idealnie do grupy docelowej.
Reklama na telebimach
Reklama na telebimach zwraca uwagę, wzbudza zainteresowanie i zapada w pamięć. Dodając do tego możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, mamy outdoorowy nośnik, dzięki któremu zwiększysz rozpoznawalność swojego przedsiębiorstwa i zdobędziesz klientów. Ten rodzaj reklamy jest polecany każdej firmie, która chce podwyższyć świadomość swojej marki. Inwestycja w przekaz na telebimie z pewnością przyniesie oczekiwane efekty, bo aż 9 na 10 osób zwraca uwagę na reklamę świetlną!
Reklama w windach
Reklama w windach jest nowoczesną i jednocześnie skuteczną formą promocji. Sekret doskonałych efektów kampanii tkwi w specyfice miejsca. Windy są zazwyczaj dość małe, a co za tym idzie – odbiorcy, chcąc nie chcąc, skupiają uwagę właśnie na przekazie promocyjnym, na przykład na naklejkach przy plakatach. Co więcej, reklama jest dostępna przez całą dobę, zapewnia wysoki zasięg i częstotliwość kontaktu oraz pozwala na zwiększenie świadomości marki przy dość niskich kosztach.
Reklama na lotniskach
Reklama na lotniskach to znakomita inwestycja dla firm, którym zależy nie tylko na promocji lokalnej czy krajowej, ale także na międzynarodowej. Ze względu na lokalizację nośników największych korzyści mogą spodziewać się przedsiębiorstwa związane ściśle z turystyką i podróżami. Nie oznacza to jednak, że pozostałe marki mają rezygnować z takiej formy reklamy. Lotnika są w końcu odwiedzane przez tysiące osób dziennie, wśród których potencjalni klienci są w różnym wieku i wykonują różne zawody, co pozwala na dopasowanie odpowiedniego przekazu. W portach lotniczych w dużych miastach można liczyć na wysoki zasięg kampanii, zwiększenie rozpoznawalności marki i szeroki wybór mediów.
Reklama na uczelniach wyższych
Reklama na uczelniach wyższych będzie znakomitym pomysłem dla każdej firmy, której grupą docelową są studenci i pracownicy uniwersytetów. Szczególnie pomocna może okazać się w przypadku pracodawców, którzy chcą zrealizować kampanię rekrutacyjną. Taka forma przekazu pozwala na dotarcie do precyzyjnie dobranej grupy odbiorców i zapewnia wysoką widoczność ekranów.
Reklama w prywatnych przychodniach
Reklama w prywatnych przychodniach medycznych może zapewniać zasięg wynoszący nawet do 3 milionów kontaktów miesięcznie! Kanał komunikacyjny między pacjentem i kadrą lekarską pozwala nie tylko na dotarcie do grupy docelowej, w której są klienci we wszystkich grupach wiekowych, ale także na budowanie świadomości marki i umilenie czasu osobom, które czekają na wizytę u lekarza. Reklama zapewniająca unikalny kontent jest wyświetlana wyłącznie na nośnikach multimedialnych.