Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

(Re)medium na spersonalizowane tre┼Ťci

­čĄĚÔÇŹÔÖé´ŞĆ Cyfrowa reklama zewn─Ötrzna ÔÇô (re)medium na spersonalizowane tre┼Ťci


­čĄĚÔÇŹÔÖé´ŞĆ Cyfrowa reklama zewn─Ötrzna ÔÇô (re)medium na spersonalizowane tre┼Ťci

Obecny konsument przede wszystkim oczekuje, ┼╝e firma zapewni mu nie tylko wyj─ůtkow─ů obs┼éug─Ö, ale i us┼éug─Ö ÔÇ×skrojon─ůÔÇŁ specjalnie dla niego.┬á Dlatego koncentracja na potrzebach i oczekiwaniach klienta to absolutny imperatyw ka┼╝dej firmy.┬á W jaki wi─Öc spos├│b reklamodawcy mog─ů zapewni─ç odbiorcom najlepsz─ů obs┼éug─Ö i us┼éug─Ö, kt├│re nie tylko zagwarantuj─ů zdobycie nowych i utrzymanie dotychczasowych klient├│w, ale i ugruntuj─ů pozycj─Ö marki?

W dzisiejszym, szybko zmieniaj─ůcym si─Ö ┼Ťwiecie konsument├│w coraz wa┼╝niejsze staje si─Ö zapewnienie klientom nie tylko bezproblemowej i wyj─ůtkowej obs┼éugi klienta, ale tak┼╝e osobistej podr├│┼╝y od momentu zetkni─Öcia z firm─ů/produktem a┼╝ do dokonania kluczowego zakupu. Cho─ç takiej personalizacji do┼Ťwiadcze┼ä sprzyjaj─ů na pewno nowoczesne technologie, badania1 pokazuj─ů, ┼╝e 74% marketer├│w wci─ů┼╝ przyznaje, ┼╝e ma trudno┼Ťci z wdro┼╝eniem w┼éa┼Ťciwych strategii personalizacji. Co wi─Öcej, mimo, i┼╝ statystyki jasno dowodz─ů, ┼╝e personalizacja jest dla konsument├│w bardzo istotna (co prezentuje poni┼╝szy graf), 25% firm z personalizacji w og├│le nie korzysta.

 

Jak wida─ç powy┼╝ej, personalizacja jest tym, na co konsumenci reaguj─ů i bardzo mocno, i bardzo pozytywnie. Wniosek wst─Öpny wi─Öc nasuwa si─Ö sam: inwestowanie w personalizacj─Ö to klucz do budowania relacji biznesowych, tworzenia lepszych do┼Ťwiadcze┼ä z konsumentem oraz generowania zysk├│w dla firmy.

Czy personalizacja się opłaca i w jaki sposób to się dzieje?

Analizuj─ůc obecne oczekiwania konsument├│w, zauwa┼╝a si─Ö u nich silne zapotrzebowanie na spersonalizowane do┼Ťwiadczenia zakupowe. Marketerzy zatem, by wyr├│┼╝ni─ç si─Ö na tle konkurencji, jak i zbudowa─ç/utrzyma─ç pozycj─Ö na rynku oraz zwi─Ökszy─ç lojalno┼Ť─ç klient├│w musz─ů na te ÔÇ×zindywidualizowane ┼╝─ůdaniaÔÇŁ odpowiada─ç. Udane strategie personalizacji zapewniaj─ů bardziej zaanga┼╝owanych i zadowolonych klient├│w (o 20% wy┼╝sze wska┼║niki satysfakcji klienta), co przenosi si─Ö na wzrost wsp├│┼éczynnika konwersji sprzeda┼╝y (o 10-15%), jak r├│wnie┼╝ wzrost zaanga┼╝owania pracownik├│w firmy (o 20-30%)1. Cho─ç, jak pisa┼éam powy┼╝ej, co czwarta firma z personalizacji nie korzysta wcale, wielu sprzedawcom z r├│┼╝nych sektor├│w przemys┼éu uda┼éo si─Ö j─ů skutecznie wdro┼╝y─ç, a nawet odnie┼Ť─ç na tym polu sukces. Jednak ponad 70% firmom dalej brakuje pomys┼éu jak zaprezentowa─ç spersonalizowane tre┼Ťci (potencjalnym) klientom.

DOOH ÔÇô idealne (re)medium na spersonalizowane tre┼Ťci

W 2012 roku Coca-Cola zapocz─ůtkowa┼éa trend w personalizacji dzi─Öki kampanii Share a Coke (Podziel si─Ö col─ů). Ten innowacyjny pomys┼é, wdro┼╝ony po raz pierwszy w Australii, a nast─Öpnie rozpropagowany na ca┼éym ┼Ťwiecie, nadal ma znacz─ůcy wp┼éyw na dzisiejsze najlepsze praktyki marketingowe. Idea projektu opiera┼éa si─Ö na zast─ůpieniu logo napoju imionami konsument├│w. W ten spos├│b zach─Öcano ludzi do dzielenia si─Ö nim z przyjaci├│┼émi i rozpowszechniania przes┼éania marki za pomoc─ů hashtagu #shareacoke. Rzecznik Coca-Coli powtarza┼é wtedy, ┼╝e ta kampania nauczy┼éa firm─Ö, ┼╝e personalizacja mo┼╝e by─ç bardzo anga┼╝uj─ůca i skuteczna tylko wtedy, gdy mo┼╝na j─ů udost─Öpni─ç szerokiej publiczno┼Ťci. I si─Ö nie myli┼é – po pierwszej kampanii Coca Cola Co. po raz pierwszy od ponad dekady odnotowa┼éa wzrost sprzeda┼╝y. Akcja promocyjna cieszy┼éa si─Ö ogromnym zainteresowaniem, zw┼éaszcza, ┼╝e zosta┼éa wsparta licznymi, zr├│┼╝nicowanymi i niezwykle kreatywnymi, dzia┼éaniami (D)OOH, kt├│re wykorzystano w kluczowych lokalizacjach i centrach handlowych, aby zintegrowa─ç element kampanii z mediami spo┼éeczno┼Ťciowymi i da─ç konsumentom mo┼╝liwo┼Ť─ç podzielenia si─Ö swoimi historiami na ekranach.

Ekrany Coca-Coli o┼Ťwietlaj─ůce Piccadilly Circus, Londyn

Coca-Cola Share a Coke, cyfrowe wiaty autobusowe

Jak wida─ç, (D)OOH to bezspornie takie medium, kt├│re nie tylko oferuje personalizacj─Ö, ale w odr├│┼╝nieniu od innych ┼Ťrodk├│w przekazu wykracza z ni─ů poza standardowe ramy, szczeg├│lnie poprzez wykorzystanie element├│w dynamicznych, interaktywnych. Co wi─Öcej, przekazy s─ů stale dostosowywane, a wi─Öc i ewoluuj─ů, by dotrze─ç do w┼éa┼Ťciwych odbiorc├│w. Mog─ů by─ç aktywowane o r├│┼╝nych porach dnia i roku lub w odpowiedzi na pewne dzia┼éania behawioralne/zachowania. Na przyk┼éad Nivea za pomoc─ů 10-sekundowego spotu i odpowiedniej lokalizacji promowa┼éa produkty z filtrem s┼éonecznym. Aby zmaksymalizowa─ç skuteczno┼Ť─ç kampanii, celowano w te miejsca, w kt├│rych prognoza pogody przekracza┼éa pr├│g dla promieniowania UV.

Nivea, reklama produktów z filtrem słonecznym

Jak spersonalizowa─ç tre┼Ťci na cyfrowych no┼Ťnikach reklamy zewn─Ötrznej?

To chyba kluczowe pytanie w przypadku personalizacjiÔÇŽ Najpro┼Ťciej rzecz ujmuj─ůc: pomy┼Ťl o reklamie tradycyjnej, a nast─Öpnie ÔÇ×zaaran┼╝ujÔÇŁ j─ů tak, by doda─ç spersonalizowane akcenty, np. dotycz─ůce pogody, zdrowia, jedzenia/napoj├│w czy ubra┼ä. Reklama DOOH to nie tylko cyfrowe billboardy, to przede wszystkim tworzenie tre┼Ťci, kt├│re s─ů specyficzne dla odbiorc├│w i umieszczane tam, gdzie odbiorcy mog─ů je zobaczy─ç.┬á Wyobra┼║ sobie, ┼╝e wracasz autobusem do domu w upalny dzie┼ä i jeste┼Ť spragniony. Na cyfrowym no┼Ťniku reklamowym pojawia si─Ö orze┼║wiaj─ůca reklama wody. Co robisz po wyj┼Ťciu z autobusu, szczeg├│lnie w upalny dzie┼ä ? ­čśë

Reklama wody w autobusach

Albo czekasz z wizyt─ů u specjalisty w przychodni (miejscu wiarygodnym dla konsumenta) i ogl─ůdasz informacj─Ö na temat danego produktu. Z g├│ry uto┼╝samiasz go z czym┼Ť sprawdzonym i bezpiecznym. TVPharma premiumto to jedyna taka wewn─Ötrzna platforma komunikacyjna, kt├│ra s┼éu┼╝y przede wszystkim Pacjentom.

A o czym my┼Ťlisz jak wchodzisz rano do biura? O pysznej kawie?;-)

Reklama kawy w windach w biurowcach

Reklama kawy w ┼Ťrodowisku biurowym

Reklama w ┼Ťrodowisku biurowym.

 

Spersonalizowana cyfrowa reklama zewn─Ötrzna w odpowiedniej lokalizacji przemawia do docelowego klienta i anga┼╝uje jego uwag─Ö, jak w przypadku TVPharma Premium, reklamy w transporcie miejskim czy Business TV ( reklama w biurowcach). Personalizowanie reklam tak, aby komunikaty r├│┼╝ni┼éy si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od lokalizacji, w kt├│rej s─ů wy┼Ťwietlane czy te┼╝ od warunk├│w pogodowych jest idealnym sposobem na przyci─ůgni─Öcie uwagi oraz gwarancj─ů, ┼╝e reklamy zapadn─ů w pami─Ö─ç. Ponadto nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e odbiorcy (szczeg├│lnie pokolenie Z) preferuje takie przekazy, kt├│re ÔÇ×maj─ů osobowo┼Ť─ç i poczucie humoruÔÇŁ oraz s─ů istotne.

Je┼╝eli my┼Ťlisz o bardziej spektakularnych przekazie, koniecznie rozwa┼╝ iluminacj─Ö na WarsawSpire.

Reklama premiery gry Cyberpunk 2077 w dniu premiery

Zapraszamy do Współpracy. BeMedia

  1. https://instapage.com/blog/personalization-statistics

 

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager dzia┼éu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarz─ůdzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze zwi─ůzana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywn─ů reklam─ů zewn─Ötrzn─ů. Pierwsze kroki zawodowe stawia┼éa w dzia┼éach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywa┼éa 2 letni sta┼╝ absolwencki. Po powrocie do Polski pracowa┼éa w polskim oddziale ameryka┼äskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna by┼éa za bie┼╝─ůce kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekst├│w oraz podr├│┼╝niczka z zami┼éowaniem do ┼Ťpiewu, kt├│ra ho┼éduje zasadzie, ┼╝e do sukcesu nie ma drogi na skr├│ty.