Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Co nowego na ┼Ťwiecie? ÔÇô zoom na eco-outdoor

­čŹÇ Co nowego na ┼Ťwiecie? ÔÇô zoom na eco-outdoor

­čŹÇ Co nowego na ┼Ťwiecie? ÔÇô zoom na eco-outdoor

Ostatnio wiele ┼Ťwiatowych firm skupi┼éo si─Ö na reklamach, kt├│rych przekaz dotyczy szeroko poj─Ötej ekologii. Za┼éo┼╝e┼ä takich dzia┼éa┼ä marketingowych jest kilka: a) d─ů┼╝enie do zmiany postrzegania przez konsumenta otaczaj─ůcego ┼Ťrodowiska, b) zach─Öcanie do ÔÇ×zwolnienia tempaÔÇŁ w odniesieniu do codziennego ┼╝ycia oraz c) uchwycenie zwi─ůzku pomi─Ödzy funkcjonowaniem cz┼éowieka a przyrod─ů, ze szczeg├│lnym naciskiem na ukazanie dobrodziejstw p┼éyn─ůcych z ┼╝ycia w stylu ÔÇ×greenÔÇŁ i ochrony ┼Ťrodowiska.

1. ÔÇ×ChirurgiaÔÇŁ ro┼Ťlin przeprowadzona przez Stoneleigh Wine na Broadway Market

Nowozelandzka marka wina Stoneleigh twierdzi, ┼╝e przeprowadzi┼éa pierwsz─ů w Wielkiej Brytanii operacj─Ö ro┼Ťlin. To eko-do┼Ťwiadczenie mia┼éo miejsce w Londynie na Broadway Market i zbieg┼éo si─Ö z obchodzonym 6 maja ┼Üwiatowym Dniem Sauvignon Blanc. Celem trwaj─ůcej 3 dni inicjatywy marketingowej by┼éo zach─Öcanie ludzi do piel─Ögnowania swoich ro┼Ťlin w naturalnym lesie przyÔÇŽ lampce sch┼éodzonego wina Stoneleigh. Uczestnicy mogli przynosi─ç swoje ro┼Ťliny domowe, a ÔÇ×lekarzeÔÇŁ w tej zielonej ÔÇ×przychodniÔÇŁ pomagali ÔÇ×zielonym pacjentomÔÇŁ przywr├│ci─ç ich do ┼╝ycia, nauczy─ç ich w┼éa┼Ťcicieli jak rozpoznawa─ç ich ÔÇ×dolegliwo┼ŤciÔÇŁ i je piel─Ögnowa─ç. Przedsi─Öwzi─Öcie ukazuj─ůce zaanga┼╝owanie marki Stoneleigh w zr├│wnowa┼╝ony rozw├│j to cz─Ö┼Ť─ç nowej kampanii ÔÇ×It is in our natureÔÇŁ (ÔÇ×To jest w naszej naturzeÔÇŁ, t┼é.w┼é.). Ta ┼Ťwie┼╝a kampania (i dos┼éownie, w odniesieniu do daty jej przeprowadzenia, i w przeno┼Ťni ÔÇô jako synonim dzia┼éa┼ä eko) b─Ödzie prowadzona w cyfrowych kana┼éach out-of-home i mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Ponadto jednym ze sk┼éadnik├│w akcji ÔÇ×It is in our natureÔÇŁ b─Ödzie fototapeta inspirowana natur─ů, w formie hybrydy malarstwa i zasob├│w naturalnych. Jej otwarcie przewidywane jest na 14 maja na Euston Square w Londynie. Dzi─Öki muralowi londy┼äczycy b─Öd─ů mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç ÔÇ×ponownego po┼é─ůczenia si─Ö z natur─ůÔÇŁ. Dos┼éownie, bo z malowid┼éa b─Ödzie mo┼╝na oderwa─ç kawa┼éek papieru, zabra─ç go do domu i zasadzi─ç w domu.┬á Prawdziwa operacja na ÔÇ×┼╝ywym organizmieÔÇŁ.

Stoneleigh, b─Öd─ůcy cz─Ösci─ů Pernod Ricard UK, uwa┼╝a, ┼╝e zr├│wnowa┼╝one partnerstwo z natur─ů pozwala stworzy─ç wyj─ůtkowy Sauvignon Blanc, wiod─ůc─ů odmian─Ö winoro┼Ťli w Wielkiej Brytanii. Dlatego te┼╝ zobowi─ůza┼é si─Ö do przekazania 250 000 funt├│w na projekty bior├│┼╝norodno┼Ťci w ca┼éej Nowej Zelandii od maja do 31 grudnia 2022 r.

2. Prezerwatywy o tematyce ro┼Ťlinnej dla os├│b dojrza┼éych

Organizacja charytatywna Relate, przy wsp├│┼épracy z Ogilvy UK, postanowi┼éa stworzy─ç niezwyk┼é─ů kampani─Ö reklamow─ů zach─Öcaj─ůc─ů osoby powy┼╝ej 65. roku ┼╝ycia do bezpiecznego seksu. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Public Wellbeing England, wci─ů┼╝ zauwa┼╝alny jest wysoki odsetek ÔÇőÔÇőchor├│b przenoszonych drog─ů p┼éciow─ů w┼Ťr├│d os├│b w wieku powy┼╝ej 65 lat (przypadki zaka┼╝e┼ä w tej grupie wiekowej w Wielkiej Brytanii s─ů dwukrotnie wy┼╝sze ni┼╝ 10 lat wcze┼Ťniej). Dlaczego kampania wydaj─Ö si─Ö by─ç niezwyk┼éa? Bo anga┼╝uje do tego celu ulubion─ů rozrywk─Ö tej grupy demograficznej, jak─ů jest praca w ogrodzie. St─ůd te┼╝ t┼éem dla ca┼éej akcji sta┼éy si─Ö przede wszystkim centra ogrodnicze. Relate stworzy┼éa kolekcj─Ö wzor├│w opakowa┼ä prezerwatyw o tematyce ro┼Ťlinnej, tzw. ÔÇ×GardomsÔÇŁ, kt├│re przypomina┼éy opakowania z nasionami warzyw pod has┼éem ÔÇ×Towarzystwo OgrodniczeÔÇŁ.

Billboardy promuj─ůce ÔÇ×GardomsÔÇŁ wykorzystuj─ů obrazy o tematyce warzywnej. S─ů to charakterystyczne zbli┼╝enia-ilustracje bak┼éa┼╝an├│w, ┼Ťliwek, cukinii, cebuli i awokado z wymownymi has┼éami. Kampania reklamowa jest dodatkowo prowadzona na cyfrowych ekranach zewn─Ötrznych we wsp├│┼épracy z Clear Channel UK.

Warto wspomnie─ç, ┼╝e Relate pracowa┼é z Ogilvy UK ju┼╝ w zesz┼éym roku przy promocji ┼╝ycia intymnego os├│b dojrza┼éych. Ubieg┼éoroczna kampania by┼éa kolekcj─ů intymnych zdj─Ö─ç wykonanych przez fotografa Rankina, kt├│re w odwa┼╝ny spos├│b przedstawia┼éy 5 starszych par i jedn─ů kobiet─Ö w intymnych sytuacjach.

3. Tajna wiadomo┼Ť─ç na billboardzie Corona ujawniona przez promienie s┼éo┼äca

Aby uczci─ç kampani─Ö ÔÇ×100% NaturalÔÇŁ, Corona zaprezentowa┼éa ÔÇ×ekologicznie s┼éonecznyÔÇŁ billboard. Reklama ulokowana na wybrze┼╝u w Brighton to projekt dos┼éownie sk─ůpany w promieniach s┼éo┼äca. Jednak, by zobaczy─ç ten marketingowy zamys┼é w pe┼énej okaza┼éo┼Ťci, nale┼╝a┼éo go uchwyci─ç w odpowiednim momencie. Unikalna konstrukcja out-of-home (OOH) o┼╝ywa o ÔÇ×z┼éotej godzinieÔÇŁ, kiedy ┼Ťwiat┼éo zachodz─ůcego s┼éo┼äca pada na ozdobiony li┼Ť─çmi billboard tworz─ůc cienie, kt├│re przekazuj─ů przechodniom niespodziank─Ö. W dzie┼ä przekaz wydawa┼é si─Ö zwyk┼éy (by nie powiedzie─ç standardowy), ale mi─Ödzy 18:30 a 18:45 konsumenci mogli zobaczy─ç ukryt─ů wiadomo┼Ť─ç ujawnion─ů przez opadaj─ůce promienie.

Podobnie jak firmy opisane powy┼╝ej, r├│wnie┼╝ Corona wierzy, ┼╝e najlepsze rzeczy s─ů dzie┼éem przyrody ÔÇô od naturalnych sk┼éadnik├│w u┼╝ywanych do warzenia piwa po wyznawan─ů przez mark─Ö misj─Ö, tj. zach─Öcanie konsument├│w do ponownego nawi─ůzania kontaktu z natur─ů. Dlaczego billboard umieszczono w Brighton? Z prostej przyczyny: Brighton niedawno zosta┼é uznany za najbardziej ekologiczne i ┼Ťwiadome zr├│wnowa┼╝onego rozwoju miasto w Wielkiej Brytanii.

4. Najnowsza reklama B&Q na 24-tonowym obrotowym zestawie

B&Q, wiod─ůcy brytyjski sprzedawca artyku┼é├│w wyposa┼╝enia domu i ogrodu, rozpoczyna now─ů kampani─Ö marki zatytu┼éowan─ů ÔÇ×Change. Made easierÔÇŁ (ÔÇ×Zmiana. To u┼éatwioneÔÇŁ, t┼é.w┼é.). 24-tonowy, sze┼Ťciopi─Ötrowy zestaw obrotowy, zbudowany specjalnie na potrzeby reklamy, mia┼é pokaza─ç jak ┼éatwo mo┼╝na co┼Ť zmieni─ç dzi─Öki B&Q. Tytu┼éowa ÔÇ×ZmianaÔÇŁ dotyczy kobiety, kt├│ra w┼éa┼Ťnie dowiedzia┼éa si─Ö, ┼╝e jest w ci─ů┼╝y. I tu rozpoczyna si─Ö historia bliska sercom konsument├│w ÔÇô historia ┼╝ycia i nast─Öpuj─ůcych w nim z ogromn─ů pr─Ödko┼Ťci─ů zmian. Z pomoc─ů wtedy przychodzi B&Q, kt├│rego misja opiera si─Ö na gwarancji, ┼╝e z B&Q ulepszanie domu i budowanie ┼╝ycia jest zawsze ┼éatwe i wygodne. Projekt to historia zmian uchwycona w jednym pi─Öknym momencie, przy ┼Ťcie┼╝ce d┼║wi─Ökowej ÔÇ×Sound and VisionÔÇŁ Davida Bowiego.

 

Jako ciekawostk─Ö mo┼╝na doda─ç, ┼╝e reklamowy dom zosta┼é zbudowany tak, aby zmie┼Ťci─ç si─Ö na stadionie pi┼ékarskim, gdy┼╝ ┼╝adne zwyk┼ée studio nie mia┼éo wystarczaj─ůco du┼╝ej pojemno┼Ťci (w najwy┼╝szym punkcie dwustronny dom posiada┼é wysoko┼Ť─ç ponad sze┼Ťciu pi─Öter). Ostateczna konstrukcja planu by┼éa dwa razy wi─Öksza ni┼╝ obracaj─ůcy si─Ö statek kosmiczny Stanleya Kubricka w 2001 roku. Co wi─Öcej, aktorzy zatrudnieni do filmu odczuwali skutki grawitacji podczas kr─Öcenia scen, dzi─Öki czemu ich ruchy wygl─ůda┼éy naturalnie, w tym ruchy aktorki wyszkolonej we wspinaczce. Miesi─Öczna emisja reklamy, zaplanowana w telewizji, VOD i kinie, b─Ödzie mocno wspierana przez pobudzaj─ůc─ů do my┼Ťlenia kampani─Ö outdoorow─ů i drukowan─ů, kt├│ra pojawi si─Ö w nadchodz─ůcych tygodniach. Czekamy!

5. Air New Zealand ÔÇ×bezpiecznieÔÇŁ zaprasza turyst├│w do Nowej Zelandii

Nowozelandzkie narodowe linie lotnicze Air New Zealand opublikowa┼éy na dniach sw├│j najnowszy film na tematÔÇŽ bezpiecze┼ästwa. Spot ma informowa─ç o gotowo┼Ťci na przyj─Öcie go┼Ťci w Nowej Zelandii, gdy granice zostan─ů ca┼ékowicie otwarte po pandemii oraz zach─Öca─ç turyst├│w do dbania o miejsce, kultur─Ö i mieszka┼äc├│w Nowej Zelandii. ÔÇ×Tiaki PromiseÔÇŁ (ÔÇ×Obietnica TiakiÔÇÖegoÔÇŁ, t┼é.w┼é.) to historia m┼éodego m─Ö┼╝czyzny o imieniu Tiaki, kt├│ry wsiada do waka (lataj─ůcego kajaka) i bada Aotearoa (nazwa Nowej Zelandii w j─Özyku Maorys├│w).
Z pomoc─ů Air New Zealand i postaci o imieniu Julie, Tiaki odwiedza czterech maoryskich stra┼╝nik├│w: Papat┼ź─ünuku (ziemia), Tangaroa (morze), T─üne Mahuta (las) i Ranginui (niebo). Szuka rady jak najlepiej si─Ö nimi opiekowa─ç w odwiedzanych przez siebie miejscach.

 

Filmy Air New Zealand dotycz─ůce bezpiecze┼ästwa s─ů znane na ca┼éym ┼Ťwiecie. Dzi─Öki nim pojawia si─Ö mo┼╝liwo┼Ť─ç edukowania i inspirowania klient├│w bogactwem Nowej Zelandii oraz podkre┼Ťlaniem co znaczy by─ç dobrym gospodarzem i dobrym go┼Ťciem, z akcentem po┼éo┼╝onym na ochron─Ö ┼Ťrodowiska. Ciekawostk─ů jest, ┼╝e aby historia zyska┼éa na autentyczno┼Ťci, w projekt zaanga┼╝owano nie tylko gaw─Ödziarza z New Zealand M─üori Tourism – Turystyka Maoryska w Nowej Zelandii (w kwestii formalno┼Ťci kulturowych), lecz tak┼╝e New Zealand Maori Arts and Crafts Institute – Nowozelandzki Maoryski Instytut Sztuki
i Rzemios┼éa (za pomys┼é projektu i budowy waka). Akcja promocyjna zakrojona jest na szerok─ů skal─Ö – spot prezentowany jest przez Air New Zealand pasa┼╝erom niekt├│rych lot├│w mi─Ödzynarodowych, filmy emitowane s─ů te┼╝ na terenie ca┼éego terminalu lokalnego lotniska Queenstown czy poprzez #tiakipromise.

ÔÇ×EkologicznaÔÇŁ reklama wpisuje si─Ö idealnie w podejmowane ostatnimi czasy globalne dzia┼éania na rzecz ochrony przyrody. Ekologiczn─ů rewolucj─Ö rozpocz─Ö┼éo wiele marek, w tym, m.in. McDonald’s, Pepsi-Cola, Adidas, Unilever, PGE czy Volkswagen. Jak wida─ç to ┼Ťwietny spos├│b na pokazanie ekologicznych produkt├│w i proces├│w przyjaznych dla ┼Ťrodowiska oraz, co najwa┼╝niejsze, etycznych praktyk marki. To r├│wnie┼╝ idealne narz─Ödzie na edukowanie konsument├│w i dostarczanie im rozrywki. Gdy wykorzystuje si─Ö do tego niebanalny pomys┼é, kampania naprawd─Ö dzia┼éa, a korzy┼Ť─ç jest obop├│lna ÔÇô dla reklamodawcy i odbiorcy reklamy.

Widzimy si─Ö na mie┼Ťcie! BEMedia┬á

Bibliografia

  1. https://www.campaignlive.com/article/stoneleigh-wine-opens-plant-surgery-broadway-market/1755092
  2. https://dimkts.com/relate-plants-messages-about-later-life-sex-using-condoms-and-garden-centres/
  3. https://www.thedrum.com/news/2022/05/06/ad-the-day-sun-rays-reveal-secret-message-corona-billboard
  4. https://www.thedrum.com/creative-works/project/new-zealand-air-tiaki-promise

 

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager dzia┼éu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarz─ůdzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze zwi─ůzana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywn─ů reklam─ů zewn─Ötrzn─ů. Pierwsze kroki zawodowe stawia┼éa w dzia┼éach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywa┼éa 2 letni sta┼╝ absolwencki. Po powrocie do Polski pracowa┼éa w polskim oddziale ameryka┼äskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna by┼éa za bie┼╝─ůce kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekst├│w oraz podr├│┼╝niczka z zami┼éowaniem do ┼Ťpiewu, kt├│ra ho┼éduje zasadzie, ┼╝e do sukcesu nie ma drogi na skr├│ty.