Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Case Study: Kampania reklamowo-edukacyjna dla firmy Sharp (Vestel Poland Sp.) – producenta inteligentnego AGD

Case Study: Sharp producent inteligentnego AGD


Case Study: Sharp producent inteligentnego AGD

Wielu Klientów szuka nowego sposobu na dotarcie do aktywnych konsumentów, by jak najszybciej poinformować o swoich produktach i po prostu zwiększyć sprzedaż. Na udaną komunikację z potencjalnym Klientem składa się wiele połączonych ze sobą elementów, które decydują o skuteczności takich działań.

I. Identyfikacja przypadku, geneza i dynamika zjawiska

W ostatnim czasie wybór odpowiedniego sprzętu AGD staje się dla konsumentów nie lada wyzwaniem. Choć na rynku dostępna jest szeroka gama produktów gospodarstwa domowego, klienci przy zakupie kierują się innymi pobudkami niż przed laty, jak kolor, rozmiar czy cena urządzenia. Obecnie dominującymi czynnikami stają się bezpieczeństwo i dbałość o zdrowie  (zwłaszcza w przypadku dzieci i alergików), ochrona środowiska oraz ekonomia użycia (w tym oszczędność prądu i wody).

Naprzeciw takim oczekiwaniom wyszła marka Sharp, która w kampanii reklamowo-edukacyjnej przez agencję reklamową BE Media, akcentowała czym się kierować wybierając sprzęt AGD oraz według jakich parametrów dobierać to wyposażenie do kuchni, pralni oraz sypialni.

II. Cel kampanii

  • poinformowanie potencjalnych klientów o nowych produktach firmy Sharp,
  • edukacja na temat wpływu urządzeń gospodarstwa domowego na ich zdrowie oraz bezpieczeństwo,
  • prezentacja praktycznych rozwiązań oferowanych przez urządzenia marki Sharp, w tym przydatnych przy narodzinach dziecka oraz przy problemach z alergiami,
  • ukazanie możliwości poprawy budżetu domowego poprzez oszczędność energii i wody w trakcie eksploatacji urządzenia,
  • zainteresowanie odbiorcy promowanymi produktami i nakłonienie do nabycia.

III. Wdrożone rozwiązania i podjęte działania

Długoterminowa kampania edukacyjna marki Sharp została przeprowadzona przez agencję reklamową BE Media. Misją projektu jest edukacja Polaków w zakresie wpływu urządzeń gospodarstwa domowego na zdrowie i bezpieczeństwo. Ze względu na edukacyjny i prozdrowotny charakter akcji promocyjnej kampania reklamowa miała swoją ekspozycję na terenie sieci prywatnych placówek medycznych.

Kampania miała zasięg ogólnopolski. Jej koncept oparty był na emisji serii spotów reklamowych poświęconych urządzeniom bezpiecznym dla zdrowia i korzystnym pod względem ekonomicznym, takim jak zmywarki, pralki i oczyszczacze firmy Sharp. Każdy z filmów reklamowych trwał 30 sekund i emitowany był z wysoką częstotliwością emisji. Kampania reklamowo – informacyjna zrealizowana została za pośrednictwem multimedialnych ekranów umieszczonych w miejscach strategicznych – w poczekalniach, przed gabinetami lekarskimi oraz w aptekach. Dzięki sieci reklamowo- edukacyjnej TVPharma premium  ekspozycja odbywa się tam, gdzie została zauważona. Środowisko, w którym kampania została przeprowadzona to miejsce bardzo sprzyjające, odwiedzane przez odbiorców ściśle skoncentrowanych na zdrowiu swoim, swojej rodziny i podopiecznych. Stąd nośniki w przychodniach stają się stałą formą komunikacji z pacjentem, a ideą jest przede wszystkim dostarczanie rzetelnych informacji i umilanie im czasu. TVPharma premium sieć nośników zlokalizowana w prywatnych przychodniach jest narzędziem do codziennej edukacji pacjentów. Dodatkowo bardzo ważnym aspektem jest idealnie dobrana grupa odbiorców (65 % pacjentów w prywatnej przychodni to kobiety 25 – 55lat, mieszkające w większej miejscowości (min. 150 tyś. mieszkańców), pracująca, z wykształceniem średnim +). W Polsce aż 88 proc. kobiet podejmuje decyzje o zakupach.

Sharp stawia na edukację w zdrowie

„Inteligentne urządzenia AGD mają ogromny wpływ nie tylko na wzrost komfortu życia, ale również zdrowie i bezpieczeństwo użytkowników oraz poprawę kondycji domowego budżetu. Co ważne, nasza kampania pokazuje rozwiązania przydatne w określonych sytuacjach, np. narodzin dziecka, problemów z alergiami czy chęci oszczędzania”– podsumowuje Waldemar Pokora, Product Manager w Vestel Poland.

IV. Efekty prowadzonej kampanii

Kampania swoim zasięgiem objęła wielomilionową grupę aktywnych konsumentów, która szczególnie dba o zdrowie swoje i swoich najbliższych, a jak wynika z ostatnich badań już niemal połowa Polaków (46 proc.) korzysta z prywatnej służby zdrowia. Istotnym elementem kampanii była budowa świadomości, gdyż jak wynika z badań* Klient musi zobaczyć komunikat marki co najmniej 4-6 razy zanim jest gotów zaufać na tyle, aby dokonać zakupu. Poprzez długoterminowe działania firma Sharp zbudowała zaufanie klientów, wiarygodność i rozpoznawalność. Reklama firmy spotęgowała świadomość marki, pomogła w nawiązywaniu kontaktów z konsumentami, zbudowała silną i długotrwałą relację. Komunikat został bardzo pozytywnie odebrany przez klientów we wszystkich grupach wiekowych (szczególnie kobiety (66%) 25-55 lat).

Ludzie dokonują wyborów zakupowych z coraz większą czujnością, dlatego też coraz bardziej zależy im na tym, by firmę cechowała otwartość, dostępność, uczciwość oraz właściwa postawa. Dzięki długoterminowej, stałej ekspozycji konsumenci uzyskali informacje na temat jakości i funkcji sprzętu gospodarstwa domowego. Poznali wymierne korzyści stosowania pralki, zmywarki i oczyszczacza powietrza w codziennym życiu oraz utwierdzili się w przekonaniu na temat walorów promowanych produktów: zdrowotnych, ekonomicznych i tych związanych z bezpieczeństwem.

Dodatkowo bardzo ważnym aspektem kampanii był fakt, iż komunikaty powtarzały się ( stała i częsta rotacja spotów), czyli zabieg oswojenie klienta z faktem, że produkt funkcjonuje na rynku i budowa świadomości produktu (spontaniczna świadomość marki).

Dodatkowo jak wynika z przeprowadzonego badania, większość pacjentów (71%) zwraca uwagę na ekrany multimedialne w przychodniach podczas oczekiwania na wizytę i śledzi treści na nich prezentowane. Dla 68% ankietowanych treści te są atrakcyjne. Co istotne, reklama na terenie przychodni wzbudza zaufanie aż 70% osób*.

Wiarygodny, oryginalny i powszechny przekaz reklamowy pozwolił na promocję produktu wśród bardzo szerokiej grupy odbiorców. Warto podkreślić, że marka Sharp to producent, który służy społeczeństwu od ponad 100 lat. Motto – dążymy do doskonałości – zgodne jest z wizją firmy, co odzwierciedlają wysokiej klasy produkty oraz odpowiedzialne podejście do środowiska naturalnego. TVPharma premium wpływa pozytywnie na doświadczenia pacjentów, będąc bardzo ważnym medium promującym produkty i usługi każdej gałęzi przemysłu.

Spodobał Ci się wpis i szukasz więcej ciekawych artykułów z branży reklamowej?

Sprawdź naszego Bloga oraz Bazę wiedzy!

 

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.