Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Globalne perełki OOH, czyli najciekawsze kreacje z Q2 2025

Globalne perełki OOH, czyli najciekawsze kreacje z Q2 2025

Drugi kwartał 2025 roku nie zawiódł pod kątem kreatywności w reklamach OOH i DOOH. Wraz ze zwiększoną aktywnością konsumentów poza domem, ich wzrok kierował się ku różnorodnym kampaniom outdoorowym. Prezentujemy 5 najciekawszych reklam OOH i DOOH z okresu kwiecień-czerwiec 2025.

1. Straighten Up: Croatia Polyclinic (Chorwacja)

Na pierwsze wyróżnienie zasługuje kampania „Straighten up” zrealizowana na zlecenie Croatia Polyclinic. W wielu Chorwackich miastach pojawiły się ekrany DOOH, wyposażone w AI, która to analizowała sylwetkę przechodzących osób.

Ekrany, wyposażone w kamery, pokazywały obraz danej osoby stojącej do nich profilem, a następnie wskazywały na ciele punkty wzdłuż osi kręgosłupa, w których jego ułożenie jest nieprawidłowe. Po wstępnej analizie na ekranie pojawiały się propozycję terminów wizyt w klinice.

Kampania miała na celu zachęcenie Chorwatów do profilaktyki w zakresie chorób kręgosłupa, gdyż wg lokalnych analiz, niemal połowa obywateli tego kraju zmaga się z nawracającymi bólami kręgosłupa oraz innymi dolegliwościami.

Efekt? Ponad 106 tysięcy przechodniów skorzystało ze skanera umieszczonego w ekranach DOOH, o 46% wzrosła liczba wizyt u specjalistów zajmujących się leczeniem kręgosłupa (lekarze, fizjoterapeuci), natomiast sama kampania dotarła do 78% mieszkańców całego kraju. Dużym sukcesem kampanii jest też fakt, że niemal połowa przechodniów, które skorzystało z analizy, zostawiło swoje dane kontaktowe, co bezpośrednio zwiększyło bazę potencjalnych klientów.

W czerwcu kampania dostała główną nagrodę Creative Awards podczas World Out of Home Organization (WOO) Global Congress w Meksyku.

2. „Road happy” – Kwik Fits (Wielka Brytania)

„Road happy” to druga kampania, która została nagrodzona (srebrnym laurem), tym razem na  Digital Creative Competition. Kampania zrealizowana na zlecenie sieci warsztatów samochodowych Kwik Fits w Wielkiej Brytanii (w 6 miastach), miała na celu zredukowanie stresu kierowców podczas postoju w korkach.

Anonimowe skanowanie aut, dzięki zainstalowanej w ekranach DOOH technologii AI, pozwalało na wyświetlenie na ekranie dopasowanego do marki samochodu żartu, który miał rozśmieszyć i rozluźnić kierowców. Według badań zrealizowanych na zlecenie Kwik Fits szczęśliwi i zrelaksowani kierowcy popełniają mniej błędów, a tym samym są mniej narażeni na spowodowanie wypadku komunikacyjnego. Warto podkreślić, że żarty pojawiały się wyłącznie wtedy, gdy pojazdy stały na czerwonym świetle lub w korku – nigdy podczas jazdy.

Czas kampanii został określony na podstawie wyświetleń. W każdej z 6 lokalizacji reklama miała się wyświetlić 6 tysięcy razy. Gdy pułap został osiągnięty, kampania dobiegała końca.

3. Natural Alba (Brazylia)

Kolejna kampania zrealizowana przez agencję JCDecaux w Brazylii, koło której nie sposób przejść obojętnie. Nad jednym z zegarów zlokalizowanych obok wejścia do metra, pojawił się ruchomy kwiat. Otwierał się on i zamykał. Podczas rozkładania płatków z jego środka wyłaniał się flakon perfum.

To kampania zrealizowana na rzecz marki Natural Alba, producenta perfum, który właśnie w ten sposób promował swój nowy zapach.

Interaktywna forma reklamy OOH przykuła wzrok wielu przechodniów, a kampania stała się internetowym viralem.

4. „Sit and read” (Hiszpania)

W czerwcu w Hiszpanii ruszyła ogólnokrajowa kampania, której celem było promowanie czytelnictwa. Kampania „Sit and read” zachęcała mieszkańców Madrytu do czytania w plenerze. Jednocześnie miała wspierać lokalne księgarnie i przyczynić się do wzrostu czytelnictwa w społeczeństwie hiszpańskim.

Główną atrakcją kampanii były ławki w kształcie książek -z namalowaną okładką – aktualnie dostępnych w księgarniach. Ta kampania ambientowa przyciągała nie tylko wzrok, ale też sprzyjała interakcjom, bo przechodnie chętnie fotografowali się na ławkach. Do inauguracji kampanii zaproszono pisarkę Isabel Allende, której to jedna z książek została uwieczniona właśnie na specjalnie zaprojektowanej do kampanii ławce.

 

5. „Us vs Them” – Ineos Grenadier (Wielka Brytania)

Producent auta Ineos Grenadier podszedł do reklamy swojego najnowszego pojazdu w zupełnie nietuzinkowy, jak na branżę motoryzacyjną, sposób. W przeciwieństwie do konkurencyjnych marek, które stawiają na luksus, Ineos postanowił przedstawić w niecodzienny sposób najlepsze cechy swojego auta, pokazując go w wersji brudnej.

Na billboardach oraz w kampaniach internetowych i telewizyjnych, widzimy auto Ineos całe w błocie, które jest skonfrontowane z nieskazitelnie czystym Lexusem.

Założeniem twórców kampanii było pokazanie, że ten samochód ma przede wszystkim być funkcjonalny i że jest w stanie podołać wszystkim wyzwaniom stawianym przez jego użytkowników, takim jak pakowanie ogromnych ilości bagażu, czy też uczynienie z auta placu zabaw dla dzieci. Jest też stworzony na każdy rodzaj dróg, dzięki napędowi 4×4.

Kampania została przeprowadzona z humorem, bo musimy przyznać, że niewiele firm z branży motoryzacyjnej postanawia do przetestowania auta zatrudnić…owce i flamingi.

 

Tych 5 kampanii jasno pokazuje, że w obecnych czasach warto stawiać na humor i niecodzienne rozwiązania. Wraz z naszą agencją BeMedia również możesz stworzyć kampanie, które będą przyciągały wzrok przechodniów, a przede wszystkim będą zaprezentowane z wykorzystaniem najnowszych technologii. Oferujemy kompleksową obsługę małych, średnich i dużych firm w zakresie reklam OOH i DOOH, kampanii w/ na transporcie publicznym oraz kampanii ambientowych i iluminacji świetlnych.

 

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a... Czytaj dalej