Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Blog o reklamie - skarbnica wiedzy - strona 2

Etyka w reklamie: jak tworzyć odpowiedzialne i transparentne kampanie reklamowe?

Etyka w reklamie: jak tworzyć odpowiedzialne i transparentne kampanie reklamowe?

Każda reklama jest przekazem informacyjnym, ale nie każdy przekaz informacyjny jest reklamą. To rozróżnienie jest istotnie ważne przy tworzeniu kampanii reklamowych. W czasach, gdy świadomość konsumentów jest bardzo duża, tworzenie transparentnych i odpowiedzialnych kampanii powinno być celem każdej firmy, której celem jest sprzedaż towarów i usług. O czym należy pamiętać, aby przekaz reklamowy był etyczny?

Jak efektywnie promować markę, wykorzystując nośniki reklamy zewnętrznej w połączeniu z social media?!

Jak efektywnie promować markę, wykorzystując nośniki reklamy zewnętrznej w połączeniu z social media?!

Marketing musi podążać za trendami. Jeśli w trendzie będą media społecznościowe, to firmy absolutnie nie powinny ich ignorować. Social media są bardzo silnym medium reklamowym, bowiem są uważane za wiarygodne. Ale może być ono jeszcze wzmocnione poprzez połączenie kampanii w mediach społecznościowych z nośnikami OOH. Jak to zrobić, aby kampania byłe efektywna? Oto nasze podpowiedzi.

🌹Wiosna -ach to ty! Co najchętniej reklamuje się wiosną?

🌹Wiosna -ach to ty! Co najchętniej reklamuje się wiosną?

Po wielu długich, zimnych i ciemnych miesiącach w końcu nadchodzi w Polsce długo wyczekiwana wiosna! A wraz z nią nastroje w społeczeństwie jakby bardziej optymistyczne. To czas, kiedy ludzie budzą się z zimowego letargu i postanawiają „odświeżyć” siebie i swoje otoczenie. Co w takim razie najlepiej reklamować wiosną, aby kampania była skuteczna i zwróciła uwagę klientów? Oto nasze podpowiedzi dla kilku branż.

Reklama w czasach kryzysu: Jak dostosować strategie reklamowe do trudnych czasów?!

Reklama w czasach kryzysu: Jak dostosować strategie reklamowe do trudnych czasów?!

W ciągu ostatnich kilku lat ludzie na całym świecie zostali wystawieni na ciężką próbę. Pandemia Covid-19, a później wybuch wojny na Ukrainie przyczyniły się do zaburzenia harmonii w spokojnym świecie oraz powstania licznych kryzysów. W ich obliczu wiele firm nie wiedziało, jak się zachować, co dalej robić. Jednak każda z nich powinna być przygotowana na działanie także w kryzysie. W tym artykule zawarliśmy nasze rady dotyczące tego, jak należy działać w obliczu kryzysu i jakie działania są dobrze postrzegane przez konsumentów.

Reklama natywna: Jak tworzyć treści reklamowe, które płynnie integrują się z otoczeniem?!

Reklama natywna: Jak tworzyć treści reklamowe, które płynnie integrują się z otoczeniem?!

Reklama natywna – zgodnie z definicją powtarzaną przez wszystkich specjalistów od marketingu – to nieinwazyjna forma reklamy, która stanowi integralną część treści medialnych. Ale co to dokładnie znaczy? Wytłumaczymy to na najlepszym istniejącym przykładzie… David Ogilvy, którego uznaje się za twórcę copywritingu oraz reklamy, stworzył pierwszą reklamę natywną dla marki Guinness. Producent piwa zlecił mu stworzenie reklamy do gazety, która spowoduje, że ludzie zaczną dobrze kojarzyć markę.

Reklama kontekstowa: dostosowywanie reklam do lokalizacji, trasy i czasu podróży pasażerów.

Reklama kontekstowa: dostosowywanie reklam do lokalizacji, trasy i czasu podróży pasażerów.

Reklama kontekstowa kojarzy się głównie ze światem online, bowiem tam w większości mamy z nią do czynienia. Za każdym razem, kiedy zaczniesz interesować się jakimś tematem, wkrótce będą wyświetlać Ci się reklamy dotyczące danej kategorii. Przykład: szukasz informacji o Chorwacji. Wkrótce na Twoim ekranie wyświetlają Ci się reklamy biur podróży, oferujących wyjazd do tego kraju. Jednak w reklamie zewnętrznej reklama kontekstowa nieznacznie różni się od tej ze świata wirtualnego. W tym przypadku nie dobiera się reklam do tego, czego aktualnie szukasz, lecz do tego, co się dzieje dookoła. Reklama kontekstowa OOH oraz DOOH powinna odnosić się do: miast, dzielnic, lokalnych atrakcji, aktualnych wydarzeń kulturalnych oraz historycznych. Kontekstem są także ludzie (grupy docelowe) korzystające z transportu publicznego.