Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Blog o reklamie - skarbnica wiedzy

🌹Wiosna -ach to ty! Co najchętniej reklamuje się wiosną?

🌹Wiosna -ach to ty! Co najchętniej reklamuje się wiosną?

Po wielu długich, zimnych i ciemnych miesiącach w końcu nadchodzi w Polsce długo wyczekiwana wiosna! A wraz z nią nastroje w społeczeństwie jakby bardziej optymistyczne. To czas, kiedy ludzie budzą się z zimowego letargu i postanawiają „odświeżyć” siebie i swoje otoczenie. Co w takim razie najlepiej reklamować wiosną, aby kampania była skuteczna i zwróciła uwagę klientów? Oto nasze podpowiedzi dla kilku branż.

Reklama w czasach kryzysu: Jak dostosować strategie reklamowe do trudnych czasów?!

Reklama w czasach kryzysu: Jak dostosować strategie reklamowe do trudnych czasów?!

W ciągu ostatnich kilku lat ludzie na całym świecie zostali wystawieni na ciężką próbę. Pandemia Covid-19, a później wybuch wojny na Ukrainie przyczyniły się do zaburzenia harmonii w spokojnym świecie oraz powstania licznych kryzysów. W ich obliczu wiele firm nie wiedziało, jak się zachować, co dalej robić. Jednak każda z nich powinna być przygotowana na działanie także w kryzysie. W tym artykule zawarliśmy nasze rady dotyczące tego, jak należy działać w obliczu kryzysu i jakie działania są dobrze postrzegane przez konsumentów.

Reklama natywna: Jak tworzyć treści reklamowe, które płynnie integrują się z otoczeniem?!

Reklama natywna: Jak tworzyć treści reklamowe, które płynnie integrują się z otoczeniem?!

Reklama natywna – zgodnie z definicją powtarzaną przez wszystkich specjalistów od marketingu – to nieinwazyjna forma reklamy, która stanowi integralną część treści medialnych. Ale co to dokładnie znaczy? Wytłumaczymy to na najlepszym istniejącym przykładzie… David Ogilvy, którego uznaje się za twórcę copywritingu oraz reklamy, stworzył pierwszą reklamę natywną dla marki Guinness. Producent piwa zlecił mu stworzenie reklamy do gazety, która spowoduje, że ludzie zaczną dobrze kojarzyć markę.

Reklama kontekstowa: dostosowywanie reklam do lokalizacji, trasy i czasu podróży pasażerów.

Reklama kontekstowa: dostosowywanie reklam do lokalizacji, trasy i czasu podróży pasażerów.

Reklama kontekstowa kojarzy się głównie ze światem online, bowiem tam w większości mamy z nią do czynienia. Za każdym razem, kiedy zaczniesz interesować się jakimś tematem, wkrótce będą wyświetlać Ci się reklamy dotyczące danej kategorii. Przykład: szukasz informacji o Chorwacji. Wkrótce na Twoim ekranie wyświetlają Ci się reklamy biur podróży, oferujących wyjazd do tego kraju. Jednak w reklamie zewnętrznej reklama kontekstowa nieznacznie różni się od tej ze świata wirtualnego. W tym przypadku nie dobiera się reklam do tego, czego aktualnie szukasz, lecz do tego, co się dzieje dookoła. Reklama kontekstowa OOH oraz DOOH powinna odnosić się do: miast, dzielnic, lokalnych atrakcji, aktualnych wydarzeń kulturalnych oraz historycznych. Kontekstem są także ludzie (grupy docelowe) korzystające z transportu publicznego.

Jak wykorzystywać psychologię do tworzenia bardziej efektywnych reklam?

Jak wykorzystywać psychologię do tworzenia bardziej efektywnych reklam?

Postrzeganie marki lub produktu, w dużej mierze zależy od reklamy. Im lepsze zrobi wrażenie, tym lepsze wyobrażenie o firmie. Efektywność reklamy jest mierzona za pomocą wielu czynników, a jednym z nich są wrażenia odbiorców. Na te zaś można wpływać za pomocą psychologii. Jak to zrobić? Psychologia jest bardzo szeroką dziedziną naukową. Analizuje wiele zjawisk społecznych, a wśród nich jest także „psychologia reklamy”, która bada wpływ reklamy na odbiorców poprzez wykorzystanie wiedzy na temat zachowań ludzkich. Wyróżnia się w niej kilka czynników, które decydują o popularności reklamy

Jak tworzyć reklamy, które nie będę irytujące dla pasażerów?! 🚋

Jak tworzyć reklamy, które nie będę irytujące dla pasażerów?! 🚋

W ciągu jednego roku z komunikacji miejskiej w Warszawie korzysta prawie miliard pasażerów! Ta ogromna ilość osób oznacza dla reklamodawców możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Reklamy w środkach transportu publicznego (autobusy, tramwaje) mogą uprzyjemniać czas pasażerom, którzy podróżują do lub z pracy – szczególnie jeśli warunki nie pozwalają na czytanie książek czy też korzystanie z telefonu. Jednak aby reklama przełożyła się na sprzedaż, musi być przyjemna w odbiorze. W tym artykule podpowiemy Ci, co zdaniem naszej agencji reklamowej zajmującej się reklamą DOOH w komunikacji miejskiej, należy zrobić, aby reklama nie była irytująca dla pasażerów.