Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Jak efektywnie promować markę, wykorzystując nośniki reklamy zewnętrznej w połączeniu z social media?!

Jak efektywnie promować markę, wykorzystując nośniki reklamy zewnętrznej w połączeniu z social media?!


Jak efektywnie promować markę, wykorzystując nośniki reklamy zewnętrznej w połączeniu z social media?!

Marketing musi podążać za trendami. Jeśli w trendzie będą media społecznościowe, to firmy absolutnie nie powinny ich ignorować. Social media są bardzo silnym medium reklamowym, bowiem są uważane za najbardziej wiarygodne. Ale może być ono jeszcze wzmocnione poprzez połączenie kampanii w mediach społecznościowych z nośnikami OOH. Jak to zrobić, aby kampania byłe efektywna? Oto nasze podpowiedzi.

Czym są media społecznościowe?

Media społecznościowe to portale, których głównych zadaniem jest nieść rozrywkę jej użytkownikom. Obecnie do najpopularniejszych należą Instagram (należący do firmy Meta – daw.facebook) oraz Tik Tok. Na rynku reklamowym liczy się także Facebook, ale z mniejszym naciskiem na tworzenie tam rozbudowanych kampanii reklamowych. Nie można też zapomnieć o LinkedIn, który jest medium stworzonym na potrzeby komunikacji biznesowej.

Treści tworzone przez twórców internetowych są dostępne dla użytkowników social mediów za darmo. Dostarczają one rozrywki pod postacią treści humorystycznych, ale też przekazują wiedzę  praktyczną, np. dotyczącą pielęgnowania roślin czy też prezentującą przepisy kulinarne. Twórcy internetowi są dla konsumentów bardziej wiarygodni niż celebryci, aktorzy czy wokaliści zatrudniani do kampanii reklamowych. Influencerzy czyli twórcy internetowi realizujący płatne kampanie reklamowe, w których prezentują produkt przekazany przez firmy ich zatrudniające są znaczniej bliżej konsumentów i łatwo się z nimi utożsamić.

Przeczytaj: Jak wykorzystać influencerów w kampanii reklamowej.

Social media mogą być jedynym medium reklamowym, ale można też zwiększyć zasięg kampanii łącząc ją z kampanią OOH lub DOOH. Jak to zrobić?

Czym są kampanie OOH oraz DOOH?

Kampanie OOH (out of home) oraz DOOH (digital out of home) to wszelkie środki reklamy, które znajdziesz poza domem. Zaliczają się do nich billboardy, tablice, siatki wielkoformatowe, plakaty, citylight’y na wiatach przystankowych, a także wszelkie nośniki elektroniczne, jak np. ekrany w pojazdach komunikacji miejskiej czy też elektroniczne nośniki na przystankach, w przychodniach, na uczelniach lub wolnostojące (np. w galeriach handlowych). Ich zasięg dotarcia do grup docelowych jest bardzo duży, ponieważ znajdują się one na zewnątrz, ale w konkretnym zasięgu,  co umożliwia zobaczenie reklamy przez znacznie większe grono osób niż tylko użytkownicy internetu i social mediów.

W świecie cyfryzacji należy uwzględnić, że reklama zauważona na przystanku autobusowym może być powodem, dla którego dana osoba będzie chciała dowiedzieć się więcej na temat reklamowanego produktu. Należy to konsumentom ułatwić. Jak to zrobić?

Jak łączyć kampanie OOH z social mediami?

Aby skutecznie połączyć kampanie OOH z social mediami należy umożliwić odbiorcom reklamy szybkie przełączenie się z jednego medium reklamowego do drugiego. Coraz częściej na plakatach umieszczane są kody QR. Po ich zeskanowaniu potencjalny klient może szybko się przenieść do social mediów Twojej marki. Tam prezentowane treści mogą być uzupełnieniem kampanii lub też być po prostu miejscem pełnym inspiracji.

Innym przykładem połączenia kampanii OOH z social mediami jest stworzenie historii, która zaczyna się na plakacie, a żeby zobaczyć jej dalszy ciąg, należy przenieść się na social media. Można też stworzyć odwrotną kampanię, gdzie posty w social mediach zachęcają do swego rodzaju gry terenowej polegającej na szukaniu plakatów w przestrzeni miejskiej.

Social media nie są tym samym co strona internetowa i nie mają na celu jedynie informować o firmie. Ich zadaniem jest budowanie relacji z klientami, stąd też treści muszą zawierać CTA (call to action), dzięki którym algorytm będzie chętniej wyświetlał coraz większej ilości osób udostępniane przez Ciebie posty.

Powielanie treści – skuteczny sposób na zakotwiczenie w pamięci

Treść, którą już raz widziałeś w jednym miejscu, będzie przez ciebie częściej zauważalna w social mediach niż ta, której nie spotkałeś na mieście. Chociaż wcześniej zachęciliśmy cię do tego, byś tworzył treści uzupełniające się, nie oznacza, że nie możesz wykupić reklamy  na danych platformach społecznościowych prezentując użytkownikom tę samą reklamę. To zjawisko znane już z psychologii, że łatwiej zauważamy to, co znane. A skoro znane, to znaczy że jest lepsze. Oczywiście reklama musi być dopasowana do social mediów, ale powielona treść spowoduje, że Twoja marka zakotwiczy się w pamięci użytkowników i przy kolejnych zakupach będą chętniej wybierać Twoje produkty, niż produkty konkurencji.

Chcesz stworzyć swoją własną kampanię łączącą OOH z social mediami? Zgłoś się do nas, a my przygotujemy dla Ciebie najbardziej odpowiednie propozycje nośników reklamowych OOH oraz DOOH, dzięki którym zamienisz przypadkowych przechodniów w stałych klientów.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.