8 błędów w reklamie OOH, których powinieneś unikać!
Masz kilka sekund, żeby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. To raptem krótki rzut oka, ale w tym czasie krytyczne oko szybko wyłapie błędy lub sprawi, że nigdy więcej nie spojrzy na Twoją reklamę. Jako agencja reklamowa stworzyliśmy wiele projektów reklam. Wiemy też, jakich błędów należy unikać.
W tym wpisie chcemy Cię ustrzec przez 8 najczęściej popełnianymi błędami, które spotkaliśmy w historii reklam OOH.
1. Niedopasowanie treści do grupy docelowej
Innym językiem mówisz do młodzieży, innym do seniorów. Dlatego bardzo ważne jest sprecyzowanie, kto jest Twoją grupą docelową. Jeśli zamierzasz tworzyć reklamę produktów dla niemowlaków, to odbiorcą są młode mamy. Tutaj ważne jest wzbudzenie emocji, dlatego słowa będą nacechowane emocjonalnie, zamiast być przekazywane np. językiem naukowym.
2. Zła lokalizacja reklamy
Jeśli wybierasz reklamę OOH w postaci bilboardu, to jego lokalizacja to duża składowa sukcesu. Wracając do przykładu reklamy produktów dla niemowląt, reklama powinna znajdować się niedaleko żłobków lub przedszkoli czyli tam, gdzie najwięcej mam można spotkać. Jeśli zaś chcesz rozszerzyć zasięg swojej reklamy, możesz rozważyć umieszczenie jej na pojazdach komunikacji miejskiej.
W naszym portfolio znajdziesz m.in. realizację kampanii na autobusach dla Coventry University. Reklama ta była skierowana do studentów i młodzieży planującej studia. Dlatego zadbaliśmy o to, aby pojawiła się ona na tych liniach autobusowych, które przejeżdżają w Warszawie przez Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat czyli miejsca najczęściej uczęszczane przez studentów i młodzież.
3. Zbyt dużo treści
Plakat, bilboard czy też nośniki DOOH lubią krótkie treści. To nie ulotka czy strona www, na której możesz umieścić wszystkie informacje o swoim produkcie lub usłudze. Nie przenoś treści z ulotki na plakat. Stosuj krótkie hasła, zwięzłe komunikaty. Pamiętaj: odbiorca ma tylko kilka sekund, żeby zapoznać się z Twoją reklamą. Pozwól mu, żeby zobaczył w tym czasie całą treść.
4. Powiało nudą!
Chcesz się wyróżnić z tłumu innych reklam? To stwórz ciekawy projekt! Niech reklama zaskakuje, niech faktycznie będzie inna od innych. Każdy może napisać: „najlepsza woda mineralna w mieście”. Tyle że z tego nic nie wynika. Pamiętaj o formie reklamy (reklamy 2D i 3D, wychodzące z bilboardu). Dobrym przykładem jest reklama Energy, w której oprócz nazwy firmy pojawiają się raptem 2 słowa, a i tak wiesz, czym się zajmują.
5. Wyrzekaj (wyżekaj ) się błędów ortograficznych i stylistycznych
O ile nie jest to zabieg celowy, unikaj błędów ortograficznych i stylistycznych! Tak, to może się zdarzyć. Dlatego zanim projekt trafi do druku, daj go do sprawdzenia specjalistom od języka. Ludzie lubią wytykać błędy i ich nie wybaczają. Czasem jedna wpadka może ciągnąć się za Tobą przez lata. Oczywiście możesz zrobić też błędy celowo, ale musi być to bardzo przemyślany projekt.
6. Źle dobrana czcionka i jej kolor
Zbyt jaskrawa czcionka, zbyt jaskrawe kolory tła, albo ciemne kolory czcionki na ciemnym tle – to wszystko utrudnia odbiór reklamy. Czcionka powinna być prosta – bez zbędnych wywijasów, zakrętasów i innych fikuśnych kresek ozdobnych robiących z litery Z literę Z. Prosta forma=łatwy odbiór.
7. Złe rozmieszczenie elementów
Projektowanie reklamy powinno być dopasowane do nośnika, na którym będzie wyświetlana. Jeśli jest to bilboard, skup się na środku – tam najczęściej wędruje wzrok odbiorcy. W przypadku reklamy na tyle autobusu ważne jest uwzględnienie miejsca cięć. Nie umieszczaj na nim tekstów ani żadnych ważnych elementów.
8. Brak celu reklamy czyli nie wiesz po co ją w ogóle robisz
Reklama ma jasno określony cel: albo sprzedaje albo buduje świadomość marki. Pamiętaj o tym planując kampanię reklamową. To podstawa, na bazie której zbudujesz treść i zaprojektujesz projekt graficzny.
W Be Media od wielu lat zajmujemy się tworzeniem kampanii reklamowych OOH i DOOH & CITY Transport. Jeśli planujesz swoją pierwszą kampanię, ale nie wiesz jak wynająć nośnik reklamowy, a także nie wiesz jak dobrze zaprojektować reklamę, zgłoś się do nas. Pomagamy kompleksowo, aby Twoja reklama przyniosła mierzalne konwersje. Dopasowujemy projekty do nośników oraz tworzymy wszystko od podstaw. Pomagamy Ci zaoszczędzić czas, abyś Ty mógł zająć się rozwojem swojej firmy tworząc coraz to nowe produkty lub usługi.