Bmedia - 艂adowanieBmedia - 艂adowanie

5 powod贸w, dla kt贸rych klienci lubi膮 kampanie wakacyjne馃尀

5 powod贸w, dla kt贸rych klienci lubi膮 kampanie wakacyjne馃尀


5 powod贸w, dla kt贸rych klienci lubi膮 kampanie wakacyjne馃尀

Kampanie wakacyjne zazwyczaj ciesz膮 si臋 du偶膮 popularno艣ci膮. Dlaczego tak jest? Poniewa偶 czas letni wywo艂uje u konsument贸w pozytywne emocje, a co za tym idzie, wszystko, co si臋 z nim kojarzy, jest lepiej odbierane. To nie jedyna przyczyna. Oto 5 powod贸w, dla kt贸rych warto przeprowadzi膰 kampanie marketingowe w艂a艣nie latem.

1.聽聽聽聽聽 Klienci maj膮 pozytywne nastawienie

W s艂o艅cu wytwarzana jest nie tylko witamina D, niezb臋dna dla zdrowia ka偶dego cz艂owieka, ale te偶 dopamina, czyli hormon szcz臋艣cia. S艂o艅ce i ciep艂o wp艂ywaj膮 pozytywnie na odbiorc贸w, co przek艂ada si臋 na ich lepsze nastawienie do wszystkiego, co ich otacza 鈥 tak偶e do reklamy. Dlatego w艂a艣nie latem warto przeprowadza膰 kampanie, poniewa偶 jest du偶a szansa, 偶e jej odbi贸r b臋dzie lepszy. Cz艂owiek, kt贸remu przeszkadzaj膮 warunki pogodowe czy z艂e samopoczucie, b臋dzie bardziej krytyczny nawet wobec najlepszych przekaz贸w reklamowych. Dobre nastawienie u艂atwia dotarcie do niego, bo jest on bardziej otwarty na do艣wiadczanie i odbieranie nowych przekaz贸w.

2.聽聽聽聽聽 Doceniaj膮 kreatywne kampanie

Marketing mo偶e by膰 przeprowadzony na r贸偶ne sposoby, m.in. pod postaci膮 reklamy ambientowej. W Be Media przeprowadzili艣my wiele ciekawych kampanii outdoorowych w nietypowej formie. Realizowali艣my pokaz dron贸w, pomogli艣my firmie Adidas zorganizowa膰 kino letnie, ale te偶 zaprezentowali艣my mark臋 Lancome podczas pokazu fontann na warszawskim podzamczu. Latem, kiedy wi臋kszo艣膰 klient贸w jest na zewn膮trz, w艂a艣nie takie kampanie przykuwaj膮 wzrok i pomagaj膮 w utrwaleniu firmy w 艣wiadomo艣ci odbiorc贸w. Takie kampanie nie maj膮 nachalnej formy, s膮 przeprowadzone w inny spos贸b ni偶 standardowe kampanie OOH, np. billboardy. Jedyny komunikat, jaki przekazuj膮, to nazwa marki. Obrandowanie gad偶et贸w, czy te偶 stworzenie unikatowej konstrukcji z logo firmy, jest uwa偶ane przez odbiorc贸w za kreatywne, a tym samym marka zyskuje w oczach potencjalnego klienta. Nietypowe dzia艂ania zapadaj膮 w pami臋膰, wi臋c jest du偶a szansa na pozyskanie klient贸w w艂a艣nie poprzez odwo艂anie si臋 do do艣wiadcze艅 zwi膮zanych z t膮 kampani膮.

3.聽聽聽聽聽 Szukaj膮 w kampaniach powi膮za艅 ze swoimi do艣wiadczeniami

Wiele kampanii, wspominaj膮cych o wakacjach, wykorzystuje emocjonalne podej艣cie do wspomnie艅. Zazwyczaj pojawia si臋 element, kt贸ry dobrze kojarzy si臋 odbiorcom, przywo艂uje z pami臋ci dobre wspomnienia, kt贸re od razu wywo艂uj膮 u艣miech na twarzy. Dotyczy to miejsc, os贸b, a tak偶e zdarze艅. Wszystko, co dobrze si臋 kojarzy, jest ch臋tniej ogl膮dane przez konsument贸w. Konsument zaczyna czu膰 niejako powi膮zanie z firm膮. A je艣li opr贸cz tego w kampanii s膮 wspomniane warto艣ci wa偶ne dla odbiorc贸w, to jest to dodatkowy atut.

4.聽聽聽聽聽 W sezonie letnim kr贸luj膮 kolory

Letnie kampanie wykorzystuj膮 du偶o kolor贸w. Reklamy nie s膮 stonowane, skontrastowane z otoczeniem. Maj膮 by膰 zauwa偶alne, kolorowe, a im wi臋cej barw, tym wi臋cej w艂a艣nie skojarzenia z latem, kt贸re w nie obfituje. Kolorowe stroje, kwiaty, kolor piasku, morza, lasu 鈥 to wszystko sprawia, 偶e lato jest wyj膮tkowe. Tak samo, jak reklamy outdoorowe, w kt贸rych kolor jest ch臋tnie wykorzystywany. W lecie jest czas na spontaniczno艣膰 i pr贸bowanie nowych rzeczy 鈥 tak偶e w modzie. Dlatego ludzie w艂a艣nie latem ch臋tniej ubieraj膮 si臋 kolorowo i w艂a艣nie kolor贸w szukaj膮 po ciemnej i 鈥瀞zarej鈥 zimie. Stworzenie reklamy wykorzystuj膮cej wiele jaskrawych barw jest dobr膮 drog膮.

5.聽聽聽聽聽 Zach臋caj膮 do prze偶ywania, a nie kupowania

W odr贸偶nieniu od wielu kampanii, kt贸re skupione s膮 na sprzeda偶y produkt贸w, kampanie letnie zach臋caj膮 konsument贸w do do艣wiadczania, eksperymentowania. Nak艂aniaj膮 odbiorc贸w do wyj艣cia na zewn膮trz, skorzystania z letnich atrakcji, podr贸偶y bli偶szych i dalszych. Firmy s膮 coraz bardziej 艣wiadome, 偶e dobrobyt psychiczny konsument贸w sprzyja lepszemu postrzeganiu firmy. Nawet je艣li kampania jest nastawiona na sprzeda偶, to prezentuj膮c w niej rado艣膰 z do艣wiadczania nowo艣ci, klient nie czuje si臋 zmuszony do zakupu. Sam chce czego艣 spr贸bowa膰, pojecha膰 w nowe miejsce. Zatem taka kampania spe艂nia cel wizerunkowy, a jednocze艣nie zwi臋ksza szanse na wzrost sprzeda偶y.

Ka偶da forma reklamy zewn臋trznej 艣wietnie sprawdzi si臋 latem. Im ciekawsza, bardziej zaskakuj膮ca, tym lepiej dla firmy. Wi臋cej czasu sp臋dzanego na zewn膮trz zwi臋ksza szans臋 na kontakt z reklam膮, co dowodzi jej skuteczno艣ci. W Be Media zach臋camy do miksowania r贸偶nych form reklamy outdoorowej. Warto wypr贸bowa膰 reklam臋 na autobusach, tramwajach聽 jak i po艂膮czy膰 j膮 z reklamami wy艣wietlanymi na no艣nikach LCD znajduj膮cych si臋 galeriach handlowych. Warto te偶 rozwa偶y膰 wy艣wietlanie reklamy przed filmem w kinie plenerowym jako formy reklamy ambientowej. Nasza agencja reklamowa Be Media gwarantuje dost臋pno艣膰 tysi臋cy no艣nik贸w, kt贸re zapewniaj膮 dotarcie do milion贸w odbiorc贸w i zapewniaj膮 sukces kampanii.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacj膮 鈥瀎ilologia dla medi贸w鈥. Od prawie 10 lat dzia艂aj膮ca aktywnie w 艣wiecie copywritingu. Do艣wiadczenie zdobywa艂a wsp贸艂pracuj膮c z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekst贸w SEO, tekst贸w specjalistycznych, wpis贸w blogowych oraz tre艣ci na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zaj臋膰 samoobrony dla dzieci. Mi艂o艣niczka mindfulness, aktywnego sp臋dzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekst贸w atrakcyjnych dla czytelnik贸w, tworzenie materia艂贸w tekstowych na wewn臋trzne potrzeby dzia艂u marketingu i reklamy, a tak偶e przygotowywanie newsletter贸w dla klient贸w agencji.