5 powodów, dla których klienci lubią kampanie wakacyjne🌞

Kampanie wakacyjne zazwyczaj cieszą się dużą popularnością. Dlaczego tak jest? Ponieważ czas letni wywołuje u konsumentów pozytywne emocje, a co za tym idzie, wszystko, co się z nim kojarzy, jest lepiej odbierane. To nie jedyna przyczyna. Oto 5 powodów, dla których warto przeprowadzić kampanie marketingowe właśnie latem.
1. Klienci mają pozytywne nastawienie
W słońcu wytwarzana jest nie tylko witamina D, niezbędna dla zdrowia każdego człowieka, ale też dopamina, czyli hormon szczęścia. Słońce i ciepło wpływają pozytywnie na odbiorców, co przekłada się na ich lepsze nastawienie do wszystkiego, co ich otacza – także do reklamy. Dlatego właśnie latem warto przeprowadzać kampanie, ponieważ jest duża szansa, że jej odbiór będzie lepszy. Człowiek, któremu przeszkadzają warunki pogodowe czy złe samopoczucie, będzie bardziej krytyczny nawet wobec najlepszych przekazów reklamowych. Dobre nastawienie ułatwia dotarcie do niego, bo jest on bardziej otwarty na doświadczanie i odbieranie nowych przekazów.
2. Doceniają kreatywne kampanie
Marketing może być przeprowadzony na różne sposoby, m.in. pod postacią reklamy ambientowej. W Be Media przeprowadziliśmy wiele ciekawych kampanii outdoorowych w nietypowej formie. Realizowaliśmy pokaz dronów, pomogliśmy firmie Adidas zorganizować kino letnie, ale też zaprezentowaliśmy markę Lancome podczas pokazu fontann na warszawskim podzamczu. Latem, kiedy większość klientów jest na zewnątrz, właśnie takie kampanie przykuwają wzrok i pomagają w utrwaleniu firmy w świadomości odbiorców. Takie kampanie nie mają nachalnej formy, są przeprowadzone w inny sposób niż standardowe kampanie OOH, np. billboardy. Jedyny komunikat, jaki przekazują, to nazwa marki. Obrandowanie gadżetów, czy też stworzenie unikatowej konstrukcji z logo firmy, jest uważane przez odbiorców za kreatywne, a tym samym marka zyskuje w oczach potencjalnego klienta. Nietypowe działania zapadają w pamięć, więc jest duża szansa na pozyskanie klientów właśnie poprzez odwołanie się do doświadczeń związanych z tą kampanią.
3. Szukają w kampaniach powiązań ze swoimi doświadczeniami
Wiele kampanii, wspominających o wakacjach, wykorzystuje emocjonalne podejście do wspomnień. Zazwyczaj pojawia się element, który dobrze kojarzy się odbiorcom, przywołuje z pamięci dobre wspomnienia, które od razu wywołują uśmiech na twarzy. Dotyczy to miejsc, osób, a także zdarzeń. Wszystko, co dobrze się kojarzy, jest chętniej oglądane przez konsumentów. Konsument zaczyna czuć niejako powiązanie z firmą. A jeśli oprócz tego w kampanii są wspomniane wartości ważne dla odbiorców, to jest to dodatkowy atut.
4. W sezonie letnim królują kolory
Letnie kampanie wykorzystują dużo kolorów. Reklamy nie są stonowane, skontrastowane z otoczeniem. Mają być zauważalne, kolorowe, a im więcej barw, tym więcej właśnie skojarzenia z latem, które w nie obfituje. Kolorowe stroje, kwiaty, kolor piasku, morza, lasu – to wszystko sprawia, że lato jest wyjątkowe. Tak samo, jak reklamy outdoorowe, w których kolor jest chętnie wykorzystywany. W lecie jest czas na spontaniczność i próbowanie nowych rzeczy – także w modzie. Dlatego ludzie właśnie latem chętniej ubierają się kolorowo i właśnie kolorów szukają po ciemnej i „szarej” zimie. Stworzenie reklamy wykorzystującej wiele jaskrawych barw jest dobrą drogą.
5. Zachęcają do przeżywania, a nie kupowania
W odróżnieniu od wielu kampanii, które skupione są na sprzedaży produktów, kampanie letnie zachęcają konsumentów do doświadczania, eksperymentowania. Nakłaniają odbiorców do wyjścia na zewnątrz, skorzystania z letnich atrakcji, podróży bliższych i dalszych. Firmy są coraz bardziej świadome, że dobrobyt psychiczny konsumentów sprzyja lepszemu postrzeganiu firmy. Nawet jeśli kampania jest nastawiona na sprzedaż, to prezentując w niej radość z doświadczania nowości, klient nie czuje się zmuszony do zakupu. Sam chce czegoś spróbować, pojechać w nowe miejsce. Zatem taka kampania spełnia cel wizerunkowy, a jednocześnie zwiększa szanse na wzrost sprzedaży.
Każda forma reklamy zewnętrznej świetnie sprawdzi się latem. Im ciekawsza, bardziej zaskakująca, tym lepiej dla firmy. Więcej czasu spędzanego na zewnątrz zwiększa szansę na kontakt z reklamą, co dowodzi jej skuteczności. W Be Media zachęcamy do miksowania różnych form reklamy outdoorowej. Warto wypróbować reklamę na autobusach, tramwajach jak i połączyć ją z reklamami wyświetlanymi na nośnikach LCD znajdujących się galeriach handlowych. Warto też rozważyć wyświetlanie reklamy przed filmem w kinie plenerowym jako formy reklamy ambientowej. Nasza agencja reklamowa Be Media gwarantuje dostępność tysięcy nośników, które zapewniają dotarcie do milionów odbiorców i zapewniają sukces kampanii.