Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

🍴Rosnąca popularność cateringu dietetycznego: co ją napędza i gdzie warto go reklamować?

🍴Rosnąca popularność cateringu dietetycznego: co ją napędza i gdzie warto go reklamować?


🍴Rosnąca popularność cateringu dietetycznego: co ją napędza i gdzie warto go reklamować?

Przewidywania dotyczące wyceny rynku cateringów dietetycznych w Polsce zszokowały nawet samą branżę. Wyceniono go bowiem na ponad 3 miliardy złotych! Oznacza to wzrost o 20% względem roku 2023. Jak zatem widać branża ta ma się całkiem nieźle, ale mimo wyjątkowej popularności tego – jak się kiedyś wydawało – ekskluzywnego produktu, nadal musi się reklamować. Z tego artykułu dowiesz się, jaka jest najlepsza forma reklamy dla cateringów dietetycznych i dlaczego to właśnie ona przyczynia się do zainteresowania poszczególnymi dostawcami.

Catering dietetyczny w Polsce – kim są jego klienci?

Polska to największy rynek cateringów – w żadnym innym kraju nie cieszą się taką popularnością jak w kraju nad Wisłą. Minęło kilkanaście lat, odkąd pierwszy catering pojawił się z ogólnodostępną ofertą dla Polaków. Na początku wydawało się, że będzie to produkt ekskluzywny, dostępny wyłącznie dla wybranych, bardziej zamożnych rodaków. Wraz z jego rozwojem okazało się, że nie jest to całkowicie prawdą. Najbardziej zadziwił fakt, że do popularyzacji cateringów dietetycznych przyczyniła się pandemia. W czasach, gdy ludzie siedzieli zamknięci w domach, i zdawać by się mogło, że mają czas na gotowanie, przyszedł boom na cateringi z dostawą pod drzwi.

Zapoznaj się z raportem: Nastroje konsumentów po 4 latach od pojawienia się pandemii COVID-19.

Jako główny powód wzrostu zamówień posiłków dostarczanych pod drzwi, wskazano zamknięte restauracje i brak możliwości korzystania z rozrywki „na mieście”. Gotowe posiłki, znajdowane co rano pod drzwiami, zapewniały klientom różnorodność w codziennym żywieniu i pozwalały poczuć się tak, jakby było się w restauracji. Jednak to nie jedyny powód, dla którego Polacy uwielbiają ten produkt.

Szacuje się, że 12% Polaków regularnie korzysta – lub skorzystało chociaż raz – z usług firm cateringowych. Zgodnie z badaniami rynku, przeprowadzonymi na zlecenie poszczególnych firm, klientami są osoby z wykształceniem wyższym zamieszkujące duże aglomeracje miejskie, w których tempo życia jest szybsze. To osoby aktywne uprawiające sport kilka razy w tygodniu i dbające kompleksowo o swoje zdrowie. Doskonale zdają sobie sprawę z tego, że połączenie odpowiedniej diety z treningami przynosi dużo korzyści dla organizmu. Dla sportowców (zarówno zawodowych, jak i amatorów) to możliwość wsparcia walki o najlepszą formę i osiągania lepszych wyników treningowych.

🚌Dlaczego Polacy korzystają z usług cateringów dietetycznych?!

  • oszczędność czasu- brakuje im czasu na zakupy i gotowanie pełnowartościowych posiłków,
  • inflacja – podwyżki za produkty spożywcze oraz prąd sprawiają, że gotowe cateringi wydają się tańsze niż suma składników wymagana do przygotowania określonych dań oraz zużycie energii elektrycznej,
  • chęć zdrowego odżywiania, a brak umiejętności samodzielnego komponowania zbilansowanych pod kątem makro- i mikroskładników posiłków,
  • wygoda,
  • problemy zdrowotne – duża część klientów cateringu to osoby, które mają zdiagnozowane choroby przewlekłe wymagające odpowiedniego sposobu żywienia,
  • uzupełnienie aktywnego trybu życia – wzmocnienie efektów treningowych.

38% klientów korzysta z cateringu przez okres od 3 do 6 miesięcy w ciągu roku, co oznacza, że kiedy konsument zdecyduje się na zakup cateringu, to zostaje z nim na dłuższy czas. Zatem jest to klient lojalny, o którego warto dbać, i o którego przede wszystkim warto powalczyć. A walka toczyć się będzie na rynku reklamowym.

Jak reklamować catering dietetyczny?

Mogłoby się wydawać, że cateringi nie potrzebują promocji, ale ze względu na mnogość opcji, warto wyróżnić się wśród firm dostępnych na rynku. Aby klienci dotarli na stronę internetową, na której będą mogli się zapoznać z wyborem menu, należy najpierw zasygnalizować im swoją obecność na rynku. Z przeprowadzonych badań rynkowych wiadomo, że osoba, która korzysta z oferty cateringu dietetycznego, ma dużo obowiązków zawodowych i prywatnych, z powodu których mało czasu spędza w domu i nie ma czasu na gotowanie. Jest aktywna fizycznie, chętnie spędza czas poza domem z rodziną, znajomymi lub samotnie i ważne jest dla niej zdrowie. Dlatego też idealną formą reklamy jest reklama outdoorowa. Można się domyślić, że dla klientów cateringów, tak samo ważne, jak zdrowie, jest troska o ekologię. W związku z tym wybiera ekologiczne 🚌 środki transportu, takie jak komunikacja miejska, np. autobusy. Poza tym zamieszkując w dużych aglomeracjach miejskich, przemieszczanie się środkami transportu publicznego jest znacznie łatwiejsze niż prywatnym autem.

Drogą dedukcji, sprawdzonym nośnikiem wydają się zatem autobusy. Reklama na autobusach to doskonały wybór na promocję cateringu dietetycznego. Dzięki mobilnej formie dociera ona do różnych dzielnic w miastach, co pozwala na zwiększenie zasięgu i widoczności. Zatem grupa odbiorcza znacznie wzrasta, jeśli reklama jest umieszczona na zewnątrz autobusu. Jest ona też widoczna 24/7, co znacznie zwiększa szanse na dostrzeżenie jej przez większą ilość konsumentów. Przy poniesionych wydatkach reklamowych, jednostkowy koszt dotarcia jest niski, co potwierdza opłacalność inwestycji.

🚌Do wyboru są 2 formy:

  • całościowe oklejenie autobusu,
  • reklama typu full back – umieszczona na tyle pojazdu.

Warto jednak przy tym pamiętać, że projekt musi być dobrze przemyślany. Statystyczny potencjalny odbiorca ma tylko 7 sekund na zapoznanie się z treścią reklamy. Zatem muszą się znaleźć na niej najważniejsze elementy, krótkie i chwytliwe hasła, dzięki którym zostanie zapamiętana nazwa cateringu.

W BE Media oferujemy dostęp do ponad 10.000 autobusów w całej Polsce. Oferujemy reklamę na autobusach w największych polskich miastach, takich jak: Warszawa, Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław, Toruń, Łódź, Lublin, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Białystok, Katowice, jak i  również tych mniejszych miastach i regionach.

Sugerujemy również promocję w biurowcach, gdzie można spotkać najwięcej zapracowanych osób, którym zdrowe odżywianie nie jest obojętne.

Nasze portfolio obejmuje nie tylko reklamy na autobusach, ale również szeroki wachlarz innych nośników reklamowych, które precyzyjnie dostosowujemy do wymagań i celów kampanii dla branży cateringów dietetycznych. Gwarantujemy kompleksowe wsparcie, począwszy od projektowania kreacji, aż po pełny nadzór nad przebiegiem kampanii.

Jako eksperci w dziedzinie reklamy zewnętrznej (OOH/DOOH/ city transport) doskonale rozumiemy, jak istotne jest skuteczne przyciągnięcie uwagi i wyróżnienie się na tle konkurencji. Skorzystaj z darmowej wyceny i indywidualnej konsultacji. Zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego.

 

Źródła:

  1. https://businessinsider.com.pl/biznes/najlepsze-cateringi-dietetyczne-2024/89lcty1
  2. https://gastrowiedza.pl/rynek-food-delivery/rozwoj-cateringow-dietetycznych-w-polsce
  3. https://horecaline.pl/rynek-cateringu-dietetycznego-w-polsce-prognozy-na-2024/horeca-b2b/
  4. https://www.infor.pl/twoje-pieniadze/zakupy/6523413,kim-sa-klienci-cateringu-dietetycznego-odpowiedz-moze-zaskoczyc.html

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.