🎈Jak reklamować regiony, hotele i biura podróży?

Wakacje w pełni, ale Polacy nadal poszukują miejsc, gdzie mogliby spędzić urlop. Popularne są zarówno miejscowości w naszym kraju, jak i zagraniczne miejscowości. W przypadku tych drugich trendy się zmieniają. Popularna jeszcze w zeszłym toku Turcja spadła z podium i ustąpiła miejsca innym krajom. Aby zachęcić rodaków do spędzenia urlopu w danym miejscu, warto je odpowiednio rozreklamować. Jak to zrobić skutecznie, aby zauważyć napływ turystów?
Wakacje w Polsce – morze czy góry?
Instytut badań Pollster zapytał Polaków o ich plany wyjazdowe na rok 2024. Letni wypoczynek zadeklarowało 52% badanych. W tej grupie aż 72% planuje urlop w Polsce. Jednak odwieczne pytanie brzmi: góry czy morze?
Prawie połowa badanych (48%) wybiera wakacje nad Bałtykiem. Rejonem drugiego wyboru są góry, zaś na Mazury wybiera się jedynie 12% osób. Jak zawsze Polacy obawiają się m.in. złej pogody, nagłych chorób, wypadków czy też kradzieży. Z tego też powodu coraz większą popularnością cieszą się ubezpieczenia turystyczne.
🍉Polacy na wakacjach za granicą
Jeśli zaś chodzi o wakacje zagraniczne, to widać nadal dużą popularność krajów europejskich. W tym roku największą popularnością cieszy się Grecja. Kolejnymi, równie popularnymi państwami, są Chorwacja, Hiszpania, Włochy, Bułgaria i Niemcy.
Wśród krajów poza Europą nadal popularnością cieszy się Turcja, jednak w zeszłym roku widać było wyraźną przewagę tego kraju nad krajami europejskimi. Teraz ten trend się całkowicie odmienił.
Pozostałe rejony na świecie stanowią łącznie zaledwie kilka procent, co pokazuje, że Polacy wolą krótszą podróż.
Jak planujemy wakacje?
Biura podróży odnotowują wyraźny wzrost zainteresowania ich ofertami, co stanowi powrót do czasów sprzed pandemii. Jednak coraz częściej podróżujący decydują się na organizację wyjazdu samodzielnie.
Coraz częściej o atrakcyjności danego miejsca decyduje to, czy można w nim spędzać czas aktywnie. Letnie sporty wodne są chętnie uprawiane przez Polaków, ale nie zawsze w naszym kraju są na to warunki. Ale też takie aktywności jak hiking, wycieczki rowerowe czy po prostu zwiedzanie są istotnym czynnikiem, który decyduje o wyborze regionu. Nie mniejsze znaczenie ma infrastruktura dla dzieci, czyli place zabaw, baseny i animacje hotelowe.
Taki trend powinien zwrócić uwagę hoteli, pensjonatów oraz regionów turystycznych, ponieważ reklamując swoje miejsce, mają szansę przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Jak turystyka może reklamować się w outdoorze?
Aby przyciągnąć potencjalnych klientów, należy wybrać odpowiednie miejsce do reklamy. Oczywiście reklama OOH i reklama w/na komunikacji miejskiej to najlepszy wybór, ponieważ często podczas powrotów z pracy, czy też przy okazji zakupów lub czasu wolnego na mieście, klienci rozmyślają o urlopach.
Zatem dla statystycznego Polaka, który planuje tylko jeden wyjazd w roku, najlepsze miejsca to:
- wiaty przystankowe – można na nich umieścić plakaty z aktywnymi odnośnikami do oferty (np. kod QR);
- billboardy – duży format przyciąga wzrok i kieruje uwagę na treść reklamy. Dostępne są także billboardy w wersji elektronicznej, czyli nośniki DOOH;
- ekrany LCD w galeriach handlowych i biurowcach – idealny sposób, by dotrzeć do pracowników korporacji, którzy planują ekskluzywny wypoczynek, zaś w galeriach handlowych grupa odbiorcza jest bardzo szeroka i różnorodna wiekowo, dzięki czemu zwiększa się ilość potencjalnych klientów.
Oczywiście doskonałym wyborem jest także reklama mobilna, czyli reklama OOH realizowana w pojazdach transportu publicznego. W autobusach, tramwajach oraz metrze dostępne są ekrany LCD, które pozwalają na niemal natychmiastowe uruchomienie kampanii DOOH. Są dobrze odbierane wśród pasażerów, ponieważ umilają podróż do lub z pracy.
Alternatywnym rozwiązaniem jest umieszczenie reklam na autobusach i tramwajach. Pełne oklejenie pojazdu przyciąga wzrok pasażerów, przechodniów oraz mijających kierowców. W Krakowie, ze względu na ustawę krajobrazową, reklamy na autobusach i tramwajach cieszą się ogromną popularnością. Są one widoczne dla każdego, dostępne przez całą dobę, a dodatkowo poruszają się po większości miasta, co umożliwia dotarcie do jeszcze większej grupy odbiorców.
Ale to nie wszystkie możliwości reklamy OOH i DOOH, które są dostępne w naszej agencji. W ofercie Be Media znajdziesz również możliwość realizowania reklamy na lotniskach, w pociągach oraz na peronach. To idealne miejsce na reklamowanie się wśród miłośników podróżowania, a także wśród biznesmenów podróżujących służbowo.
Oczywiście każda reklama powinna być odpowiednio przygotowana. Nawet najlepsza oferta nie będzie skuteczna, jeśli nie zaprezentuje się jej w ciekawej formie. W naszym zespole pracują specjaliści, którzy pomogą w przygotowaniu kampanii od samego początku: od zaprojektowania jej, aż do momentu zaimplementowania. Doradzamy także przy gotowych projektach i zalecamy, co można zmienić, aby reklama była skuteczniejsza. Dbamy o każdy szczegół: od koloru czcionki do dostosowania technicznego kampanii do nośnika. Szczegóły naszej oferty poznasz, kontaktując się z nami poprzez formularz kontaktowy. ✅Skorzystaj z darmowej wyceny oraz konsultacji!
Źródła:
- https://pollster.pl/case_study/polacy_na_wakacjach_2024
- https://tavex.pl/gdzie-polacy-jezdza-na-wakacje-za-granica/
- https://strefabiznesu.pl/gdzie-polacy-spedza-urlop-2024-mamy-nowego-lidera-ktory-wyprzedzil-grecje-hiszpanie-oraz-wlochy-sprawdz-ile-trzeba-wydac-na/ar/c3-18539681
- https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/gdzie-polacy-wybieraja-sie-na-wakacje/t42n39b
- https://radio.lublin.pl/2024/02/gdzie-polacy-spedza-wakacje-2024-sprawdzamy-najpopularniejsze-kierunki/