BE MEDIA

Agencja reklamowa

Blog

Twitter i nowy algorytm osi czasu

Twitter

I stało się. Twitter zaktualizował oś czasu (timeline) tak, że górne tweety nie wyświetlają się już przy zastosowaniu kryterium chronologii, lecz w odniesieniu do kryterium popularności postów.

Firma potwierdziła wprowadzenie zmian, o czym gorąco spekulowano w ubiegłym tygodniu, wyjaśniając, że dzięki zaktualizowanej osi czasu (timeline) użytkownik  w prostszy sposób będzie mógł dotrzeć do  postów, które przegapił.

Rzeczniczka stwierdziła, że zmiany, początkowo oparte na systemie opt-in, w dłuższej perspektywie  będą uruchamiane poprzez powiadomienie. Zatem, przesyłanie jakichkolwiek komunikatów marketingowych będzie niedopuszczalne bez uprzedniej zgody odbiorcy co owszem, zapewnia użytkownikowi większą ochronę prywatności, jednak tym samym ogranicza możliwość przesłania informacji handlowych przez firmy. Użytkownik oczywiście może wyłączyć nowy timeline  za pomocą systemu operacyjnego iOS, Android lub ustawień sieciowych.

Obecnie, gdy użytkownik loguje się do Twittera, na ogół widzi najświeższe posty pojawiające się
w kolejności ich zamieszczania, co znaczy, że wszystko co pojawiło się wcześniej jest pomijane.

Po zmianie Twitter przeanalizuje jakie tweety interesują użytkownika najbardziej i zdecyduje, czy też ujawni mu, jakie treści prezentować po zalogowaniu. Ilość ujawnianych postów będzie zależna od długości nieobecności użytkownika na Twitterze oraz ilości osób śledzących dany tweet.

Nie znaczy to, że Twitter zrezygnuje z chronologicznej osi czasu. Firma zamieściła post, w którym wyjaśniła, że ”Po otwarciu Twittera, tweety najbardziej interesujące dla użytkowników pojawią się w górnej części osi czasu”.  „Reszta postów będzie wyświetlana poniżej  w odwróconym porządku chronologicznym, tak jak zawsze.” pisze Mike Jahr , starszy manager ds. inżynierii.

Większość  użytkowników Twittera oburzyły wprowadzane zmiany. Niezadowolenie wyrażane za pomocą postów z hasztagiem ”RIPTwitter” (#RIPTwitter) to opinia, że Twitter idący w ślady Facebooka nie przetrwa.

Co to oznacza dla firm?

Twitter twierdzi, że ostatnie zmiany oznaczają „czołowe miejsca na osi”, a co za tym idzie zwiększenie szans dla firm w kontekście prezentowanych przez nich treści marketingowych, o ile treści te okażą się istotne i interesujące. Przetasowanie timeline’u bardziej zaangażuje użytkowników, to jest spowoduje, że firmy, które zamieszczą dobry kontent uzyskają więcej kliknięć, a ich post będzie udostępniany na Twitterze częściej.

W teorii, nowy timeline oznacza, że przykładowo  polski użytkownik zainteresowany wydarzeniem poprzedniej nocy, jak chociażby  Super Bowl, budzi się następnego ranka i widzi treści zamieszczone przez reklamodawców Super Bowl, które w innym wypadku mógłby pominąć.

Według Twittera promowane tweety i konta nie będą poddawane żadnej zmianie, a firmy i marki dalej będą miały dostęp do tych samych narzędzi pomiaru i grup docelowych.

Dzięki nowemu formatowi reklamowemu FIRST VIEW, zalogowany użytkownik kreację FIRST VIEW zobaczy jako pierwszą reklamę. To video będzie wyświetlane w górnym boksie wszystkich wiadomości.

Nowy format reklamowy, First View, najpierw planowany jest w Stanach Zjednoczonych. Później ma być dostępny globalnie.

Komentarze do wpisu (0)

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

 

 

be modern be creative be digital