Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

🚈 Reklama w pociągach oraz na dworcach kolejowych

🚈 REKLAMA W POCIĄGACH ORAZ NA DWORCACH 

W 2018 roku z usług polskich kolei skorzystało ponad 310 milionów pasażerów (Urząd Transportu Kolejowego). Stacje kolejowe ulokowane w pobliżu pasaży handlowych, nowoczesne perony oraz najnowsze rodzaje pociągów stały się idealną przestrzenią reklamową dla wielu nośników. Reklama PKP to elastyczność w doborze mediów i ogromne możliwości dopasowania kampanii do potrzeb marketingowych, ponadto wysokiej jakości nośniki ulokowane są w miejscach o największym przepływie pasażerów. Atutem reklamy w PKP, EI, IC jest również szeroki zasięg kampanii, który obejmuje zarówno osoby podróżujące w celach biznesowych, jak i turystycznych.  Reklama w pociągach oferuje wiele zróżnicowanych i atrakcyjnych form ekspozycji. Ekrany LCD, plakaty czy naklejki na siedzeniach to tylko nieliczne z oferowanych form promocji. Dodatkowo reklama na dworcach, oraz reklama na peronach wzmacnia przekaz oraz urozmaica czas podróżującym, co niewątpliwie przyczynia się do jej zapamiętania.

DLA KOGO?

Reklama w pociągach jest idealnym rozwiązaniem jeśli naszą grupą docelową są odbiorcy klasy biznes. Z przeprowadzonych badań wynika, że aż 56% podróżujących pociągami EI to osoby przemieszczające się w celach służbowych. Ponadto reklama na dworcach, które zlokalizowane są w centrach miast, odwiedzane są także przez klientów pasaży handlowych. Reklama w pociągach oraz na dworcach daje możliwość dotarcia do niezwykle zróżnicowanej i wielomilionowej grupy odbiorców.

310 milionów  pasażerów rocznie
310 milionów pasażerów rocznie
kilkadziesiąt tysięcy  nośników
kilkadziesiąt tysięcy nośników
50-60%  pasażerów należy do klasy biznes
50-60% pasażerów należy do klasy biznes
DLACZEGO REKLAMA W POCIĄGACH ORAZ NA DWORCACH?
Dotarcie do wielomilionowej grupy odbiorców
Niski koszt dotarcia
Dotarcie do klientów grupy biznes
Nośniki reklamowe ulokowane w miejscach o największym przepływie pasażerów
Elastyczność w doborze mediów
Możliwość dopasowania kampanii pod względem terytorialnym

Reklama w PKP

Reklama kolejowa w PKP przynosi większości firm wzrost sprzedaży, ponieważ osoby codziennie dojeżdżające do pracy koleją, wykazują wyższy poziom zainteresowania umieszczoną reklamą.

Pasażerowie kolei są zazwyczaj rzadszymi widzami telewizji, która jest często bardzo skuteczną formą reklamy. Oznacza to, że najbardziej otwartą formą marketingu wśród pasażerów pociągów jest reklama, którą mogą znaleźć na stacjach kolejowych.

Międzynarodowe firmy mogą zamieszczać ogłoszenia w całym kraju za pomocą pakietów reklamy kolejowej, podczas gdy lokalne firmy mogą kierować reklamy do konkretnych stacji lub relacji pociągów. Sprawdzanie zakupionych biletów i śledzenie zwrotu z reklamy pomagają uzyskać jeszcze więcej informacji na temat zachowań podróżnych, w tym ich miejsc docelowych czy czasu podróży. Wszystkie te informacje mogą być wykorzystywane do segmentacji odbiorców i dostosowywania odpowiednich komunikatów do nich. Oznacza to, że chociaż reklamy na stacjach kolejowych PKP docierają do ogromnej liczby osób, istnieje również duży stopień ukierunkowania. Można więc stwierdzić, że zwrot z inwestycji jest bardzo duży a marnotrawstwo funduszy jest minimalne.

Pasażerowie kolei jako grupa docelowa są często identyfikowani jako idealny cel dla wielu marek. Jak wspomniano wcześniej, osoby dojeżdżające do pracy pociągiem to często też pracownicy o wysokich dochodach. Są to osoby zarówno poszukujące jak i dysponujące środkami na zakup nowinek technologicznych, markowych rzeczy czy ekskluzywnych wakacji a reklamodawcy marzą o takich klientach.

Reklama zewnętrzna w pociągach i PKP dobrze współgra z innymi kanałami reklamowymi takimi jak reklama na stacjach kolejowych, w bezpłatnych gazetkach reklamowych lub ulotkach tworząc podwójny „hit reklamowy” przyczyniając się w ten sposób do wzmocnienia istniejących przekazów reklamy zewnętrznej.

 

Reklama na stacjach kolejowych

Reklama na stacjach kolejowych PKP jest popularna w wielu branżach jako bardzo opłacalna i skuteczna forma reklamy zewnętrznej. Z milionów podróży pasażerskich odbywających się każdego roku na liniach kolejowych, stacje kolejowe są miejscem, w którym coraz więcej z nas spędza czas. Dlatego reklama w PKP jest rosnącą i popularną formą reklamy zewnętrznej.

Podczas oczekiwania na stacjach kolejowych na pociąg, ludzie rozglądają się wokół siebie. Sprawia to, że stacje są idealnym miejscem na reklamę ze względu na znajdujących się tam potencjalnych klientów, którzy są podatni na reklamę. Stacje kolejowe to obszary o dużym natężeniu ruchu, co zwiększa liczbę odbiorców, którzy będą wystawieni na komunikaty reklamowe. Obecnie, dworce kolejowe są wykorzystywane zarówno do komercyjnych jak i publicznych wiadomości.

Reklamy w PKP stają się coraz bardziej kreatywne i odważniejsze z każdym dniem. Reklama na stacjach kolejowych i marketing zewnętrzny stanowi fantastyczną okazję, aby Twoja marka pojawiła się obok znanych firm. Zwiększa to prestiż i reputację firmy oraz postrzeganie jej na poziomie lokalnym lub krajowym.

Reklama na stacji kolejowej wykorzystuje puste przestrzenie ścian, sufitów i innych powierzchni do zamieszczania reklam marki i komunikowania się z konsumentami na danym obszarze.

Reklama w PKP może być źródłem ogólnokrajowej lub lokalnej kampanii. Reklama na niektórych stacjach kolejowych lub regionach ma na celu uzyskanie informacji marketingowych z określonych obszarów geograficznych. Forma reklamy Out-Of-Home (OOH) jaka jest na stacjach kolejowych jest doskonałym sposobem na nadawanie wiadomości marketingowych do masowej publiczności obejmującej różne grupy społeczno-ekonomiczne i wiekowe.