BE MEDIA

Agencja reklamowa

Blog

Peryskop w marketingu medycznym

System świadczenia usług opieki zdrowotnej cały czas ewoluuje. Niezwykle ciekawą kwestią związaną z obserwacją trendów jest fakt, że zazwyczaj trendy nie pojawiają się nagle i znikąd. Jeśli mamy zamiar spojrzeć w przyszłość i skupić się na przygotowaniu planów marketingowych związanych z rynkiem farmaceutycznym, warto zapoznać się z kilkoma znaczącymi trendami.

1. Inteligentniejszy kontent zdobywa pacjentów

Znaczącym trendem staje się prezentacja autorytatywnej, interesującej i godnej uczestnictwa treści. Pacjenci – obecnie odpowiedzialni za zakup- szukają cennych i istotnych informacji. Z powodu coraz większej konkurencji i walki o uwagę konsumenta, dzisiejszy content, by zyskać szacunek i budować zaufanie, musi być świeży, społecznie szanowany, profesjonalnie przygotowany  i prawdziwy. Miejscem, gdzie taki kontent możemy zobaczyć są np. prywatne przychodnie grupy Lux Med i grupy Medicover. Prezentowane treści na multimedialnych nośnikach wpływają pozytywnie na doświadczenia pacjentów, a przy okazji stają się ważnym medium promującym produkty i usługi.

2. Personalizacja; indywidualizacja

Jak pisze Stewart Gandolf, dyrektor generalny agencji reklamowej ds. marketingu medycznego i opieki zdrowotnej Healthcare Success, systemy, które świadczą usługi marketingowe stają się coraz bardziej wyrafinowane, więc i odbiorcy są coraz bardziej odporni na stare, pobieżne metody reklamowe. Współczesne metody marketingowe skupiają się na identyfikacji zainteresowań odbiorców; dostarczają zindywidualizowane i odpowiednie treści, w sposób skierowany bezpośrednio do konsumenta. Istotne i spersonalizowane wiadomości to większa uwaga odbiorcy, a co za tym idzie generowanie większego zainteresowania i odpowiedzi/reakcji ze strony odbiorcy. Należy zatem zidentyfikować docelowy rynek jako, że zgodnie z zasadą współczesnego marketingu, nie wszystko przeznaczone jest dla wszystkich.

3. Być tam gdzie jest Pacjent

Pomimo ogromnego rozwoju aplikacji mobilnych i hangout’ów społecznościowych (z ang. ulubione miejsca spędzania wolnego czasu) pacjenci preferują bezpośredni kontakt z lekarzem/ farmaceutą. Przychodnie medyczne to miejsca cieszące się społecznym zaufaniem i dlatego reklama w tych miejscach to nie tylko nowoczesna forma przekazu w formie spotów reklamowych, ale także reklama wzbudzająca zaufanie Pacjentów ze względu na charakter miejsca.

4. Wideo przemawia głośniej niż tekst.

Technologia cyfrowa wykorzystywana przez DOOH opiera się na filmach wideo. Najkrótszy film oddziałuje na odbiorców i przemawia do nich nawet czterokrotnie bardziej, niż tekst. Wśród zalet wymienić można bezpośredniość i bliskość przekazu oraz wpływ edukacyjny, co rzutuje na znaczne przesunięcie i wzrost w kwestii planów marketingowych i budżetów.

5. Rola marketingu szeptanego

Produkty/usługi branży medycznej nie mogą istnieć bez rekomendacji (lub jej braku) ze strony innych klientów. Jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi budowania każdego biznesu. Dzięki zachęcie obecnych konsumentów, zdobywa się kolejnych potencjalnych klientów.

6. Marketing to nie jest jednorazowe działanie

Udany marketing to proces ciągły. Nie można tak po prostu jednego dnia stwierdzić, że zamieści się reklamę przez tydzień, a potem będzie się obserwować wyniki. Marketing i reklama muszą być ukierunkowane na cel lub serię celów w obrębie kilku/kilkunastu miesięcy, np. zwiększenie bazy klientów w danym roku o 10%. Kampania reklamowa ma na celu osiągnięcie tych celów, wysyłając właściwą wiadomość właściwym odbiorcom poprzez zastosowanie właściwych mediów.

7. Pacjenci jako poinformowani nabywcy

Marketingowa bitwa o nowych pacjentów jest rozgrywana na wielu płaszczyznach.  Pacjenci badają informacje medyczne i zdrowotne, opcje leczenia, kryteria wyboru dostawcy oraz dziesiątki innych kwestii. Dzisiejsi pacjenci wykazują znacznie więcej zaangażowania niż wcześniej, a ich badania prowadzą do decyzji o leczeniu, a także do wyboru usługodawcy i/lub szpitala. Dzisiejszy poinformowany konsument chętnie publikuje oceny lekarzy, a także udziela rekomendacji (lub wstrzymuje się od niej) na temat usługodawcy.

8. Czas pacjenta jest równie cenny jak czas lekarza

W świecie skoncentrowanym na pacjencie wygoda to nowa waluta konkurencyjności. Pacjenci potrzebują dogodnych i szybkich terminów. Nie mają cierpliwości, by czekać. Zmiana doprowadziła do nowej rzeczywistości konsumenckiej. Pacjenci spodziewają się i wymagają doświadczenia konsumentów detalicznych. Istotną kwestią stają się tzw. umilacze czasu podczas czekania na wizytę.  Dla osób, siedzących w poczekalni multimedialne ekrany reklamowe są doskonałą rozrywką i czasoumilaczem przed lub po wizycie do lekarza.

 

Komentarze do wpisu (0)

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

 

 

be modern be creative be digital