Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

SPOTY REKLAMOWE

SPOTY REKLAMOWE

Współczesny marketing dysponuje całą gamą narzędzi i możliwości, które doskonale sprawdzają się podczas realizacji kampanii reklamowych. Działania te mają na celu pozyskiwanie nowych klientów, promowanie wybranych produktów, bądź usług, a także zwiększanie rozpoznawalności danej marki i zazwyczaj przekładają się bezpośrednio na wysokość osiąganych przez nią dochodów. Jednym z najczęściej wykorzystywanych na tym polu rozwiązań są spoty reklamowe, czyli krótkie formy multimedialne obejmujące 15 – 30 animacje, bądź filmy przeznaczone do wyświetlania na ekranach, bądź monitorach reklamowych. W przeciwieństwie do słowa pisanego, czy tradycyjnej grafiki, skuteczne spoty reklamowe obejmują warstwę wizualną, co podnosi ich atrakcyjność, bowiem odbiorca skupia całą swoją uwagę na obrazie.

DLA KOGO?

Spot reklamowy to niezwykle efektywna forma prezentacji produktu/usług.  Pozwala  zapoznać się odbiorcy z ofertą firmy w stosunkowo krótkim czasie, nie wymagając przy tym dużego zaangażowania.  Jest to nowoczesna forma promocji , zalecana dla firm z każdej branży. W dobie cyfryzacji, śmiało można powiedzieć, że video marketing jest kluczowym narzędziem promocji.

DLACZEGO SPOT REKLAMOWY?
Łatwa droga pozyskania informacji dla konsumenta
Łatwo przyswajalny przekaz
Budowanie trwałych relacji z konsumentem poprzez postacie występujące w spocie
Angażujące medium przekazu
Wideo łatwo wzbudza emocje u odbiorcy
Możliwość przekazania dużej ilości treści w stosunkowo krótkim czasie.

Czym są spoty reklamowe?

Co to jest spot reklamowy? To materiał multimedialny o długości nieprzekraczającej zazwyczaj 30 sekund, który dzięki wykorzystanej technologii stanowi niezwykle wszechstronne w zastosowaniu narzędzie marketingowe. Spoty przyciągają uwagę, są łatwo przyswajalne, ponadto można w nich zawrzeć znacznie więcej informacji niż w standardowej reklamie statycznej. Ich niewątpliwą zaletą może być także wymiar artystyczny – podmiot wykorzystujący do swojej promocji spoty reklamowe, może zachwycić odbiorców ciekawą kreacją, która będzie rozśmieszać, bawić lub wzruszać, dzięki czemu na długo pozostanie w ich pamięci.

Niewątpliwym atutem spotów reklamowych jest także ich uniwersalność – z powodzeniem można wykorzystywać je w kampaniach zarówno komercyjnych, jak również odnoszących się do wszelkiego rodzaju akcji społecznych. Poza tym skuteczne spoty reklamowe doskonale współgrają ze specyfiką nowoczesnych ekranów reklamowych wykorzystywanych w reklamie zewnętrznej, na których najczęściej są emitowane.

Dlaczego warto inwestować w skuteczne spoty reklamowe?

Filmy promocyjne uznawane są za jedno z podstawowych narzędzi w ramach realizacji kampanii reklamowych, choć emisję spotu reklamowego traktuje się często również jako doskonałe uzupełnienie innych działań marketingowych.

Przekaz marketingowy dostarczony odbiorcy w postaci spotu przyciąga jego uwagę, dodatkowo niewątpliwym atutem takiego materiału jest brak nadmiernego zaangażowania klienta w np. czytanie tekstu lub przeglądanie zdjęć w katalogu. Biorąc pod uwagę fakt, iż żyjemy w ciągłym niedoczasie, ta szybkość i łatwość zapoznania się z treścią spotu daje mu dużą przewagę nad innymi formami reklamowymi.

Ponadto w ramach zaledwie 30 sekundowego filmu promocyjnego można zawrzeć wiele różnych informacji na temat promowanego produktu, towaru, bądź marki, w tym również podkreślić i zaakcentować ich podstawowe walory, jak wysoka jakość, skuteczność, czy atrakcyjna cena.

Najważniejsze cechy skutecznych spotów reklamowych

Spoty reklamowe mają wiele zalet w stosunku do innych materiałów promocyjnych – przede wszystkim filmy reklamowe przyciągają uwagę i zapadają w pamięć, zwłaszcza jeśli towarzysząca im kreacja wyróżnia się na tle innych, warto zatem stosować przy ich tworzeniu nowatorskie pomysły i ciekawe scenariusze.

Dla popularności spotów reklamowych nie bez znaczenia jest również fakt, iż udane i ciekawe produkcje, chętnie udostępniane są dalej, kolejnym odbiorcom. Wiele filmów promocyjnych uzyskało status kultowych, a wykorzystywane w nich hasła reklamowe powtarzane są na przestrzeni lat przez kolejne pokolenia. Wiele z takich produkcji zamieszczanych jest w ogólnodostępnych serwisach streamingowych, gdzie cieszy się dużą ilością odsłon.

Filmy reklamowe, a wpływ na rozpoznawalność marki

Wykorzystywanie spotów w kampaniach reklamowych niewątpliwie wpływa na wizerunek marki, która dzięki wysokiej jakości materiałów postrzegana jest przez klientów i partnerów biznesowych jako bardziej profesjonalna i wiarygodna. Skuteczne spoty reklamowe to materiały, które pozwalają przyciągnąć uwagę szerokiego grona odbiorców, dlatego można je prezentować również na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych, jak wszelkiego rodzaju konferencje, wystawy i targi. Filmy reklamowe z łatwością można nagrać również na elektroniczny nośnik danych i przekazać klientowi razem z innymi materiałami na temat firmy.