Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Blog

OOH! – co za Święta!

OOH! – co za Święta!

Reklamy świąteczne to od wielu lat stały element Świąt Bożego Narodzenia. Przez te wiele lat przeszły też widoczną metamorfozę. Prawie pół wieku temu amerykański poeta i krytyk, John Andrew Holmes, powiedział, że Boże Narodzenie to okres, gdy społeczeństwo odgrywa rolę Mikołajów w stosunku do kupców (The Christmas season has come to mean the period when the public plays Santa Claus to the merchants). Kampanie świąteczne stricte nawołujące do zakupu to dziś jednak obraz nieczęsty. Reklamodawcy chętniej skupiają się na przekazie o podłożu społecznym, charytatywnym. Wykorzystują przy tym elementy, dzięki którym ich reklamy będą lubiane i zostaną zapamiętane: zaskoczenie, humor, grę na emocjach.

Reklama tranzytowa w największych stolicach europejskich

Reklama tranzytowa w największych stolicach europejskich

Reklama zewnętrzna ma ogromny wpływ na publiczną przestrzeń. Jest to medium o znaczącej skali dotarcia, zatem z jej przekazem jest w stanie zetknąć się każdy klient. Sprzyja temu przede wszystkim lokalizacja oraz fakt, że jest „niewyłączalna”. To sprawia, że nie da się jej zignorować, a wręcz przeciwnie – towarzyszy odbiorcom wszędzie i w każdym momencie ich bliższej i dalszej podróży. Na szczególną uwagę zasługuje reklama w komunikacji miejskiej, a jak się prezentuje w największych stolicach Europy, poniżej.

Najważniejsze kwestie w reklamie interesujące studentów

Najważniejsze kwestie w reklamie interesujące studentów

W obecnych czasach kiedy zewsząd otaczają nas kolorowe reklamy, nie jest łatwo, aby to właśnie nasz przekaz dotarł do wymarzonej grupy odbiorców, nie mówiąc już o tym, aby został zapamiętany. Jaki jest więc klucz do sukcesu skutecznej kampanii, szczególnie jeśli dotyczy ona młodych ludzi? Odpowiadamy na przykładzie promocji „wtorkowy kubełek” KFC – jako reklamy idealnej dla studentów.

TOP 3 REKLAMY LATA 2019!

TOP 3 REKLAMY LATA 2019!

Koniec lata zbliża się nieubłaganie, co dla większości jest pewnie powodem smutku. Kończy się wakacyjny okres relaksu, ciepłych i długich dni. Powoli zbliża się do nas jesień, która dla branży reklamowej jest wyjątkowo gorącym okresem. Jako podsumowanie tegorocznych wakacji w branży reklamowej, przygotowałam dla Was zestawienie TOP 5 komercyjnych reklam lata!

Reklama stereotypowa to reklama zakazana?

Reklama stereotypowa to reklama zakazana?

Plus minus tydzień temu reklamy amerykańskiego giganta spożywczego Mondeleza i niemieckiego producenta samochodów Volkswagena stały się pierwszymi zakazanymi reklamami w Wielkiej Brytanii na podstawie nowych brytyjskich zasad przeciwdziałania stereotypizacji w reklamie. Decyzja wywołała głębokie poruszenie i fale komentarzy, zarówno wśród przeciwników zakazu jak i ten zakaz popierających.

Skuteczne kampanie społeczne- emocje jako klucz do sukcesu?!

Skuteczne kampanie społeczne- emocje jako klucz do sukcesu?!

Kampanie społeczne mają na celu zwrócić uwagę na określony problem. Poprzez edukowanie, informowanie oraz wyjaśnianie skłaniają do różnego rodzaju aktywności, oraz poruszają trudne i wstydliwe tematy uwzględniające interesy społeczne. Jest to swojego rodzaju kampania komunikacyjno-promocyjna, która ma wywołać zmiany w postawach społecznych dotyczących jakiegoś problemu, idei czy wartości. Jaki jest więc klucz do sukcesu kampanii społecznych? Jak wywołać emocje, które pociągną za sobą zmiany w zachowaniu społeczeństwa?