BE MEDIA

Agencja reklamowa

Blog

BE Media albo nie być- kreatywność w reklamie!

Znacząca i treściwa reklama bazuje na podstawowym elemencie jakim jest kreatywność. Twórcza komunikacja to klucz do sukcesu. W obecnym, bardzo konkurencyjnym świecie otoczonym przez różnorodne media konsumenci stawiani są przed szerokim wyborem wachlarza produktów i usług. Bez kreatywnych koncepcji promowane usługi, produkty czy przedsiębiorstwa nie wpłyną na pożądane reakcje grupy docelowej.

Kreatywność to określenie bardzo subiektywne. Z uwagi na indywidualność myślenia i różnorodność opinii co do określenia ‘twórczy’, trudno dokładnie sprecyzować czy dane działanie zdefiniować mianem kreatywny, czy nie. Jednak z pewnością w kręgu znaczeniowym ‘kreatywność’ znajdą się wyobraźnia i innowacyjność, napędzane praktyką, umiejętnościami i dyscypliną. Kreatywność, zwłaszcza w odniesieniu do branży reklamowej, to wytworzenie czegoś oryginalnego i wartościowego. Uczeni z dziedziny psychologii definiują kreatywność jako połączenie wiedzy, twórczego myślenia i motywacji, gdzie twórcze myślenie to umiejętność elastycznego podejścia do problemu przez ludzi obdarzonych wyobraźnią, a motywacja to odpowiednik pasji i zainteresowania pracą. O reklamach mówi się, że niektóre z nich są skuteczne, bo są kreatywne. Inne zaś są kreatywne, bo są skuteczne. Istnieje też trzecia grupa reklam, które nie są ani twórcze, ani skuteczne. Tak więc w obszarze reklamy kreatywna komunikacja to „być albo nie być”, zaś dla agencji reklamowej; to jeden z powodów wyboru agencji przez reklamodawcę. Specjaliści z Agencji Reklamowych cały czas muszą koncentrować się na tworzeniu kreatywnych i innowacyjnych sposobów przyciągania oraz utrzymania klienta. Jako, że rynek przepełniony jest produktami bardzo konkurencyjnymi pod wieloma względami dzisiejszy konsument nie jest związany z jedną marką. Często to impuls i chwila decydują o tym, który produkt ostatecznie wyląduje w koszyku. Dla firmy przetrwanie w świecie biznesu to stały patronat konsumentów. Dlatego reklamodawcy bardziej niż kiedykolwiek muszą korzystać z twórczych strategii reklamowych jako głównych narzędzi, szczególnie, gdy zauważalny jest spadek lojalności względem marki.

Jef I. Richards, profesor Wydziału Reklamy i Public Relations na jednym z uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych, powiedział kiedyś, że ‘Kreacja bez strategii nazywa sięsztuką”. Kreatywna strategia nazywa się „reklamą.’ Dodał też, że wysoka ocena kreatywnych i innowacyjnych kampanii reklamowych przez różne media zachęca agencje reklamowe do wychodzenia poza standardowo stosowane normy: np. porzucanie tradycyjnego środowiska pracy na rzecz zupełnie niepowtarzalnego miejsca pracy, które poprzez odpowiedni wystrój, dobór elementów w biurze czy zajęcia organizowane poza biurem będzie promować swobodne myślenie prowadzące do eksperymentalnych wyników, niezbędnych w branży reklamowej.

Kreatywność  to główny powód, dla którego niektóre agencje są preferowane bardziej niż inne, zwłaszcza gdy dodatkowa znajduje to przełożenie w osiąganiu celów biznesowych. Kreatywni ludzie, przy wykorzystaniu takich technik jak zaskoczenie, humor, kontrast, piszą teksty, tworzą kreacje, nadzorują produkcję spotów oraz dobierają właściwe kanały komunikacji. Kreatywność i innowacje powinny ściśle łączyć się ze skutecznością, a skuteczność reklamy to połączenie zarówno zdolności przyciągania uwagi klienta jak i zdolności utrzymania się w umyśle klienta. Reklamy, które nie wywierają na odbiorcy żadnego wpływu to, niestety, chybiona inwestycja.

Komentarze do wpisu (0)

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

 

 

be modern be creative be digital